şükela:  tümü | bugün
  • yaşadığımız ülkede bir çok kadının pasifize bir biçimde gerçekleştirdiği eylem. işin vahim tarafı bu eylemlilik erkekler kadar kadınlar tarafından da çoğu zaman o kadar doğal karşılanıyor ki!! bir erkek karısını, kızını, kardeşini öldürerek ancak temizleyebiliyor namusunu. ya da namusu kirlenmesin diye dövüyor karısını, kızını, kardeşini. kimse sormuyor kadına, başkasının namusu olmak nasıl birşeydir diye. yaşadığın hayatın hesabını birilerine vermenin sebebi nedir diye. karşı koyamadığın hayvanların gerçekleştirdiği tecavüz gibi eylemler sonucunda neden kabahatli sen oluyorsun diye. hatta öyle bir noktaya geliniyor ki, kadın bile kendi kimliğinden soyutlanıyor bir müddet sonra, yediği dayağın sonucunda "bir kabahatim vardı ki dövdü" demeye başlıyor. bu arada erkekler ne mi yapıyor?? döverek, öldürerek, korkutarak, bastırarak namuslarına sahip çıkmaya çalışıyorlar...
  • çocukluktan itibaren pasifize bir şekilde yetiştirilen kadınlarımıza normal gelen bir durum.

    bir erkeğin koruması altına girerek yaşamayı kabullenmiş kızlarımızın, ne yazık ki pek fazla itirazı olamıyor dövmelere ya da cinayetlere.

    "sen kızsın, şöyle davranmalısın" ya da "ne biçim erkeksin, buna nasıl izin veriyorsun?" telkinleriyle büyüyüp bunları kanıksayan kişiler, kaçınılmaz bir biçimde gelenek uygulayıcısı oluyorlar.

    ve kadınlar, kendilerini aldatan kocalarına "namusumu kirlettin" demeyip, "erkektir yapar" geleneksel sözüne sığınıyorlar. dayak bir ceza yöntemi zaten hala, afiyetle yiyiyorlar.
  • kendilerine ait birer namusa sahip olmayışları sebebiyle başkalarını kendilerine namus olarak atfeden erkekler kümesi klişesindeki objelerin oluş halidir. ancak kesinlikle bir varoluş biçimi değildir, daha çok bir varolmamaya zorlanma durumudur.
  • bu durumdaki arkadaşlar bazen saçlarının telini yabancıya gösterdiklerinde ihanet etmiş olurlar. ama ulu namus bekcileri olan erkekler baskalarıyla gezer de tozar da, istediğini de yapar.. erkek adam değil mi yahu..
  • zorlama olduğu, birilerinin böyle davranmaya zorladığı doğrudur.
    yalnız ince bir nokta var ki, dikkati çekmeyi gerekli görüyorum. asıl zorlanılan davranış, bir erkeğin namusu olamak türevi şeylere karşı çıkmanın artık pek bir etkisinin kalmaması.
    hayvan haklarıentel rol kesmek olarak gösterip yalınlaştırıyorlar, kadın haklarıfeminen rol kesmek(yada efemine) olarak gösterip yalınlaştırıyorlar, insan haklarını savunmayı (artık o kadar çok savunmuş oluyorsunuz ki) dikkat çekmeye çalışmak gibi, ilk okul üçüncü sınıf çocuk davranışı olarak gösteriyorlar yalınlaştırıyorlar.
    artık kimseye "senin şu hakkın var", bile diyemiyorsunuz. çünkü bir hakka sahip olmayı efendilere mahsus bir özellik olarak görüyorlar. çünkü artık köle olmayı kabul ediyorlar.
    bu olay kadınlar için çok bariz bir şekilde ortada. bir kadının erkeğin kölesi olması, o kadın tarafından bile, o kadar iyi kabul edilmiş ki, kadına hakkının olduğunu söyleyemiyorsunuz.
    "beyimdir yapar, erkektir yapar" hem kadın hem erkek tarafından sindirilmiş durumda.
    bugün youtube u kapatıyorlar, yarın tekrar kapatıyorlar, ve en sonunda youtube un kapatılması o kadar da önemli bir olay olmuyor. toplum köleleştirilmeyi sindiriyor. ve bu o kadar çok ayrı koldan yapılıyor ki, artık buna nasıl karşı koyarız bilemiyorum.
  • o erkegin mali olmak durumundan gelir. mal olmak, esya olmak demektir. mal, alinir, verilir satilir. onun icin kiz almak/kiz vermek seklinde dilimizde kendini gosterir. onun icin alinirken baslik alinir verilir, alinan malin bozulmamis olmasina dikkat edilir, curuk mal alindiginda mal sahibine iade edilir. curuk malin sahibi seni bana parayla mi verdiler diye geri gelen curuk mali kirmak kesmek asmak ve atmak seklinde tepki verebilir, ve bu tepkisi baska mal sahipleri tarafindan hakli gorulur.
    bu alinip satilir durumdaki kadinlarin bir gun ayaklanip biz artik mal gibi gorulmek istemiyoruz lutfen bizi tasinir mallar listesinden cikarin demesi oyle sanildigi gibi basit bir is degildir.
    bunun icin kadinin toplum icindeki yeri, ekonomiye katkisi, yerel kulturun kadina bakis acisi yasal haklari, ve onlarin korunmasi, ve kadinin islamdaki yeri onemlidir.
    kocasi aldatan kadina hatta ekonomik ozgurlugu olsa bile ilk karsi cikacak, aman yuvani dagitma, cocuklarina sahip cik diyecek olan gene o kadinin kendi ailesi olacaktir. bosanmis kadinin toplumdaki yeri hala evli veya bekar kadindan asagida oldugu surece bu boyle olacak. siddete inanan ve seven bir toplum olarak, cocuklarimizi ve ozellikle kizlarimizi evde dayakla buyutursek, kocasindan da dayak yemesine izin vermis oluruz.
    bu hep boyle mi kalacak, hayir, ama surekli kadinlarin onunu kapamak onlari evden disari cikarmamak, cocuk dogurma makinesi olarak (uc degil, bes alti cocuk yapalim) kullanarak ekonomik ve sosyal baski uygulamaya calisilacaktir, bunu durdurmak, kendi haklarini ararken baska kadinlarin haklari icin de mucadele etmeleri gerektigi bilen kadinlarla olur.
    kadinin hakkini aradigi yerler dikenli otlarla ortulu oldugundan hazirlikli olmakta da yarar vardir.
  • namusu olmayan erkeğe destek vermektir.