retroloverdude

  • azimli
  • anadolu çocuğu (326)
  • 1472
  • 0
  • 0
  • 0
  • 6 ay önce

kod yazmaya başlayacaklara tavsiyeler

istifa etmekten korkmayın. çok boktan şirketler olduğu gibi oldukça esnek (sadece patrondan yana değil sizden yana da) şirketler de mevcut. çok sık iş değiştirmek cv'de çok iyi gözükmese de yine de bu durumun çok büyük sorun yaratacağı bir meslek değildir. arkadaş çevrenizden de gözlemlerseniz makina ya da elektrik mühendisleri için 2 yıl olan iş değiştirme ortalaması yazılımcılarda 7-8 ay bile olabilir. elbette iş değiştirmek amaç değil ama oralarda bir yerlerde istediğiniz şartlara yakın bir şirket muhakkak var. onu bulun.

bundan sonra kezbanların kamillerin "ayh şekerim nası çalışıyosun öyle sabahtan akşama kadar ekran başında anlamıyorum" laflarına kulak asmayın. sanki herkes ajan olarak çalışıyor da hareketsizlikten dem yanıyor. ulan dingil zaten senin gibi insanlarla uğraşmak istemediğim için bu işi yapıyorum ya. bi iki toplantı haricinde ne patronla ne de müşteri ile yüz göz oluyorum. insanlarla muhattap olmak zorunda kalmamak kadar güzel bir şey var mı şu dünyada. ulan işe terlikle şortla gidiyorum daha ne olsun. canım sıkılıyor kimseden izin almadan çıkıyorum sokakta iki tur atıyorum. tüm gün ekran karşısında oturmanın mallık olduğunu düşünüyorsan mal olmak zorunda değilsin. çık dışarı iki hava al. sanki diğer iş kollarında eve gidince atraksiyondan atraksiyona koşuyorlar, yine gidiyor ya bilgisayarını ya da televizyonunu açıyor. bu iş sana pek çok esneklik sağlıyor. canın sıkıldıysa tak kulaklığı iki şarkı dinle sonra çalışmaya başla. evden vpn ile bağlanarak çalışabileceğim bir işim var, genelde ofiste çalışmayı tercih ediyorum ama cumaları evde şarap eşliğinde kod yazmışlığım da vardır. ha bir de kahve içmek zorunluluğu yok genelde eğilim o yönde olsa da. ben çay severim devlet memuru gibi, hepsini sallar çayı demlerim. kahve seviyorsan da kahve iç amk onu da mı bana soruyon.

yazılımcılar televizyonda pompalanan klişelerden ibaret değil. çoğu iş sonrasında gayet esprili ve ortamcı tipler. herhangi bir şeyi ispatlar mı ya da hakkında bir araştırma var mı bilemem ama aralarında bir enstrüman çalan sayısının da pek çok meslek dalına nazaran daha çok olduğunu düşünüyorum. ama bu kız arkadaş mevzusu ne bileyim hacı sanki biraz doğru. genel olarak sap ortamı, işte de iş çıkışı da. ama sen yağışıklıyım diyosan problem yok. tinder minder var bi dene onları. benim pompacı arkadaşlarım da var.

algoritma algoritma diyen tiplere de çok takılma. ha elbette çok önemli ancak soyut bir konu olduğu için başta insanı korkutuyor, o bakımdan. amk daha kod bile yazamıyoz bu algoritma ne ki şimdi. yenir mi içilir mi... mal değilsen bir şekilde halledersin. azcık özgüvenin olsun amk tipsizi. yarrak gibi tipin var git bi aynaya bak önce. bu tiple bu yaşa kadar intihar etmediysen bir şekilde özgüvene sahipsin. bunu da hallet, pezevenk. algoritma denen şey açıp da bir kaynaktan çalışıp kendini geliştireceğin bir şey değil. tıpkı pratik zeka gibi ya da müzik kulağı gibi. elbette müzik kulağı denen şeye sahip bir insan bir enstrümanı çok daha hızlı bir şekilde öğrenir ancak müzik kulağı gibi algoritma yeteneği de zamanla geliştirilebilecek bir şeydir. ha kaynak yok dediysek elbet var ancak bunlar genellikle işin düştüğünde bakacağın başvuru kaynakları olmalıdır. ya dur ben önce bi algoritma öğreneyim sonra programlamaya geçeyim gibi bir şey söz konusu değil. ikisini paralel hallet. başlarda kötü yazarsın sonra düzelir. koskoca microsoft'un hayvani mühendisleri niye eski yazılımı çöpe atıp yenisini yazıyor. eskiden yarrak gibi yazmış da o yüzden. windows xp yarrak gibi miydi. elbette değildi. ne bileyim belki de işin içinde pazarlama stratejisi falan filan sik sok gibi işler de vardır. neyse işin burasını siktir et. sıkıcı işlerle satış & pazarlamacılar ilgilensin.

dışarıdan bakana sıkıcı ve tekdüze gözükür de onlar bi sikten çakmadığı için öyledir. teknoloji sürekli yenilenir. bi html5 öğrenirsin sonra angularjs'si gelir sonra ne bileyim amk başka bir çatı onu öğrenmeye başlarsın. öğrenmek zor olsa da acayip keyifli bir atraksiyondur. patronunuzu eğitime zaman ve para harcatmaya zorlayın. bunun sonuçlarından hem kendisi hem de siz faydalanacaksınızdır. ama biraz ikna yeteneğinizin de olması gerekir.

devamını okuyayım »