şükela:  tümü | bugün
  • açılımı: blind game toolkit (kör oyun aracı) ya da blastbay(yapımcı grup) game toolkit (blastbay oyun aracı) olarak kabul edilen, ses üzerine kurulmuş bir oyun programlama dili
    dilin yapısı bir c'ye ve bir de python'a epeğice benziyor. ama daha çok c havasını görüyoruz.
    küme parantezleriyle ve noktalı virgülle epeğice haşır neşir olmak gerekiyor.
    kullanıcıya en iyi deneyimi yaşatabilmek için stereo oyunlar git gide artarken, bu program sadece görme engellilere ait olmaktan çıktı. birçok oyunun alt yapısında kullanıldığı idda ediliyor. kanıtlayamıyoruz çünkü oyun derlendiği anda tek bir dosya halini alıyor. resource hacker gibi programlarla oyunun içini görebilmeniz imkansız.
    tabii ki türkçe olarak hiçbir kaynak yok, umarız yakında bununla ilgili çalışmalara başlayacağız.
    yapacağınız oyunlarda ses de çok önemli bir yerde duruyorsa, vaz geçilmezleriniz arasındaysa denemeniz epeğice faydalı olacaktır.
    mesela bir satranç oyunu çıksa yeni olarak, menüler grafik üzerinde olduğu için ekran okuyucuları tarafından algılanamıyor. bunun yerine oyununuzun ayar kısmına sesli bir aktifleştirme düğmesi atayarak bu işleri çözebilirsiniz.
    kullanıcı, menüleri gezerken üzerinde bulunduğu menünün hangi adı taşıdığını duyabilir, oyun içinde her şeyden faydalanabilir.
    satranç tahtasını dümdüz düşündüğümüzde oklarla gezerek a1, b1, c1 | a2, b2, c3 gibi kullanıcı gezinebilir ve bunlar sesle bildirilebilir.
    değişik kısayollar atayarak kullanıcıya bir taş seçtirilebilir, o taş bir yere koyulabilir, o taşa hangi taşların bastığı bile söyletilebilir. yeterki developerlerin amacı evrensellik ve değer verme olsun.
    ve bunları yaparken hiçbir seslendirmeye de gerek yok. gerekli accessibility paketleri indirildiğinde oyun üzerindeki yazılar direk ekran okuyucusuna gönderilebilir.
    şimdi arttıralım: need for speed oyunu bile bir görme engelli tarafından uygun şartlar oluşturulduğunda oynanılabilir.
    ohaa demeyin lan bi durun. gerekli yapı oluşturulduktan sonra, sağ, sol; sert sağ, sert sol... bunların hepsi söyletilebilir.
    kırmızı ışık yeşil ışık hepsi bildirilebilir. o anki görüntü betimlenebilir. kullanıcı bu sırada kulaklıkları takmış dinliyordur.
    şimdi gelelim akıldaki sorulara:
    görüntüyle ses arasında çok hız farkı var diyebilirsiniz, ama neyi kullanırsan o gelişir.
    amaç yapmaksa, amaç evrensellikse inanın hiçbir şey olmayacaktır.
    aşırı bir yük oluşmaz mı? yok yok, metin tabanlı işlediği için olay hiçbir ağırlık oluşmaz. oyunlarda en fazla grafik bölümü yüktür.
    dünyada henüz çok fazla bu tip oyun olmasa da bu arkaplana atılmasındandır.

    zaman öne çıkma, zaman kullanıcı çekme çağıysa bunları deneyin işte.

    daha fazla bilgiye blastbay studio'nun sitesinden ulaşabilirsiniz.

    sitede bgt ile ilgili örnekler mevcut ve iyi durumdalar. incelemeye değer.
    biraz hayal dünyanızı geliştirin, kapatın görüntüleri ve biraz sese ağırlık verin.
    ciddi söylüyorum, hazırlanınca bir puzle' oyununu bile bu hale getirebilirsiniz.
    kaynaklarınız, github olsun, google'da sürekli blind game, blind technologi gibi aramalar yapın.
    bazen gruplar görürsünüz, hiç çekinmeyin, sorun sorularınızı. siz ve onlar sevineceksiniz emin olun. düşünün, bi oyun yapıyorsunuz, böyle bir şey yapmak istiyorsunuz; hem oynayacak kişiler memnun olur, hem de siz bir farkındalık oluşturmuş olursunuz. beş yüz bin kullanıcıya hitap edecekseniz bu sayı altı yüz bin olabilir.