lonestar anadolu çocuğu (315)

  • 575
  • 20
  • 4
  • 0
  • evvelsi gün

ezel

--- spoiler ---
daha önce yazıldı mı bilmiyorum ama, az önce izledikten sonra kardeşle birlikte şöyle bir düşününce, bir şeyler çıkarttık gibi sanki. bize göre bu bölüm tamamen ezel'in dayı'ya güveninin sınandığı bir bölümdü. her şey tamamen yine dayı'nın senaryosuydu. kızın, dayının gerçek kızı olmadığı aşikâr. her şeyin kameraya alınması, bunların hepsinin bir oyun olduğunu gösteriyor. ezel'in de bunu kesinlikle anlaması gerekli. kız, ortaya atılmış bir kurban, düşmanlar için (kimse bunlar) bir hedef şaşırtma.

kadırgalı da bu oyunun bir parçası. bu adam dayı'nın can düşmanı falan değil. kadırgalının anlattığı hikaye de gerçek değil, ya da belki yarı gerçek. dayı'nın 2. adamı olduğunu söylemesi, ezel'in kendisini birinci adamı gibi görmesi için belki. kendini o konuma lâyık görmesi için. ama ezel bunu es geçip, kadırgalı'nın anlattığı hikayeye inanıyor. ve kendinin birkaç adam denendikten sonra, neredeyse son çare olarak seçildiğine inanıyor.

ve asıl önemlisi ezel, dayı'nın kendi oğullarını öldürdüğüne inanıyor. ama bu da doğru değil, çünkü dayı kendi oğullarını öldürmedi, öldürülmelerini izledi, eli kolu bağlandı. orada bir şeyler oldu ve biz henüz ne olduğunu bilmiyoruz. ama çok ciddi ve çok büyük bir şeylerin olduğu kesin, zira böylesine kudretli bir baba üç oğlunu aynı gün kaybedebiliyor. şimdi biz dayı'nın ilk oğlunu öldüren adamı, hapishanedeki baş gardiyanın (ya da neyse bu adamın mesleği) odasında dayı'ya oğullarından parçalar getiriyor, ki bu parçaların hepsi üç oğlun da ellerinden alınmış bulunuyor. bu kısmın da bir önemi var kesin. boşu boşuna göstere göstere ellerinden alınmadı. kumarhaneyi devralandan oyun pulu alındı, yeni evlenenin evlilik yüzüğü alındı, çocuğunun gözleri önünde vurulandansa çantadan silgi alındı. işte dayı'nın öldürmediğinin kanıtı da bunlar gibi duruyor. dayı bunları gördüğünde oğullarının nasıl ve ne şekilde öldürüldüklerine dair ipuçları elde etmiş oluyor. burada dayı, gardiyanın karşısında oturduğuna göre bu iş gardiyanın işi. daha doğrusu gardiyanın bağlı olduğu adamın işi, yani dayının baş düşmanının. bu gardiyan aynı şekilde ömer'i ailesini, hatta kardeşini öldürmekle tehdit etmişti. dayı, eli kolu bağlı kaldığı için, kendisini oğullarını gerçekten öldürmüş gibi hissediyor ve tahminen bulunduğu ortamdaki gücünü korumak için herkesin bunu böyle bilmesini istiyor. hakkında yazılmış düzmece kitaplar da bunun cabası.

ama sonuç olarak bu bölümde asıl amaç ezel'in sadakatini sınamak. ezel de zıçmış gibi gözüküyor ne yazık ki. dayı'nın müritlerini biliyoruz, ona ne denli bağlı olduklarını görüyoruz. ezel/ömer de dayı'nın müridi sonuçta, belki daha önemli dayı için. ama neden önemli olduğunun bir anlamı olmalı. belki de dayı gerçekten ömer/ezel'i ölen oğullarının yerine koyuyor. ama dediğim gibi ezel fena zıçtı. her yemi yedi. dayı'nın kendi oğullarını öldürdüğüne inandı. dayı'nın ezel'i aradığında (arabadayken) 'sen benim oğlumsun' minvalinde bir şey söylemesi, onun bu hikayeye inanıp inanmadığını görmekti. daha sonra dayı, bu sefer cengiz'e çok pis ayar verdi, ama cengiz kendisinin ayarı verdiğine inanıyor ve buna inanması da gerekiyordu zaten. o sırada ezel, tefo'yla konuştu, tefo'nun verdiği cevap da yine dayı'yla planlanmış kelimelerdi. kumarhaneden telaşla çıktı dayı. ezel-cengiz-ali üçlüsünün onu izleyeceklerini pek tabi biliyordu. zira dayı böyle saçma bir tongaya düşemez, bunu hepimiz biliyoruz (ki zaten biz de burada bütün bunların bir oyun olduğunu anladık). yine ezel'i aradı, yoklamak için. cengiz salağı, dayıya teşekkür etti onlara yolu gösterdiği için. zira hala ayar verdiği inancında kendisi. burada ezel ve dayı'nın konuşmaları yine ezel'in güvenini sınıyor. sonrası kızın kamerayı bırakması falan filan. ve ezel hâlâ dayı'ya inancını kaybetmeye devam ediyor. çünkü ezel - kendisi farkında olmasa da- ali ve cengiz'in arkadaşı olma yolunda ciddi ciddi ilerliyor. kendi babası ölüme doğru yürürken, o kendini bu işlere kaptırmaya devam ediyor.

bakalım bundan sonra ezel'in hareketleri çok önemli. dayı planını ona göre şekillendirecektir. ve asıl oyun da ondan sonra başlayacaktır.
--- spoiler ---

hepsinden öte, bu dizinin senaristleri önünde saygıyla eğilmek isterim. zira müthiş bir iş çıkarıyorlar ve her hafta bir sonraki bölümü iple çekiyoruz. bu tarz farklı ve kaliteli işlerin çoğalmasını umuyoruz.

edit: ve bir şeyi unuttum. şu eyşan'ın babacığında da bir iş var. ezel için, sadece bahar'ın anlattıklarıyla "bunun dışı ezel, içi bildiği ömer" demişti. şimdiyse cengiz'in her lafına her şeyi biliyormuş gibi yapıştırıyor cevapları ve aradığı cevabı yazılarda bulacağını söylüyor. dayı hakkında kitapların yazıldığını bilyor yani. de nereden biliyor be kardeşim?

edit üstüne edit: mevcut57 sağolsun, kandıralı'yı kadırgalı yapmışım. seda sayan kabuslarıma mı giriyor nedir?

devamını okuyayım »