şükela:  tümü | bugün
  • nükhet duru'nun melankoliyle beraber en güzel şarkısı, şüphesiz eski versiyon yenisinden kat kat üstündür. şöyle;

    seneler sürer her günüm
    yalnız gitmekten yorgunum
    zannetme sana dargınım
    ben gene sana vurgunum
    ben gene sana vurgunum
    ben gene sana vurgunum hey..

    başkalarına gülsem de
    senden uzak kalsam da
    sevmediğini bilsem de
    ben gene sana vurgunum
    ben gene sana vurgunum
    ben gene sana vurgunum hey..

    mm hmm hmm mm mm hmm mm mm hmm mm
    mm hmm hmm mm mm hmm mm mm hmm mm
    hay ray hay rara ray rara ray raa
    hay ray hay rara raay

    itilmiş tekmelenmişim
    doğduğum günde yanmışım
    yalnız sana güvenmişim
    ben gene sana vurgunum
    ben gene sana vurgunum
    ben gene sana vurgunum hey..

    seneler sürer her günüm
    yalnız gitmekten yorgunum
    zannetme sana dargınım
    ben gene sana vurgunum
    ben gene sana vurgunum
    ben gene sana vurgunum hey..

    mm hmm hmm mm mm hmm mm mm hmm mm
    mm hmm hmm mm mm hmm mm mm hmm mm
    hay ray hay rara ray rara ray ra
    hay ray hay rara raay

    haa-aa haa-aa aa haa aa-aa haa aa
    haa-aa haa-aa aa haa aa-aa haa aa

    hay ray hay rara ray rara ray ra
    hay ray hay rara raay
    hay ray hay rara raay
    hay ray hay rara raay
    hay ray hay rara raay
    hay ray hay rara raay
    (fade out)
  • şarkının güftesinin bunca güzel olmasının sebeplerinden biri de eli öpülecek bir edebiyatçının, sabahattin ali'nin elinden çıkmış olmasıdır fikrimce ki, sabahattin ali bugün sevdiğimiz, takdir ettiğimiz başka bir dizi şarkının sözlerinin altına da imzasını atmıştır. yine nükhet duru'dan melankoli (beni en güzel günümde/ sebepsiz bir keder alir/ bütün ömrümün beynimde/ acı bir tortusu kalir..), zülfü livaneli'den leylim ley (döndüm daldan düşen kuru yaprağa, leylim ley/ seher yeli dağıt beni, sar beni, leylim ley..), edip akbayram'dan aldırma gönül (dışarda deli dalgalar/ gelir duvarları yalar/ beni bu sesler oyalar/ aldırma gönül aldırma..), sezen aksu'dan dağlar dağlar (başım dağ, saçlarım kardır/ deli rüzgarlarım vardır/ ovalar bana çok dardır/ benim meskenim dağlardır dağlar..) ya da pek çok sevdiğim çocuklar gibi (bende hiç tükenmez bir hayat vardı/ kırlara yayılan ilkbahar gibi/ kalbim hiç durmadan hızla çarpardı/ göğsümün içinde ateş var gibi/ başını göğsüme sakla sevgilim/ güzel saçlarında dolaşsın elim/ bir gün ağlayalım, bir gün gülelim/ sevişen yaramaz çocuklar gibi..) hep sabahattin ali şiirleridir.
    bu son iki sezen aksu şarkısı ben sana vurgunum'un da olduğu gibi ali kocatepe bestesidir hem. ali kocatepe ise kanaatimce imajdan kaybeden, ama hakikaten çok nadide besteleri olan bir insandır.
    doğan hızlan'ın zamanında anlattıklarına bakılırsa sabahattin ali bu şiiri konya'da öğretmenlik yaparken, o dönemin ünlü edebiyat siması nahit hanım için yazmış. sene 1920'ler olabilir sanırım. düşünün, daha cumhuriyet bile yeni kurulmuş, internet bile yok.
  • sabahattin ali'nin şiirin kahramanına (kürk mantolu madonna'da raif beye yaptırdğı gibi) "herşeye rağmen aşkına bağlı insan" yakıştırması yaptığı şiiri..."senede bir gün" ile karıştırılmaması gereken yanı, burada ozne kişi, hayattan yediği bütün darbelere karşı tutunacak tek şey olarak aşkını bulması, sevilmese (ve hatta sevilmediğinin farkında bile olsa), uzaklarda olsa bile kendi aşkına duyduğu saygıdan mücadele etmeyi bırakmamasıdır...

    bir de şiirde "yolcu" portresi arada görünür ki, yolda tek başına olanların aklını hemen yerinden kaldırır, şarkı ile yollara düşürür vs...
  • insani alip bindokuzyuzseksenlerin ortasina birakan bir sarkidir.
  • nüket duru'nun seslendirdiği bir mehmet teoman bestesi. ve hatta mehmet'in nüket'e aşkının bir meyvesi. *
    (bkz: ben sana vurgunum)
  • (bkz: vurgunum sana)
  • nukhet duru'nun en sevdigim parcasidir. aradaki nakaratlarinda* kasap oynanabilen nadir slow parcalardandir.
  • nükhet duru'nun bana yapmacik görünmedigi tek sarkisi.. tek sevdigim sarkisi..
    çok aciklidir..
  • şiir - müzik birlikteliğinin en güzel örneklerinden. nükhet duru' nun sesiyle alır götürür.