isoon

  • delikanlı (431)
  • 568
  • 0
  • 0
  • 0
  • 11 yıl önce

molokh

moloch, hitler'i ideolojik olarak analiz etmekten ziyade hitler'in karakteri üzerine bir filmdir. bu da filmi politik bir filmden ziyade, karakterin - hitler gerçek olduğuna göre gerçeğin de- öznelliğini inceleyen psikolojik bir film yapar. burada dikkat etmek gerekir, zira film psikanalitik bir film değildir. hitler'in oedipusa indirgenmiş bir portresini çıkarmaz. sokurov, faşizme indirgemeci ve klişe yaklaşımların yanında minör bir bakış atar. eva braun ve hitler arasındaki ilişkiden yola çıkarak faşizmin içsel birşey olduğunu, aslında "ben iyiyim öyleyse o kötü" yargısının bir insanı nasıl değiştirdiğini görürüz. sevişme sahnesinin neden normal bir sevişme sahnesi olmadığı önemlidir. eva braun'un führere karşı çıkabilen tek insan olması ve bunu itiraf etmesi de. ingeborg bachmann'ın dediği gibi; "faşizm iki insan arasındaki karşılıklı ilişkide başlar". sokurov'a yeni tarkovsky demek yersizdir çünkü onun sineması film bittikten sonra ıstavroz çıkarmaz.

faşist olmayan bir hayata giriş için;

(bkz: wilhelm reich)
(bkz: deleuze)
(bkz: foucault)

devamını okuyayım »