şükela:  tümü | bugün
  • ankara bilkent station'da kenan doğulu, beren saat, mehmet mutlu ve abdullah burnaz'ın ortak olarak açacağı mekan. açılışı 4 nisan'da kenan doğulu ile.
  • açılıştaki kenan doğulu konserinin biletinin 150 tl olduğu mekan.
  • şöyle bir arkadaşa bakıp çıktığım mekan.
    ilk dikkatimi çeken şey, inanılmaz yüksek bir tavanı olması oldu. hoş bir ambiyans olmuş.
    sanırım ağırlıklı jazz funk çalıyorlar ya da ben gittiğimde öyleydi.
    arada kenan doğulu sürpriz yapıp sahneye çıkıp şarkı söylüyormuş ama bana denk gelmedi valla.
    ben şahsen dj'i çok beğendim, iyi çalıyor çocuk :)

    bu arada bahçesi de var, yemek yemek için hoş bir seçenek gibi.
    ankara'ya gittiğimde uğranabilecek bir mekan olmuş.
    hayırlısı olsun.
  • işletmecilik anlayışı çok zayıf. günler önce gelip bilet alma imkanınız yok. biletleri biletix denen sevmediğimiz kuruluştan almanız gerek. kapıdan alırsanız, biletix'in kestiği %12 komisyonu da çatır çatır alıyorlar. dip koçanlı konser bileti bile basmamışlar. bilet yerine yazarkasa fişi veriyorlar. amatörlük hemen kendini belli ediyor. yemekler problemli. çalışanlar problemli. sorun yaşadığınızda ılımlı davranış bekliyorsanız babayı alırsınız. mesela biz gittik, bize ılık bira verdiler. yani bir işletme boş sayılabilecek bir mekanda dahi birayı soğuk servis etmeyi bile beceremiyorsa neyi becerebilir?

    mekanın müşteri kitlesi ise oldukça samimiyetsiz. eğlenmeyi bilmeyen, kasıntı, etrafı kesmekten başka bir şey yapmayan, selfieci, swarmcu ne kadar ucube genç varsa toplanmış. müziğe kendini veren yok, sanatçıya değer veren yok. etrafım whatsapp'ta arkadaşına laf yetiştirmeye çalışan bilkentli zengin kıro gençlerle kaynıyordu. eğlenmedikten sonra, 5dk'da bir sigara içmeye dışarı çıktıktan sonra swarm'da c-in yapıp hava bassan ne olur?

    tüm bunlar neyse de, konser başlama saati 22 dediler. ilk gidişimizdi, ne yapacaklarını bilmiyorduk. orada görevlilere tekrar sorduk 22.30 gibi başlar dediler. 22.45 gibi mekana geri döndük fakat konser taa 23.50'de başladı. 22.00 kapı açılış diye 2 saat içki satmaya çalışmak, insanları böyle avlamaya çalışmak şık değil. zaten ankara gibi bir yerde 12'de konser başlamaz. burası zeki bar veya çengel gibi gecenin kapanışının yapıldığı bir gece kulübü değil. bistro+live performance karışımı bir yer. burada o saatte konser olmaz!. 22.30'da başlatacaksın konseri. ama işlerine gelmiyor tabi. bira 20-25tl. 12'ye kadar ne dayarsak kardır diyorlar. bu yüzden bende müthiş paragöz bir işletme izlenimi yarattılar.

    konser fiyatları ortalama 60-70 tl. bazı konserlerde fiyatlar 90'a çıkıyor (oha). valla ben 20-25 euroya amsterdam, köln, berlin gibi yerlerde avrupa'da birçok sanatçıyı izleyebilediğim için necati ve saykolar gibi alternatif* bir gruba 50tl vermek bana çok saçma geldi. bari bir içki verin, maliyeti 3tl olan bira verin de gözümüzü boyayın. yok, onu da vermiyorlar. bu kadar paracı işletme zor bulunur. zenginler demek ki böyle sineğin yağını çıkara çıkara zengin oluyor?

    22.40 gibi mekana girerken güvenliklerle aramızda şöyle bir diyalog geçti:
    -pardon. 45dk önce gelmiştik, bileti almıştık. bi gir çık yaptık da..
    -biletiniz?
    -buyrun fişim (bilet yerine yazar kasa fişi verdiler)
    -hımm tamam 100tl'lik fiş kesilmiş. buyrun geçin efenim. (ulus hali'nde fişin üzerine tükenmez kalemle tık atıp peynirini öyle verirler. hatırladın mı?)

    duvarlarda garanti caz yeşili yazıyor. her yere bunu yazmışlar. fakat biz caza dair pek bir şey göremedik. yazık. eğer duygu soylu gibi sanatçıları caz diye sayıyorsanız, size de yazık ne diyeyim. iyi sanatçı olabilir, tanımam etmem ama cazdan beklentim duygu soylu değil. bir de o ibareyi görünce burada babylon, salon iksv gibi yerlerde çıkan yabancı sanatçıları, chet faker gibi güzellikleri göreceğimizi düşünüyordum. ama mekan fos çıktı. şimdi açın bakın konser programını, gökhan türkmen, edis, ziynet sali, şevval sam filan var. mekan batacağını anlayınca tarzını tamamen kral tv pop mavisine çevirdi anlayacağınız üzere.

