milena

  • 1109
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2 yıl önce

lost highway

lynchin rahatsız edici tarzını** dibine kadar kullandığı en önemli filmlerinden biri olan lost highway, bir gece kulubünde caz-saksafon** çalan fred'in, karısı renee tarafından aldatıldığına dair yaşadığı paranoyalarla başlar. ilk sekanstaki sevişmelerinde renee, fred'in sırtına dokunarak "önemli değil" der. yani fred, yatakta yetersizdir. bu fred'in paranoyasını tırmandırır ve kişilik bölünmesi gerçekleşir. fred, cinsel anlamda yetkin, ihtiraslı pete'e dönüşür. renee ise, bir femme fatele olarak pete'in aşık olduğu alice adıyla yeniden bedenlenir.

yeni çağın femme fatale'inin klasik kara film femme fatale'inden farkı; düzüşürken görülebilmesi; tacizkar ve kışkırtıcı olmasıdır. zizek'e göre yeni femme fatale, bir fahişenin bedenindeki pezevengin kafasıyla suretlenir.

lynch'in filmlerindeki kadınlar, femme fatale'in revize olmuş tüm bu halleriyle örtüşür.
alice, pete'i tehlikeli bir hikayeye sürükler. bir otel odasında sevişirken "bana asla sahip olamayacaksın" der; o anda pete, fred'e dönüşmeye başlar.*

freuda göre, kişi arzusunu gerçekleştirdiği sürece rüyasından uyanmaz; fred arzusunu pete olarak gerçekleştirir*; bu yüzleşme sonunda uyanır ve tekrar kendi olur. *

devamını okuyayım »