g1rd4p

  • 219
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2 ay önce

48. cumhurbaşkanlığı bisiklet turu

manzara harikaydı, etap başarılıydı, seyirciler çok iyiydi ve ivailo gabrovski müthişti.

yüzde sekizlik eğimin başladığı ana kadar çok iyi gizledi kendisini, gücünü oldukça randımanlı kullandı ve tam yüzde sekizlik eğimin başladığı anda da pedalına asıldı. daha önce üzerinde çalışmış olduğu çok belliydi ki zaten geçen sene konya torku burada antreman yapıp taktiklerini çoktan hazırlamışlar. açıkçası ana gruptan ayrılmaya çalışıpta bunu başaramayan bir çok sporcu görünce ve buna gabrovski nin tırmanışı esnasında yüzündeki acı ifade de eklenince çok fazla dayanabileceğini düşünmemiştim, neyseki yanılmışım. romain bardet de tırmanışta onun arkasından ana gruptan ayrılan ikinci kişi oldu. vücut dili gabrovski ye oranla daha iyiydi fakat çok fazla dayanamayıp etabı beşinci sırada bitirdi ve gabrovski de yaklaşık 1,5 dakikalık farkla etabı birinci sırada sonlandırdı.

gabrovski nin her ne kadar bulgaristan vatandaşı olsada kürsüye çıkar çıkmaz türk bayrağını omzuna alması güzel bir kareydi. konuşmaya başlayınca baya mütevazi sevimli bi adam oldu. genelde çiftçilikle uğraşan canı sıkıldığında da yollara çıkıp pedal çeviren bizden biri gibiydi. sevdim lan adamı. helal olsun.

sprinter sporculara baktığımızda bu etap onlar için tam bir eziyete, kabusa dönüştü diyebiliriz. örneğin dünkü 2. etabın galibi olan andre greipel bugünkü yarışı yani 3. etabı 16 dakikalık bir farkla 81. sırada bitirdi ve 1.etabın galibi theo bos ise yaklaşık yarım saatlik farkla 145. sırada bitirdi. adam bildiğin kaçak kömür yaktı tırmanışta, kara kara dumanlar çıkarıyodu.

yarınki fethiye-marmaris yarışının ise oldukça sert ve hızlı geçeceğini söylemek mümkün. çünkü mesafe 132km ve yükseklik yaklaşık 300m. yani 2. etapla kıyasladığımızda çerez gibi kalıyor bu etap. bundan dolayı konya torkun takım halinde çok çok fazla bir şekilde çalışması gerekecek eğer yukarılarda yer almak istiyorlarsa.

tüm bunların dışında yarışın ne başlangıcını izleyebildim ne de diğer detaylarını taki son 45-50km kala yayına geçilmesiyle birlikte. eurosport ve trt kanalları arasında mekik dokudum. oldukça can sıkıcıydı. neyseki trt yayınında feyzi açıkalın var. o da olmasa program sanki gezelim görelim tadında gibi bir şey olacak.

devamını okuyayım »