beni hatırla
-
aysegul aldinc teyzemizin soze ne hacet isimli albumunu yana yakila arayip almama neden olan sarkisidir. sarkinin girisinde tar vardir. ask bitince soylenen ilk sarki olarak teklif dahi edilmemesi gerekir. o tar yok mu...
resimlere bak
mektubumla avun
sarkilar tut
kendinden vazgec
yastigina saril
korkular tut
dagilsin kalbin
ol hatta orda
lanetler yagdir
beni hatirla
her telefona sen cik
her kapiya sen kos
beni hatirla
sen bir yerlerde, ben bir sehirde
aksam olunca beni hatirla
mektuplari yak
sarkilara kus
hasretler giy
depremler olsun ustuste sonra
kahrindan ol
dagilsin kalbin
ol hatta orda
lanetler yagdir
beni hatirla
her telefona sen cik
her kapiya sen kos
beni hatirla
sen bir yerlerde, ben bir sehirde
aksam olunca beni hatirla
bu sarkinin toprak sergenli bir de video klibi vardi. toprak sergen'in de toprak sergen oldugu donemdi o aralar. -
"beni unutma" değil, "beni hatırla"dır ki, insanın içini acıtır.. öyle ki, belki "o"nun hayatında unutul-a-mayacak bir yerin yoktur ama hatırlanacak bir sürü izin vardır.. bu yüzden kimisi için bu şarkı bir beddua değil, bir yakarıştır..
"sen bir yerlerde, ben bir şehirde
akşam olunca, beni hatırla.." -
aşmış bir ayşegül aldinç şaheseridir. hem nefret eder, hem muhtaçtır, hem tiksinir hem aklında olmak ister.
aşktır. -
nazan oncel in aysegul aldinc kadar iyi yorumlayamadigi sarki.
-
türk pop müzik tarihinin gördüğü en önemli şarkılardan biridir kanımca. türk pop şarkılarında duyulan alaturka enstrümanlar şarkıyı tam manası ile türk yaparken bu şarkının açılışındaki tar ve devamında şarkıya bir leitmotif gibi işleyen udun etkisi şarklılaştırmak değil aksine son derece özgün bir sound yaratmaktır. sonuçta da başarılı olunmuştur. şarkının başlaması ile birlikte kulağa değil doğrudan kalbe işleyen o ud sesi... bu öyle bir şeydir ki anlatmak çok zor. nazan öncel ile ayşegül aldinçin yorumları arasında müzik ve altyapı olarak çok büyük bir fark yoktur. ancak öncelin versiyonunun sonundaki ud solosu müzikal olarak rakibine resmen nal toplatır. vokallere gelince: öncel şarkıyı besteleyen ve yazan kişi olarak aldinç hanıma yine nal toplatmaktadır. evet, aldinç şarkıyı zamanında çok iyi söylemiştir ama şarkıyı iyi bir şarkıcı sıfatıyla seslendirmiştir. öncel ise şarkıyı söyleyen müptezel kadının acısını, nefretini birebir hissettirir ve türk pop müziğinin en iyi 3 şarkısınından birinin altına hem besteci ve söz yazarı hem de yorumcu olarak imzasını atar.
karanlıkta 2 kadeh şaraptan sonra yakılan bir sigara ile dinlenmesi tavsiye edilir. -
gecenin bir yarısı sehirlerarası otobuste yolculuk yaparken ve herkes uyurken, gecenin en kasvetli aninda nedense hep rastladigim ve iliklerime kadar hissettigim sarki.
-
ah’ı alınanın ah alması olabilir.
‘’unuttuğunu san önce. aylar geçsin, hatta belki yıllar. kumral bir kadın sev, belki yeşil gözlü. geçmişin, uzaktan çalan bir şarkı gibi gelsin sana. istemediğinde duymadığın, sesini kısabildiğin bir şarkı. her şey o kadar harika olsun ki, mutluluktan çıldır. sokaklarda dans et. aşkın en unutulmayanını yaşa.
bir sabah uyandığında, o kumral kadını seni izlerken bul. seni sevdiğini söylesin sana. inan önce. mutlu ol. arkadan bir ‘’ama’’ gelsin. hani önündeki tüm güzel kelimeleri bir anda sıfırlayan, anlamsızlaştıran o ürkütücü ‘’ama’’.
‘’gitmem gerek, seni sevdim ama başka bir şey benim istediğim. izin ver, bırak gideyim’’ desin. öylece kala kal, önce yalvar yakar, sonra kız, küfret. ikna edemeyeceğini bilerek nafile çabala.
elinde çantası, kapıyı kapayıp giderken yere düşen anahtar sesiyle beni hatırla. daha önce istediğinde sesini kısabildiğin o şarkı, şimdi iğrenç ve susturulamaz bir çınlama sesiyle kulaklarını patlatsın. bana da kız, bana da küfret. belki üzül, kendini suçla, aklanmak için bana ulaşmaya çalış.
beni hatırla ama beni bir daha arayamayacağını unutma.’’ -
her gün olmaz biliyorum
ama arada bir yalnız kaldığında beni hatırla.
gezdiğimiz yerlere git
sevdiğimiz şeyleri yap
okuduğumuz kitapları oku
izlediğimiz filmleri bir daha izle
şarkımızı dinle mesela
resmimizi çiz
ağladıklarımıza ağla bir daha.
komik bir şey gelsin aklına
bizim için gül
sokağa çık
boğaza in
hisara git
erguvan kokla
sahilde yürü
uzun uzun yürü
gibi şeyler istemiyorum senden.
sadece arada bir yalnız kaldığında beni hatırla. -
ayşegül aldinç klipte gözüken ev haliyle, insan kılığıyla yeryüzüne inmiş, ama güzelliğini yeterince perdeleyememiş sakar bir tanrıça kadar büyüleyici.
-
nazan öncel kendi yorumunda "depremler olsun üst üste, sonra kahrından öl" kısmını çıkarmış. 9 sene gecikmeli olarak fark ettim.
beddua değildir.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap