tehanuishere

  • 68
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2 ay önce

nar

yönetmenliğini ümit ünal'ın yaptığı toplumsal sınıf farkını gözümüze sokan,2011 yapımı, serra yılmaz'ın muhteşem oyunculuk sergilediği, 4 kişiyle çekilen daha ilk sahnelerden gerebilen tek mekan filmidir.açılışında geçen "dürtme içimdeki narı üstümde beyaz gömlek var" sözü beynime kazındı çıkaramıyorum.
--- spoiler ---

filmin konusuna gelecek olursak gaipten sesler duyan, intikam almak isteyen falcı asuman, romantik ve lezbiyen ilişkisinde toplumsal cinsiyet olarak kadını oynayan deniz karakteri,aynı ilişkide kapitalizm içinde erilleşmiş doktor sema,kapıcı rolünde mustafa ve bunların belli ki nar metaforuna ithafen tek evde yaşadıklarını anlatan film. mustafa'nın asuman'ın, deniz'in mustafa'nın ve asuman'ın ve sema' nın ise hepsinin dünyasını küçük görmesi sınıfların ne kadar net ayrıldığını gösteriyor. adaletin kişiden kişiye değiştiği ve kişinin kendisine dokunmadığı sürece olaylara ne kadar vurdumduymaz yaklaşabileceğini(deniz'in sema ile konuşması) ve son sahnede de roller değişirse yaşanacakların değişmeyeceği mesajları izlediğim ilk ümit ünal filmiyle kendisine saygıyla bakmama vesile olmuştur
--- spoiler ---
kimseye faydası dokunmayacak puanım ise 7/10 ha 3 puan nerden gitti derseniz cin muhabbeti pek ilgimi çekmedi *

devamını okuyayım »