şükela:  tümü | bugün
  • can sıkıcı fiziki betimlemeler beklerken, inanılmaz sağlam bir psikolojik-siyasi analizle oluşturulmuş bir liste gördüm. gerçekten tanıdığım bir çok cemaatçide bu vardı. bok gibi şaka yaparlardı mesela, hiç beni dinlemediklerini düşünürdüm ve gerçekten dünya yıkılsa umurlarında değil gibilerdi.
  • 'cevabını ben de merak ediyorum mübarekler.' dediğim sorudur.
    tırsak edit: ne hizmet hareketiyle ne de hocaefendi hazretleriyle işim olmaz.
    ohal editi: 30 gün gözaltı bu, boru değil. aman diyim...
    ciddili edit: eğer son on yılda türkiye'de ikamet ettiyseniz ve hala bir cemaatçiyi görür görmez tanıyamıyorsanız o sizin öküzlüğünüz.
  • dershanelerine gittim yıllar evvel.arkadaşlarımda vardı o çevreden..tabi akp portakalda vitamin o zamanlar..

    yani bir tanım veremiyorum tipleri şöyle olur diye. bir röfleli saçlı tayyörlü chp teyzesi gibi değiller.ama baktığın zaman 'bu da kesin onlardan' diyorsun..

    biraz saflık var,yani bu saflık gerizekalılık manasında değil bönlük derler ya ondan.

    genelde orta yolcu,barışcı,içine kapanık,sakin,kötü alışkanlıkları yok..ana avrat düz gitsen,suratına da tükürsen,kapıdan da kovsan mevlana gibi rahmet nazarıyla bakar sana,seni kazanana kadar kapını aşındırır..

    orta sınıf olmak istiyorlar,maddi imkanları var ama bilgi birikimi ve görgü olayı sıfır(biraz işte bönlükten)..

    bu adamlar 15 sene evvel(işte cep telefonlarının yeni yeni yaygınlaşmaya dönemde) o dönem çok az kişide olan zenginlik göstergesi nokia 3310 ya da telsizli panasonic gibi telefonlara sahiptiler,inşaatçılıkla falan yeni yeni zenginlikle tanışıp ailede her ferdin altına araba çekmek gibi şeyler vardı.evlerinde zenginliklerinin detaylarını farkettirirlerdi.

    zenginliğin çok fena eğreti durduğunu farkediyorsunuz.yani ayvalık yazlıkçısı,keyif ehli,atatürkçü öğretmen emeklisi gibi isteseler de olamıyorlar...
  • bu videoyuizleyen biri bu konuda yeterince donanımlı olacaktır.
  • bunlar yardımcı olabilir.
    e: linkler yenilendi.
  • (bkz: ince bıyık)
  • kalabalık bir ortamda din hususunda bir konu açıp allah yerine tanrı deyin, o kendini belli edecektir.

    diyelim ki etmedi, bir sanatçıdan "çok yaratıcı" diye bahsedin ve bekleyin, bunu sanatçının "ol deyip yaratması" olarak yorumlayan cemaatçi arkadaş tepkisini dile getirecektir.

    diyelim ki, eleman tecrübeli çıktı kendini belli etmiyor, bi' cemaatçi sitesi açıp "ateistleri dehşete düşüren cevaplar" mukabilinden bir başlık bulup oradaki sorulardan birini aniden ortaya atıverin, verilen cevapları sitedeki cevaplarla karşılaştırın. cemaatçi arkadaşı imla hatalarıyla birlikte sitedeki aynı cevapları verirken bulacaksınız zaten. malum, her sorunun 30 seneden beri cemaat belleğinde tekrar edilen bol benzetmeli, edebi sanattı bir cevabı vardır.

    ayrıca bu adamların her yerde otomatik tanıdığı vardır. ev alacağım tanıdık var mı deyin var der, galerici deyin var der, kitap alacağım deyin tanıdık kitapçıya götürür. perde lazım deyin anıda görüntü.
    o an tanıdığı biri olmasa bile abisinin tanıdığı biri olduğunu bildiği için gönül rahatlığıyla tanıdık var der birkaç telefon görüşmesinden sonra da sizi hemen götürmeye tanıştırmaya çalışır.

    ayrıca dünyanın en leş en yavan esprilerini yaptıkları da doğrudur. bu da hemen ele verir kendilerini.

    ha bir de,
    (bkz: ince bıyık)
    (bkz: çizgili gömlek)
    (bkz: kumaş pantolon kundura)

    eyyorlamam bu kadar.
    soda varsa içeriz.
  • fem dersanesine giderken tanıyabileceğimi düşünürdüm ama artik sanmiyorum. 'matruşka' gibi bi şeymiş bunlar. badem bıyık falan diyorduk, noldu onlara?