şükela:  tümü | bugün
  • manken, sanat camiasinda donemsel toku$turma ili$kisi tanimi.
    "- mutlu bir birliktelik ya$adik evet, dostca ayrildik." = [nasil koydu hesapsizca, misyonerin tadina varinca]
  • şöyle ki,

    edebiyat ve bağımlılık üzerine hep birliktedüşünürüm.. bana levinas hep burroughs'u hatırlatır.. bağımlılık öznel bir eksiğin tematize edilişi .. burroughs da bir halüsinasyon gibi beliren kötülüğün yüzü levinascı bri etikle atbaşı gidiyor.. bu etik de uyuşturucu yapay cennet olarak tuhaf bir yanılsama yolu ve alterity deneyimininden uzak..ama mitsein , bir heidegger sketchi olarak ikisini buluşturuyor.. beraber olmak uyuşturucu ve insan, insan ve sanrı, seks ve başkası, başkası ve insan
  • güzel bir kelime. bir kere ilk olarak çağrıştırdığı anlam bakımından oldukça yalın gözükmesi güzel. kelimenin kökünde bir olma, birlik olma durumu var. "birlikteliğim var" dendiği zaman iki kelime arasında söylenmemiş özel bir insan gizleniyor. oysa mesela "hayatımda birisi var" demek aynı anlamdaymış gibi gözükse de öyle değil. çünkü orada o özel insan "birisi" oluyor. insan çok seviyorsa, değer veriyorsa kondurabilir mi ona birisi demeyi? samimiyetsiz bir durum.

    bir de alternatif olarak ve sıkça kullanılan ilişki kelimesi var. bu kelimeyi sevmiyorum. aslında güzel bir kelime ancak orasından burasından çekiştirmişler yıpratmışlar kirletmişler. en çok rağbet edilen en güzel yerlerin çirkinleştirilmesi gibi. cinselik ile çok haşır neşir edilmiş.

    sevgili var bir de. bu da hakkı verilemeyen kelimelerden. önüne eski-yeni sıfatları kolaylıkla yerleştiriliyor. her nasıl oluyorsa o "sözde" sevgililerin ayrılıkları çok sık ve kolay oluyor. insanlar eskiden sevdiklerine kavuşabilmek için dağlar delermiş, savaşlarda esir düşermiş öyle ayrı kalınırmış. araya düşmanlar girermiş ya da açlıktan hastalıktan erken ölürlermiş. oysa şimdi elimizde her türlü imkan ve kolaylık varken, kimse çaresizce bilinmez yerlerde meçhule karışmazken ayrılıklar eski zamanlara göre tahminimce çok yüksek oralarda ve keyfi şekilde terkar tekrar gerçekleşiyor.

    bu israf yaşantıları içinde hangi kelimeleri kullanırsak kullanalım zamanla değerini maalesef kaybediyor, yastığın neresini çevirirsen çevir sıcak olması gibi..
  • hiçbir şeyle kıyaslanamaz.
  • "ikisinin birlikteligi daha bastan yanlismis ama durust olmak gerekirse, hangi birliktelik yanlis degil ki, hangi evlilik butunuyle yanlis, ters, yani, artik bir kez olusmus, ikiyuzlu, korkunc, hangi arkadaslik yanilgi degil ki, birlikte yasayan hangi insanlar kendilerini gercekten mutlu ya da en azindan gecinip gidiyor diye niteleyebilirler?hayir birlikte yasam kime, hangi zumreden, hangi kokenden, hangi meslekten hangi insanlara ait olursa olsun, neresinden bakarsak bakalim, surdugu muddetce zorlu, dogasi itibariyle acili, ayni zamanda bildigimiz gibi en anlasilir, en dehset verici doga kanitidir.fakat en buyuk iskence bile aliskanliga donusuyor ve boylece birlikte yasayanlar, birlikte bitkisel hayat surenler gitgide birlikte yasamlarina, birlikte surdukleri bitkisel hayata ve bizzat kendilerinin doga iskencesine hizmet amaciyla doganin araci olarak yaratip birlikte katlandiklari ortak iskenceye alisiyor ve en sonunda bu aliskanliga da alisiyorlar.
    ideal birlikte yasam denilen sey bir yalanmis, ideal birlikte yasam denilen sey olmadigi icin de kimsenin boylesine hakki yokmus, bir evlilige girmek, bir arkadasliga girmek gibiymis, cifte umutsuzluk ve cifte surgun halini tamamen bilincli olarak ustlenmek, yalnizlik arafindan birliktelik cehennemine girmek."
  • [bu birliktelikte ters olan şey -paralı* olması- tanios'a güven veriyordu. katırcının şu sözleri bunu doğruluyor: "tanios bana dedi ki: bütün zevkler paralıdır, fiyatını söyleyeni küçük görme."] amin maalouf - le rocher de tanios

    (bkz: ters ilişki)