ipelies

  • 1390
  • 0
  • 0
  • 0
  • 8 ay önce

günaha davet

hepimizin bir vakit bir sekilde tecrübe ettigi gibi ayrilik sonrasi kendini bastan yaratma güdüsü ve birkac sene süren cilgin bedis cilginligi dolayisiyla piyasada neden var oldugunun zihinlerde bulaniklasmasinin yarattigi dost düsman endamimizi görsün azmi neticesinde yonca evcimik'in 1998 yazinda mavi lensleri, kahverengi saclari, derin yirtmacli bahar korcan kreasyonlari, kendisini cilgin bedis fantezilerinden kral tv top 10 listelerine tasiyan deniz akel klipleri ve kendisine yer yer birkac ton koyu gelen sezen aksu sarkilariyla kucagimiza biraktigi albüm. evcimik'in doksanlara ve bununla beraber ne yazik ki diger birkac unsura vedasi niteligi tasiyan bu yapim hemen her yoncimik albümünün iskeletini olusturagelmis türde sarkilarin*** yani sira o güne kadar kendisinden duymaya alisik olmadigimiz derecede alaturka*, karanlik*** ve fantezi* aromali sarkilari da ihtiva ediyordu. diskografisinin geri kalanina en mesafeli duran evcimik albümü olmasi ve buna bir nevi sebep teskil eden, evcimik'le ayni albümde isimlerinin gecmesi o güne kadar düsünülemez olan isimlerin albümdeki varligi rahatlikla yasasin kötülük'le baslayan sezen aksu müdahalesi ile aciklanabilir. aksi takdirde özgecmisleri bu albüme tüyleri diken diken edercesine ters ve fersah fersah uzak duran sebnem ferah ve fatih erkoc'un bu albümdeki sirasiyla "hadi hoppa icelim"* ve "sarimsaklasak da mi sarimsaklamasak da mi saklasak"* geri vokallerini, erdinc senyaylar'in albüme akittigi emegi*, ece aksoy ve pakize barista'nin bu albüme evcimik'in tüm diskografisinin en los isikli sözlerini*** bahsetmis olmalarini, asklari da vururlar gibi bir referansi olan askin arsunan'in cok da savunmadigindan emin olunasi bir sarkiya* elini vurmus olmasini aciklayamayiz. tüm bu yönleriyle evcimik'e müzik kariyerinin takip eden yillarinda bir daha nasip olamayacak derecede profesyonellikte bir albüm ve doksanli yillarda estirilmis son bir popülerlik firtinasi tecrübesi edindirmis olan bu calisma yorumcusuna kendisinden uzun bir süre bekledigimiz tarzdaki vurula vurula ve diger sarkilarin altinda sakli kalmis hemen simdi'yi kazandirdigi icin de hatirlanasidir. albüm hakkinda ayrintili bilgi icin:

yapim: yoncimik müzik ve organizasyon hizmetleri tic ltd sti
prodüksiyon: yonca evcimik
dagitim: raks müzik
stüdyo: karma + erekli tunc
kayit + mixing: murat bulut + ender akay + serkan kula
mastering: masterpiece mastering london + mr shawn
akordeon: edward aris
keman: özcan senyaylar
yaylilar: senyaylar yayli grubu
perküsyon: birol agirbas
gitar: tahsin endersoy + nev + ayhan günyil + ayhan tanyel + oguzhan tongal
akustik gitar + klasik gitar + iki telli gitar: erdinc senyaylar
saksofon: levent altindag
geri vokal: sebnem ferah + sezen aksu + serap türk + erdinc senyaylar + aylin senyaylar + orhan salliel + isik simsek + askin arsunan + fatih erkoc + ebru kiran + ebru aydin + pelin aydin + kivanc k + tolga inci + nev + yonca evcimik
fotograf: tamer yilmaz
kostüm: bahar korcan
kuaför: zeki dogulu
makyaj: hamiyet akpinar
grafik: rahsan gülsan + ap

01 tatli kacik (söz: sezen aksu / müzik: adaptasyon / düzenleme: kivanc k)
02 vurula vurula (söz + müzik: sezen aksu / düzenleme: emre irmak)
03 utanir ömrüm (söz: ömer teoman / müzik: bora öztoprak / düzenleme: erdinc senyaylar)
04 usta (söz: tayfun yilmaz / müzik: mustafa saglam / düzenleme: kivanc k + tolga inci)
05 hemen simdi (söz: ece aksoy / müzik: sezen aksu + askin arsunan / düzenleme: askin arsunan)
06 iyi mi (söz + müzik: sezen aksu / düzenleme: askin arsunan)
07 günaha davet (söz: sezen aksu / müzik: sezen aksu + kivanc k / düzenleme: kivanc k)
08 vurula vurula remix (söz + müzik: sezen aksu / düzenleme: kivanc k)
09 halt ettim (söz: ömer teoman / müzik: bora öztoprak / düzenleme: kivanc k)
10 yalan zaman (söz: pakize barista / müzik + düzenleme: ebru kiran)
11 kedi masali (söz: pakize barista / müzik + düzenleme: ebru kiran)
12 seker seyler (söz: sezen aksu + binnur erdem / müzik: sezen aksu / düzenleme: askin arsunan)

devamını okuyayım »
04.08.2007 20:35