    az önce ilk kez foursquare'de mekanın yorumlarına baktım. anladığım kadarıyla dibe doğru gidiş başlamış. sürpriz olmadı. bu entriyi açın bakın ta ne zaman yazmışım. müşteriye sağılacak koyun gibi bakmayacaklardı. en başından yanlış başladılar. uyardık, biz böyle devam edicez dediler. buyrun edin. biz gitmiyoruz. zira athena'ya 90tl, ılık biraya 20tl ödemek gibi çılgınlıklarımız yok.

    bilet fiyatları:
    http://www.biletix.com/mekan/sb/istanbul/tr

    not: yazı biraz absürd olduğu için komple düzenledim. asrın editi yapılmıştır.
  • mekan güzel, ama kimse eğlenmeyi bilmiyor gerçekten. iki dakika sahne önüne geçtiğinizde bile alçak masalarda oturan burnu büyük tayfa hemen "orda durmak yasak yalnaz!" diye söylenir. "dostum burası gazino değil konsepti yanlış anlamışsın" demek istersin. kimse dans etmez çünkü herkesin ortamda bi tanıdığı vardır, incileri düşebilir. mekan iyi, çevresi kötü.
  • ankara bilkent station içerisinde bulunan eğlence mekanı. yukarıdaki entryde belirtildiği gibi mekanda çalan müzikler oldukça kaliteli. kenan doğulu'nun elinin değdiği bariz hissediliyor ancak mekanın bazı eksiklikleri var.

    her şeyden önce bilkent gibi adı zengin semtine çıkmış bir yerde açılmış olsa da tüm ankara'ya hitap edecek bir mekan için yiyecek içecek fiyatları lezzetlerine göre yüksek.

    mekanın büyüklüğüne göre masa sayısı az ve masalar geniş. bu durum ferah bir ortam sağlasa da değil yan masalar, aynı masadaki insanlar bile birbirleriyle iletişim kuramıyor ve sosyalleşme ortamı sağlanamıyor. türk halkı olarak yan masalarda konuşulan şeylere çok meraklı olduğumuzdan bu da bir eksi olarak karşımıza çıkıyor.
    konsere kalmak istediğinizde 25 tl ücret talep ediliyor ve bir küçük bira bu fiyata dahil. muhtemelen sahne alacak kişi ya da gruplara göre ücret değişiyordur ama elle tutulur bir grup için bu fiyat bence normal.

    personele değinecek olursam ilgili, güler yüzlü ve yardım severler.

    sonuç olarak arada bir değişiklik için belki gidilebilir ama hayal kahvesi gibi bir rakibi varken ankara'da tutunması zor görünüyor. zaten çeşitli haber sitelerinde de mekanın zarar ettiği yazmakta. inşallah yanılırım ve mekan uzun süreler ayakta kalır da bizlere kaliteli müzik dinlemek ve eğlenmek için alternatif sağlar.
  • beren saat ile kenan doğulu'nun arasının açılmasına sebep olan mekanmış.
    sebep de zarar etmesi imiş mekanın.

    valla çok mu bel bağladılar bu mekana bilemem ama zaten hali hazırda hayli fazla mekan vardı bu mekana benzer. yani aman aman bir farklılığı yok mekanın bu sebeple de her yeri bırakıp insanların buraya akın etmesi beklenmemeliydi zaten.
    insanların tercih etme sebebi sırf sahiplerinin kenan doğulu ve beren saat olması gibi bir yanılgıya mı düştüler bilinmez ama anladığım kadarıyla beklenileni alamamışlar.

    yine de bir müşteri nazarında bana göre iş yapıyor mekan. ne zaman gelsek dolu. ıyi müzikler çalıyor, devamlı ferah olmasa da ankara'daki eli yüzü düzgün mekanlardan.
  • dün gece ilk defa harun tekin- koray candemir konseri vesilesiyle gitme fırsatı bulduğum mekan.

    konser öncesi bir şeyler de yiyelim niyetiyle erkenden gittik. menü mütevazi ancak yemekler oldukça lezzetliydi. fiyatlar ankara ortalamasının çok da üzerinde değil. ortam oldukça nezih. ayrıca dekorasyona özellikle şapka çıkartmak lazım gerçekten de mekanın sanatçı elinden çıktığı çok belli özellikle bar arkasındaki küçük detayları uzun uzun inceleyip her defasında farklı bir incelik keşfettik.

    ayrıca ses sistemi ve konser öncesi seçilen şarkılar da oldukça iyiydi. ankara'nın ihtiyacı olan mekanlardan biri diye düşünüyorum.