turk kelekom

  • çetrefilli (390)
  • 841
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2 ay önce

electronic arts

daha önce ayrı ayrı yazılmış. çiğneyip, tükürdüğü tasarım stüdyoları listesi :

bullfrog productions - populous, theme park, theme hospital, syndicate wars ve dungeon keeper.
origin systems - wing commander, ultima.
westwood studios - command & conquer serisi.
maxis - simcity ve the sims.
pandemic studios - starwars battlefront.
dice - battlefield serisi.
nufx - nba street.
playfish - sims social, fifa superstars, simcity social ve pet society.
black box games - need for speed: underground, nfs most wanted, nfs carbon..
phenomic game development - spellforce, battleforge, lord of ultima.
victory games - command & conquer devam fikrini yaptıkları stüdyo. oyun çıkarılmadan iptal edildi.
mythic entertainment - aliens online, dark age of camelot, dragon's gate, warhammer online.
visceral games - battlefield 3, dead space, lotr : return of the king, the sims 3 : ambitious.
kesmai - air warriors, island of kesmai.

zynga'nın açıkça belirttiği "biz bir oyun şirketi değil, big data şirketiyiz" örneğini electronic arts için de uygulayabilirsiniz. ea bir oyun şirketi değil, halka açık "kar amacı güden" bir kuruluştur ve yatırımcılarına, hisse sahiplerine para kazandırmak için ne gerekiyorsa yapar. üzerinde bulunan bu legal sorumluluğu da şu zamana kadar, dürüst olmak gerekirse gayet başarılı bir şekilde yerine getirmiştir. 2017 yılında sony, microsoft, nintendo, sega (bunlarla yarşabilmesi zaten imkansız) activision & blizzard ve namco bandai'den sonra en değerli 7. oyun şirketi konumunda. valve, elindeki para basan steam gücüne rağmen ilk 10'da değil.

aslında olan yukarıdaki listedeki klasik oyunlara olmuştur. oyun dünyasının içinde az buçuk olan herkes ea'den nefret edecek bir sebep bulabilir. haklılardır da. archon, archon 2, starflight gibi oyunları çıkartan gerçek bir oyun stüdyosundan sadece kar amacı güden bir şirkete evrilmek nereden baksan elinizde kalan bir durum.

devamını okuyayım »
16.11.2017 10:27