şükela:  tümü | bugün
  • hale soygazi, kadir inanır ve bi de macit koper'in oynadıkları, mutsuz evlilik mağduru şahısların, ilgiyle yiyiştikçe mutlulaştıklarını anlatan atıf yılmaz filmi. uzunca anlatırız sonra.
  • son dönem filmlerinde, kadın ve cinsellik hadisesine sardıran atıf yılmaz beyden, uyuz, yorgun, miskin eşlerin akıbeti üzerine bir film..

    latife tekin ve fehmi yaşar'ın da parmağı olan filmde; aynı fabrikada çalışan cemal (hale soygazi) ile aygül (kadir inanır)*, "evlilik aşkı öldürüyor güzelim" adlı

    mevzuudan mustarip iki bedbaht insan iken, "kaldıramazsan kaldırırlar gülüm" olmuşlardır; hayırlı olsundur; biz çıkalım kerevetinedir..

    film, festivallerden eli boş değil, bilakis bir kilo portakalla dönmüştür..
  • seden gurelin ilk albumunun adiydi bide sarkisi vardi...
    neden neden yok nedenden, ayri dustuk bir hirs hic yuzunden
    istedigim bir soz var ki senden, oda en icten bir yudum sevgi...
  • senaryosu latife tekin, a. yılmaz ve fehmi yaşar tarafından kaleme alınan, yönetmenliğini atıf yılmaz’ın yaptığı 1984 yılı yapımı bir film… 4 çocuk annesi mutsuz, işsiz kocasından memnun olmayan aygül (hale soygazi) sonunda fabrikada bir iş bulur, mahllenin harbi adamlarından biri olan cemal’in yardımıyla (kadir inanır).
    cemal, aile baskısı nedeniyle teyze kızıyla (meral çetinkaya) zorla evlendirilmiştir ve hala köyden kalma gelenekleriyle yaşamaya çalışıyordur ailesi…cemal de karısı ile mutsuzdur. aynı fabrika, aynı mahalle derken aygül ile cemal arasında bir aşk doğar… aygül kocası cemal’i (macit koper) terk eder ve çocuklarıyla ayrı yaşamaya başlar…
    seyirciye yönelerek sorar film: evli ve çocuklu insanlar aşık olamaz mı?
    cemal’in annesinin büyü çalışmaları da onları ayıramaz… ironik bir varoş yaşamı anlatımını sürdürür film…cemal ve aygül arasındaki cinsel çekim filmin öne çıkardığı temalardan biridir, yaşayan iki insan arasında olması gereken cinsellik ve tutku açıkca yansıtılır filmde… ancak aygül ve cemal evlenip 5 çocukla aynı evde yaşamalarının ardından çekilen resimler de, artan çocuklarla birlikte cemal’in yüzündeki değişim dikkat çekicidir…
  • potansiyel ilhan irem albümü ismi.
  • casti süper bir filmmiş ben bugün bunu gördüm, yok yok resmen. ayrıca çokcana yaran diyaloglar ve sahneler ihtiva etmekte. başroller değil de asıl diğer karakterler detaylar harika. izlenmeli...
  • güzel bir cemali şarkısı.

    aklımda kalan sözleri :

    doyabilsem hayata tutsak olmadan
    hızla dönen dünyada yorgun kalmadan
    dokunmadan hissetsem seni yanımda
    alabilsem gönlünü seni sarmadan

    açabilsem kalbimi korku olmadan
    verebilsem sevgimi soru soramadan
    dokunmadan hissetsem seni yanımda
    alabilsem gönlünü seni sarmadan
  • kadir inanır'ın film boyu aglamaklı bakmayı ba$arabildigi, üstündeki büyüyü atması icin ailesinin kur$un döktügü sahnede dalta$ak hoplayıp zıpladıgı film.
  • türk sinemasının en önemli filmlerinden biridir. kendi ayakları üzerinde durmaya çalışan bir kadın, mutsuz olduğu karısından ayrılmak isteyip o kadınla evlenmek isteyen adam ve toplumun bu aşka olan baskısı. kadir inanır ın daltaşak atladığı sahne de bu isyanın uzantısı, bir nevi "yeter artık" tepkisidir. yanısıra serra yılmaz bu filmde de bir ara gözükmüştür.