şükela:  tümü | bugün
  • münir özkul un renkli cekediyle kadına daldığı filmdir. ayrıca metin akpınar renkten renge girer silah karşısında.
  • mahkemede sudan bi sebepten hapse girmeye çalışırken (ceket hapisteki birindedir) metin akpınar'ın "atın bizi içeri hakim bey cemiyet mikrobuyuz biz" demesi yarar.
  • kanimca en iyi zeki-metin filmi.. genelde zeki-metin filmlerini zeki alasya yonetse de bu filmi osman f seden yonetmistir..

    --- spoiler ---
    filmin sonundaki sahne cok hostur.. ayrica bu sahnede calan muzik de pek dinlenesidir.. zeki ile metin, sosyetik hatunlarina varos mahallelerinde derler ki: "...artik camasirlarini bu cesmede yikayacaksin.. artik alisverisini mahallenin bakkalindan yapacaksin.. tamam mı (lan)?".. sonrasinda hatunlarinin popolarina -yanlis hatirlamiyorsam- saplak yapistirirlar.. kizlar kosturarak evlerine dogru yol alir.. yuzlerinde bir tebessum..
    --- spoiler ---
  • filmde tema müziği olarak önder bali & metin alkanlı orkestrasının 1974 tarihli "altın klarinet" long play'inden evlerinin önü handır ve ben gamlı hazan parçaları yer alır.
  • sinema tarihinin en keyifli ve de en duygusal final sahnelerinden birine sahiptir.film boyunca çoğu zaman komik bazen de dramatik bi şekilde devam eden maceranın sonunda herşey tatlıya bağlanır.iki sağlam dost** arka planda insana huzur veren;duygusal ama aynı zamanda son derece keyifli bir müziğin** eşliğinde yolda buldukları boş konserve kutusuyla futbol oynayarak kenar mahallenin bayırından aşağı uzaklaşırlar...

    şimdi hem bu kadar gerçekçi,hem duygusal,hem de bu kadar keyifli bi final sahnesi kaç filmde vardır sorarım size ey ahali..
  • yıllardır kafamda ceketli film şeklinde yer edinen ve metin akpınar'ın suratının renkten renge girdiği bölümle aklımda kalan müthiş keyifli film.

    p.s. ayrıca şu an "bunun vhs kaseti vardı evde biryerlerde, arayıp bulsam da tekrar izlesem." dedirtendir.
  • filmde hapse girmeye çalışıp, zabıta memurlarına ne kadar suçlu olduklarını "tecavüz var, gasp var, hırsızlık var" diye anlatırken, metin akpınar araya "kent var, pall mall var" repliğini sıkıştırarak şaşırtmış, güldürmüştür.
  • varos hayatina bir guzellemedir bu film.. cok sekerdir, cok sirin.

    --- spoiler ---

    filmdeki ilginc diyaloglardan biri de metin'le sevdigi arasinda gecer.. metin, ceketin pesindeyken yine mahkemelik olur, sevdigi kirilmistir tabii. metin kendini oldurmekle tehdit eder.

    metin: o zaman ben suraya asayim kendimi. sizin evde gaz var mi?
    ayse: ı ıh..
    metin: en iyisi sen bana bir sucuklu yumurta yap, ben yiyeyim oleyim.
    (metin bicagi alir) bogazimi keserim (bicagi bogazina dayar), kalbime saplarim bicagi (bicagi kalbinin uzerine goturur. metin yandan yandan ayse'ye bakarken, ayse bicagi metin'in elinden alir. birbirlerine sarilirlar.)

    hulusi kentman burada yargici oynar. zeki ve metin karsilarina ciktiginda "sizi iceri atardim, ama dua edin bu yaptiginizin kanunda yeri yok" der mutemadiyen.

    bir de zeki ve metin mahkemeye dustuklerinde zeki'ninki perihan, kadinlarla yakalanmalarina ragmen zeki'yle yine de cilvelesir. ama filmin sonlarina dogru bu sahnelerde hircinlasir, tavir yapar, cunku zeki'yi gercekten sevmeye baslamistir..

    --- spoiler ---
  • sırf final sahnesini istediğim zaman net izleyebilmek için bu filmi bugün sipariş ettim. 1975'te çekilen o final sahnesinin güzelliğinde bir hayat istiyorum.
  • bu filmi güzel yapan şeylerden birisi müziğidir hiç tartışmasız.müziğini önder bali ve metin alkanlı orkestrası yapmıştır.filmde çalan evlerinin önü handır 'ı orjinal plak kayıtından dinlemek isteyenler için:
    http://www.youtube.com/watch?v=ncf4sgbiaf4