• "kendi kendine tarifsiz
    ayrılmamız çok gereksiz
    şimdi uzaktan sebepsiz"

    kısmı sırf kafiye olsun diye art arda konmuş kelimeleri çağrıştırmaktadır.

    hani selami şahin olsam, "bana bir pilav, etsiz" şeklinde devam ettiririm, o derece.
  • (bkz: topla gel abi)
  • nakaratı ana sınıfı şarkısı basitliğinde olan parça..müzik şukela ama "bir bana gelsin o da sensin", "ikimiz de aşık ben daha fazla" ne lan! insan biraz daha ağır, efendim biraz daha vurucu olur...
  • "biri bana gelsin, o da sensin" nasıl bir şarkı sözüdür, hangi dildedir, akademisyenlerimiz bu bulgunun üzerinde çalışmalıdırlar. binlerce yıl sonra kalıntılarımız bulunduğunda insanlığın türkçe'yi bu dizelerle anabilecek olma ihtimali bile bana kabuslar yaşatıyor.

    "sen gel" diyoruz biz ona türkçe'de yahu. la havle
  • her duyusumda kibar feyzo'yu hatirlatan program ismi:

    - ferhat gocer'le biri bana gelsin.
    - ben?
    - sen!
    - ben??
    - sen!
    - e beeen?
    - sen gelme ulan ayi!
  • kimse kusura bakmasın ama bana göre en yakın rakipleri çelik'in dongi dongisiyle, ajdar'ın çikita muz'u olan bir şarkı bu. "saçmalama nolur" diyen bir şarkı, aklıma geldikçe gülüyorum. saçmala nolur ne lan? bir de üstüne, biri bana gelsin diye absürd ötesi bir laf eklenince, akıllara sığmaz bir şarkı haline geliyor. ne bu ya... (merhaba zamanın ötesi)
  • bu ara sık sık ağzıma takılan, takıldıkça kendimi tokatlama arzusu doğuran şarkı. niye takılıyor derseniz, evdeki kedicanlara diyorum "biriniz bana gelsin, üç kedisiniz şurada, göbeğim boş kalmasın" diye ama kime diyorum? sonra otur kendi başına ferhat göçer'den şarkılar söyle. ah bu kedi milleti, derbeder eder insanı.
  • ferhat göçerin ilk defa kendini yırtmadan, arya okuyormuş gibi okumadığı şarkısı.
    biten bir ilişkiden sonra karşıdakine dönsün, etmesin eylemesin, ayıptır, günahtır manasında yazılmış bir parça. ama bu parçada bana göre böyle bir ayrılık anında (ya da sonrasında) söylenmemesi gereken 2 ayar cümlesi bulunuyor. bir kere şarkının ilk mısrası olan “sacmalama ne olur” bu ayarlardan, gereksiz cümlelerden biri kesinlikle değil. o cümle, şarkının cok daha samimi olmasını ve daha kolay empati kurmamızı sağlıyor bana göre. şimdi böyle bir durumda söylenmemesi gereken, şarkıya uymayan cümleleri eski sevgili olmuş şahısa söylediğimizi düşünerek anlatayım. ilk ortamı gerecek mısralar;

    “biri bana gelsin o da sensin; beni kırmıs olsan da”. bu 2 cümlenin ilk cümlesi maalesef hiç takılmayacaktır eski sevgili tarafından çünkü o direk 2. cümleyi algılayacak ve “dübük bi kırılan sen misin neyin sidik yarısı lan bu” diyerek olayı bi gerecektir.

    bu cümlelerin arkasından “ikimizde asık bir tek farkla, benimki senden biraz daha fazla” dendiğinde zaten önceki mısralarda kıllık yapma katsayısı daha da artmış eski sevgili bünyesi cümledeki “sen de asıksın biliyorum” manasına hic takılmayıp kim daha çok aşık kısmından girecek ve “nerenle ölçüm yaptın da buna karar verdin ” diyerekten (ki büyük ihtimalle bu kadar kibar demeyecektir) olayı daha da bok bir duruma getirecektir.

    şu da var ki pearl jam’den de secsen şarkıları eski bir daha geri dönmez bu da ayrı bi mevzu. neyse uzun tespitin kısası ki yine bi tespit geliyor. biz böyle şarkıları sırf eski sevgiliyi düşünüp ruhumuzu biraz rahatlatmak (aslında daha da üzmek) için dinleriz. ha bu cümle eski sevgili içinde geçerli o da bizi düşünerek değil eski sevgilisini düşünerek dinleyecektir (herkes birinin eski sevgilisi sonuçta). bu boktan zincir de böyle döngüsel devam eder gider. en zayıf halka kalplerimiz de yorulmadan her zincire maydanoz olur. sonunda olan da bize olur.
hesabın var mı? giriş yap