dare

  • azimli
  • mangal yürekli rişar (509)
  • 1239
  • 1
  • 0
  • 0
  • 3 hafta önce

yol

sinemada ideolojik görüşlerin yerilmesinin geri plana itilmesi ve bazen sadece oyunculuk,diyaloglardaki derinlik ve senaryonun gidişatındaki o insanı her türlü duygu haline sokabilen çok yönlülüğün ön plana çıkması gerekliliğini ispatlayan bir filmdir kanımca.nitekim özellikle tarık akan'ın ahır sahnesinde karısıyla konuşurkenki gözlerindeki nefret ve karlar arasında karısının ondan af dilediği sahnede gözlerindeki merhamet duygusunu çok az oyuncu tam anlamıyla izleyiciye yansıtabilmektedir.yılmaz güney ise filmde oyunculuk bazında fazla ön plana çıkmak istememiş senaryo kurgusu ve çarpıcı diyaloglarıyla filme damgasını vurmuştur.bazı kimselerin eleştirdiği ideolojik yaklaşımların fazlaca kullanılması ise dönem baskıcı şartları ve yılmaz güney'in hapishane hayatı geçirmesine bağlı olarak bir isyan olarak nitelendirilebilir diye düşünüyorum.

devamını okuyayım »
27.09.2004 23:10