şükela:  tümü | bugün
  • her bilgisayar oyununun bir amacı var. oto yarışlarında birinci olmak, savaş oyunlarında rakibi yenmek gibi. bazı zamanlar oyuncu oyunun atmosferinden kurtulup kendisine başka maceralar arayabilir. mesela bilgisayar oyununda manzara seyretmek bunun bir örneği. özellikle oto yarış oyunlarında pist dışına çıkıp ortamı gezmek eğlenceli bir şey.

    her oyun amaçtan sapılmasını mümkün kılmayabiliyor. mesela need for speed'in eski serilerinde aracı yoldan dışarı çıkarmanız mümkün değildi. king of the roads oyununda ise dağa taşa allah ne verdiyse sürebiliyorsunuz kamyonu. hatta bu vesileyle oyun içine gizlenmiş gizli bir yol da keşfetmişliğim var.

    bu dürtü aslında iki şekilde ortaya çıkar. birincisi, oyunun amacını gerçekleştirememek. ikincisi de oyunun tamamen bitirilmiş olması ile ortada bir heyecan kalmaması ve yeni arayışlar. oto yarışı oyunlarında hangimiz yarıştan kopunca ters yöne girip rakiplerle burun buruna çarpışmadık.

    bu eylemin en güzel uygulandığı oyun hiç kuşkusuz gta serisidir.
  • third person shooter ile yeni tanışmış bir jenerasyonun, tomb raider ilk çıktığı zaman lara croft'un apış arasını görebilmek için sağlı sollu manevralarla monitör başında saatlerini harcadığını bilirim. oyun değil insanlıktan çıkmışlardı...
  • (bkz: kill frenzy)
  • oyunu kodlayanları sınamak için yapılabilir. her türlü exception test edilir. bunu yapanlara sesleniyorum: flash oyunu mu ki lan bu açık bulasın.
  • heroes of might and magic 3 oyununda düşmanları yenip kaleleri almak yerine, dragon vault arayıp artifactları toplamak. düşmanla savaşmaktan çok artifact koruyucularla savaşmak. eminimki oyunu yazanların amacı bu değildi.
  • rollercoaster tycoon gibi mülayim bir oyunda, yüzlerce insanın ziyaret ettiği parkı kapıyı kapatmak suretiyle açık cezaevine dönüştürmek, ziyaretçileri suya atarak boğulmalarını seyretmek veya hatalı roller coaster tasarımlarıyla trenlerin havalarda uçmasını sağlamak gibi sadist eylemler de oyunun amacından fazlasıyla sapıldığını gösterir.
  • ilk sims oyununda tamamen sütunlar üzerinde duran bir bina inşa etmek, içine sekiz adet çocuk koymak, eve iki üç misafir geldikten sonra oyunu durdurup "build" sekmesinden sütunları ve yukarı giden merdiveni silmek.

    böylelikle elimizde havada duran bir ev, birkaç tane tutsak npc ve deliler gibi kuduran çocuklar kalır. biraz daha oyalandıktan sonra oyuncu yeni heyecanlar arar. önce buzdolabı silinir ve bütün ev aç bırakılır, sonra da şöminenin önüne konulan tahta sandalyelerle bütün ev nüfusunun yanışı izlenir, yanış anları oyun içi fotoğraf makinesiyle ölümsüzleştirilir, kaydetmeden oyundan çıkılır...
  • sims insancıklarına oruç tutturmak gibi faaliyetleri kapsar.

    (bkz: the sims 2/#6086337)