• sjw kavramını oyun sektörüne taşıyan, gereksiz duyar kasmaya uğraşırken oyunlarını yarım yamalak, binbir türlü hatayla piyasaya süren, her oyunu gitgide birbirine benzeyen ve yakında batmasını beklediğim oyun firması. kotor'u yapan kişilerin şu anki bioware'i gördüğünde ne düşündüğünü çok merak ediyorum.
  • 2014 senesinden beri yeni bir dragon age oyunu çıkartamayan, arada geçen süreyi bir anthem denen dünyalar sikiği, yıkık bir online oyun üzerine heba etmiş, bu uğurda en büyük amiral gemileri olan mass effect serisinin son oyunu olan andromeda'yı yarım yamalak bırakan, son yıllarda ruhunu iyiden iyiye ea'e satmış bir zamanların efsane rpg stüdyosu.

    bu arada bir sonraki dragon ege oyununun 2022 nisan ayından evvel çıkmayacağı da ea tarafından geçtiğimiz günlerde açıklandı. yani bu demek oluyor ki 3. oyun ile 4. oyunun çıkış tarihleri arasknda 8 yıl gibi bir süre olacak demektir.
  • gittikce pc den konsol platformuna kaymakta olan firmalardan sadece birisi dragon age originsteki halleri ile sölediklerimi geri alıyorum aslına bakarsanız. da2 ile yaptıkları şeyler o kadar berbat ki bir anda ilk oyun cok güzel gözüktü gözüme helal olsun sana bioware bir seri nasıl daha kötüleştirilir dersi veriyorsun.
  • kuranlar, ea'in firmayi nasil sikip atabilecegini tahmin etmemisti sanirim 2007'de satarken, anca dayanabilmisler(boyle olmasini umuyorum), ikisi birden isten cikmis.

    link de verelim;
    http://kotaku.com/…y-muzkya-and-greg-zeschuk-retire
  • kuruculari olan greg zeschuk ve ray muzyka'nin emeklilik kararlarini acikladigi, yoluna artik doktorlar olmadan devam edecek olan sirket. oha!

    son zamanlarda ciddi bir kalite dususu mevcuttu, ciddi elestiri aldilar ama istifa etmeleri her ne kadar birkac ay oncesinden dedikodulari cikmis olsa da pek beklenmedik bir durumdu kanimca.

    bundan sonra ne olur ne biter inanin bilemiyorum. sadece bir miktar garip hissettigimi soyleyebilirim. boru degil, koskoca doktorlaröz evlatlarini birakip gitti pat diye yau!
  • güzelim firma daha ne kadar piç edilir diyorduk ki casey hudson (genel müdür, mass effect serisinin oyun yönetmeni) ve mark darrah (dragon age serisinin idari yapımcısı) bioware'den ayrılmış. dragon age'in başına da anthem'i toparlamaya çalışan ismi getirmişler.
  • ea'in katlettiği bir başka firma. yeterince çalışanı soğuyup firmadan koparsa tekrardan başka isim altında canlanmasını beklediğim de firma aynı zamanda. artık şu pozisyonda kendilerinden hayır beklemiyorum maalesef. allah belanı versin ea.
  • baldur's gate, baldur's gate 2, neverwinter nights, knights of the old republic, mass effect trilogy ve dragon age origins gibi şaheserler yaratmış oyun firması. sonradan ne yaptılarsa ve ne olduysa her oyun hayal kırıklığı...

    dragon age 2 : yapmış olmak için yapılmış, dragon age origins için verilen emeğin 10%u verilmediği gözle görülür olan vasat oyun...

    dragon age inquisition : dragon age origins'te olan oyunun companion management olayını kaldırıp frostbite motoruyla daha aksiyonvari bir işe girişmişler ve hiç sevmedim açıkçası. karakter ve eşya modellemelerin de rezalet olması sebebiyle yarısına bile dayanamadan bıraktım. fantastik evrene social justice'ın entegre edilmeye çalışıldığı ilk işlerden biri, social justice girince bir işe kalite gidiyor, şu basit orantıyı anlayamadılar yıllar boyu....

    mass effect andromeda : efsane bir trilogy ardından mass effect'in yeni oyunu diye neredeyse 1 yıl ellerim kaşına kaşına bekledim. belki bu bekleyiştendir, beni oyun tarihinde en hayal kırıklığına uğratan yapım oldu. detaylarını girmeyeceğim bile çünkü hatırladıkça sinirlerim yükseliyor....

    anthem : bioware'in o dragon age origins ile, mass effect trilogy ile elde ettiği karizması için tabuta çakılan son çivi oldu, bütün oyun camiasına dalga konusu oldular, bir zamanlar her rpg oyun yapan firma için bir örnek teşkil eden prestijli bir firma iken, bu oyun sayesinde dalga konusu haline geldiler.

    nerdeeeen nereye. yahu sen baldur's gate'leri, kotor'ları, mass effect trilogy'leri yarattın, bu kadar mı bozabilir bir firma kendini. oyun dünyasında bir blizzard, bir sen be bioware, efsaneden kestane olmaya... yeni mass effect'ler ve star wars falan geliyor ama açıkçası hiç de inancım kalmadı kendilerine...
  • geldigi nokta beni derinden yaralayan oyun gelistiricisi firma.
    anthem beni üzmedi çünkü bu türde tecrübeleri yoktu , bana hitap eden bir tür değildi.
    umursamadığım için anthem beni üzmedi.
    beni asıl üzen şeyler ise anthem'ın geliştirme aşamasında önemli çalışanların istifa etmesi , anthem'ın geliştirilmesi için yapımına başlanmış dragon age 4'ün rafa kaldırılmasıdır.
    bunlar haricinde başka önemli bir sorun daha var.oyunun süresini uzatma konusu ile ilişkili olarak sebebinin ea olduğunu düşündüğüm oyunlar içerisindeki yan aktiviteler ve görevler.
    mass effect andromeda ve dragon age inquisition bu kapsamda örnek vermek istediğim oyunlar.mass effect andromeda sorunlu cıkışını bir kenara bırakırsak serinin gölgesinde kalsada taze bir seri başlangıcı adına zevkli bir oyundu fakat içerisinde o kadar rezil yan aktivite ve görevler var ki cidden oyundan soğuyorsunuz.aynı sorun dragon age inquisition icerisindede mevcut.kısa aceleye getirilmiş sonuna rağmen fena olmayan bir hikaye ve devam oyunu için mütiş bir potansiyel oluşturdu fakat oynarken yaptığınız mmorpg görevleri ve leş yan aktiviteler sizi oyundan soğutuyor.
    ubisoft bile ara sahne diyaloglarını oyunlarına eklemişken , üzerine düşünülmüş eğlenceli yan görevler üretiyorken koca bioware'de uzak kameradan iki put gibi duran karakteri izlediğiniz konusmalar ve şunu getir bunu götur , açık dünyada ışık topla görevleri çok üzüyor beni.
    umarım anthem sonrası kafalarını toplayıp özenle bir dragon age 4 yaparlar yoksa çok sevdigim bioware ile kendi adıma vedalaşmak zorunda kalıcam. :)
  • aksiyon/rpg türünde bir sürü şaheser çıkaran oyun stüdyosudur.
hesabın var mı? giriş yap