*

şükela:  tümü | bugün
  • hz muhammed’in (saa) etrafında kendilerini diğerlerinden üstün gören bir çok kişi olmasına rağmen ezanı habeşli bir köleye okutarak feodal yapıyı ayakları altına alarak tarafını da mazlumlardan, ezilmişlerden, yalın ayaklılardan ve kölelerden yana olduğunu açıkça ilan etmesidir...

    bilal habeş, habeşistan’lı bir köledir...
    o günün köleleri genel olarak güçlü kalıplı kişilerden oluşurdu.. oysa bilal’i habeş zayıf ve çelimsizdi... ayrıca ne sesi güzeldi ne de alim idi..
  • "o, tatlı ve gür sesliydi. ezan okumağa başlayınca yolda yürüyen yahudi dahi dinlerdi. herkes sesine ve namelerine hayrandı. birgün sabah ezanını okurken “es-salatu hayrün minen-nevm -namaz uykudan hayırlıdır.” ibaresini eklemişti. peygamber bundan memnun oldu ve her sabah söylemesine izni verdi. bu hatırası böylece bugünlere ulaştı…"
  • inananları namaza çağırmak olabilir ama tam bilemiyorum.
  • bilal’e gür sesli, güzel sesli, yanık sesli söylemleri de bilal’in ezan okumasında ki asıl amacının dışına çıkartıp “hafız’ın yanık sesinin mazlum sesini bastırması” gibi saptırmadır...
    çünkü burada hz peygamberin ebu süfyan’ları tercih etmek yerine bilal’lerin yanında olacağını ilan etmesidir...

    eğer bu amaç saptırılmasaydı bu gün bizler muaviye’nin saraylarında oluşturulan din yerine ebu zer’in sarayları yıkan dinini konuşuyor olurduk..

    ayrıca; ulamanın ortak görüşüdür ki; esselatu hayrul minnenavm “ namaz uykudan hayırlıdır sözü hz peygamber döneminde değil 2 . islam halifesi döneminde ezana eklenmiştir...
  • başlığın doğrusu : bilali habeşi'nin ezanı okumasındaki amaç olmalıydı ama dolma parmakla bu kadar oluyor demek ki.

    aynı islam, 200 sene sonra, güçlenince köleleştirmeye meyletmiş onu çıkarttığım amaç.

    not: saa değil sav olacaktı. yazar hatalı kullanmış.

    https://prnt.sc/nzz0u0
  • sehabenin kendi kararıyla ezana ekleme yapabildiği bir dinde, ezan insanların anlayacağı dilde okutuldu diye 80 senedir bitmeyen bir husumet yaratılmasındaki amaçtan daha karmaşık değildir.
  • amaç sınıf ayrımına bir tepkidir ve herkesin eşit olduğuna dair yapılan sosyalist bir vurgudur. ancak o günkü islami perspektiften günümüze hiç bir şey kalmamıştır.

    (bkz: eren erdem - devrimci peygamber)
  • bizim imamlarınkiyle aynı olmayan..
  • sesi güzel olması olabilir. eski bir köleye emir vermek daha kolay olduğundan olabilir. sosyalizm herkes eşit vs diye değil tabiki öyle diyen bir din olsa once köleliği yasaklardı. kölelik 1924 de yasaklandı bu topraklarda. öcesinde 1830da bütün beyaz köleler özgürlükleri verildi(yasaklama yok yenisini getiriyorsun sonra). 1880 de tüm kölelere özgürlükleri verildi(yasaklama yok tabi). mekke medinenin olduğu suudi arabistanda 1962de kölelik kaldırıldı.