şükela:  tümü | bugün
  • sizi geçenlerde bir mekanda yemek yerken görmüştüm. beyaz gömlek ve altın saat takmıştınız, sarı saçlarınızla birlikte star gibi parlıyordunuz. ben giysem pezevenge benzerim walla, ama size çok yakışmıştı.
    soru yok, selamlar ...
  • kliplerinizi izliyorum da hep hareketli klipler. klipleri tasarlarken "lan biraz yaşımın adamı olayım, tavşan gibi zıplıyorum amk" dediğiniz oluyor mu?
    • :) hayır az zıpladığımı düşünüyorum. daha da zıplamak istiyorum. mick jagger'ı görüp kıskanıyorum mesela. 80 küsür klip olduğu için her şeyi denedim. karda da yürüdüm deniz kenarında da. süründüm de. az zıpladım ben başkalarına göre. millet ne kadar zıpladı. o yüzden daha çok göreceksiniz zıplarken beni. yaşımda ne var ya, her şey simdi başlıyor... :)
  • merhaba, ben soner arıca.

    hayata ve müziğe dair her şeyi konuşabiliriz. sorularınızı bekliyorum.

    kanıt

    edit: bu, hayatın provası degil de ta kendisiydi. o yüzden benim için çok kıymetli bu. isterdim ki tüm soruları cevaplayabilmek ama zaman simdilik buna müsade etti. kim bilir belki bir gün daha uzun sohbet edebiliriz. cok tessekür ederim.

    sorularınıza verilmiş yanıtları görmek için şu bağlantıyı kullanabilirsiniz: (bkz: ben soner arıca sorularınızı yanıtlıyorum/@soner arica)

    not: soru cevap etkinliğini ekşi sözlük ios uygulamasından ve mobil/web tarayıcınızdan takip edebilirsiniz.
  • "adın bahardı" çok güzel bir şiir uyarlamasıydı. niçin yeni bir şiir uyarlaması ile çıkmıyorsunuz karşımıza?
    • olabilir. aslında çok aklımda da olan projelerden biri. hatta belki bir şiir albümü de yapmak istiyorum. ama bir şiiri şarkı yapmak çok ender doğru oluyor. çünkü şiiri yazanın duygusuna uygun melodi bulmak zor. -adın bahardı çok başarılı bu anlamda- bilmiyorum denerim ama biraz ürküyorum da aslında çok doğru melodiyi bulabilir miyiz diye.
  • bir dönemin ergenlerinin ve gençlerinin hayatlarının fon müziğini oluşturan şarkılar yaptınız. adın bahardı, deniz gözlüm gibi şarkılar hala 80'ler doğumluların playlistindedir eminim. sizin şarkılarınızı başkalarının seslendirdiği toplu albüm olayına girecek misiniz siz de? malum son trend o. bu girişime nasıl bakıyorsunuz? sizce eski şarkılar eskide kalmalı mı, yeniden söylenmeli mi?
    • bu sektörde ilk best of albümlerinden birini yapmıs biri olarak bunu destekliyorum. hatta sarkı yeterliyse 10 yılda 1 bile yapılabilir. ama benim şarkılarım bu anlamda eskimiyorlar da zaten. yapılacak böyle bir proje. ama ne zaman olur bilmiyorum. ama bunu doğru buluyorum. ben de cover sarkılar yaptım mesela. aynı yol sayılır. ama bunu ergenlerin veya gençlerin hayatının fon müziği olarak düşünüyorum. şimdiki konserlerde de bu şarkıları marş gibi söylüyoruz ve yeni jenerasyon arkadaşlarımız da şarkıları çok seviyorlar.
  • "derbeder" şarkınız ile "söyle buldun mu" şarkısının nakaratlarının aynı melodi bittiğini ne zaman anladınız?
    ya da anladınız mı?
  • soner abi, 90ların pop şarkılarının efsane olmasının sebebi neydi sence? ya da şimdikiler mi çok kötü?

    ekleme: güzel adamsın, seviyoruz
    • o yıllarda hayat biraz daha sakindi. bu çok önemli. ve biz ne ile meşgulsek onların tadını çıkara çıkara yaşıyorduk. bir şarkı çıkacaksa bekliyorduk. almaya gidiyorduk kasetlerini. ama şimdi her şeye çok kolay ulaşıldığı için o şey çok kıymetli gibi gelmiyor bize. aslında öyle değil. kolay ulaştığımız hiçbir şeyin kıymetini bilemeyiz. her şey icin geçerli bu. flörtler için de. hakkında hayal kurmadığınız özlemediğiniz birinin kıymetini bilemezsiniz. zaten hazırda gibi düşünürsünüz. şarkılar şiirler de aynen böyle. o yüzden bugün hepimiz kendimize bir kıyak yapmalıyız ve o zamanı yaratmalıyız. yemek yerken bile. yutmamalıyız yemeliyiz. sorun telaşta. yıllarla hiçbir alakası yok.
  • konserine gittigim ilk insansin abi. ne soracagimi da bilmiyorum. tesekkurler.
    • inşallah iyi bir konsere denk gelmişsindir. :) genelde konserlerim iyi geçiyor ama ilk konsere giden biri için onun çok iyi olmuş olmasını temenni ederim tabii.
  • ayrılık şarkısında olduğu gibi okan bayülgen ile bir düet daha olur mu yakında?
    aranız nasıl okan bayülgen ile?
    • okan bayülgen benim için o şarkıda düet yaptığımız için değil, çok zeki bulduğum, entelektüel zekasına çok inandığım, ayrıca medyada yaptığı şeyleri izleyici olarak çok onayladığım, sanatla ilişkisinin bence yarısını gördüğümüz çok özel bir adam. birbirimizi gördüğümüzde diyalogumuz çok sıcak. çok sık görüşen dost değiliz ama o şarkıyı yaptığımız gün ona söylediğim bir şey vardır: dünyanın neresinde olursan ol yapabileceğim bir şey varsa orada olacağım... her şeyi yolunda gitsin diye dua ettiğim insanlardan biridir. ama bir daha öyle düet olmaz. o öyle iyi. bir tane daha yapıp onun aurasını dağıtmak doğru degil. "ayrılık" şarkısından bahsediyorum.
  • abi adettendir oncelikle hosgeldin. ya sen bu ender gulcicek’e nereden bulastin da youtube’da klibinde oynattin ?. insallah mahalladen tanidigin degildir. karabayir’da takiliyorsan uzulurum.

    not: maalesef kuzenim olur :p

    edit: gurur duydum valla :) basarilar abi kariyerinde. saglicakla kal.
    • ender'le ben 3 tiyatro oyununda oynadım ve de benim gördüğüm çok iyi oyunculardan birisi. ve bir turne sırasında, aslında o klibi biz yaptık cep telefonuyla çektik. çok da severim klibi. onunla da her mahallede yürüyebilirim, kahve içebilirim, her yolu yürüyebilirim. çok güvendiğim adamlardan biridir. :)