şükela:  tümü | bugün soru sor
  • "ali'nin adıyla" anlamında bismillah yerine kullanılan besmele. bismişah'ı tanrı'nın adı yerine ali'nin adını anmak biçiminde yorumlamak yanlıştır; tanrı ali'dir biçiminde anlamak da doğru değildir. tarikatın kaynağı olan ali'ye saygı ve bağlılık belirtisi olarak yorumlamak gerekir. ötesinde; doğatanrıcılık zemininde ve "tanrı-doğa-insan" üçlemesinin sonucu anlamında doğanın ya da doğa parçalarının kimliklendirilmiş "doğatanrı" biçimi olarak; insantanrıcılık zemininde ve "hak-muhammed-ali" üçlemesinin sonucu anlamında, batıni insanın kimliklendirilmiş "insantanrı" biçimi olarak algılamak gerekir.
  • aleviler, dualarına "bismi şah" (şahın adıyla) diyerek başlarlar. peygamber efendimizde ahidnamelere "bismikellahümme"(ya allah senin adınla) ile başlardı.

    neden allah'ın adıyla değil de, b harfini esas alan bir kelime ile başlanmıştır? hz. mevlana'nın mesnevisinde de aynı başlangıcı görürüz. mesnevi de allah'ın adıyla diye bir başlangıcın olmaması, tanrı aşkıyla dolu olan ve ona aşık olan mevlana besmelenin kutsiyetini kavrayamamış mıdır? besmelenin yerine "bişnev" (işit) sözüyle başlaması mesnevi bilginleri araştırmış ve bulmuşlardır; "bişnev" yani, işit sözü b harfi ile başlamaktadır, bu besmelenin yerini tutabilir. çünkü, velilerin sözü sembollerledir. ilimde derinleşmiş olanlar o velilerin sırlarına vakıf olabilirler. cahilin o sırrı anlaması veya ermesi mümkün değildir, zaten onların işi cahillerle değil kendini bulmuş olanlarladır. b islam'ın mukaddes harflerindedir.
    hz. imam ali'nin: "kur'an da ne varsa fatiha da, fatiha'da ne varsa besmele'de, besmele de ne varsa başında ki b harfindedir" buyurması buna delildir. hz.imam ali, buna ilave olarak "b harfinde ne varsa altındaki noktadadır. ben b altındaki noktayım." böylelikle b'deki kutsiyeti ifade etmiştir. tasavvufçular ve batiniler de b’nin muhammed, altındaki noktanında ali olduğunun sırrına vakıf olmuşlardır. hz. imam ali: "ilim bir noktadır, cahiller onu çoğaltmıştır," demesi o kutsiyetin önemidir."

    ama o sırra vakıf olmanın da bir bedeli olarak da canlarıyla ödemişlerdir. çünkü, cahil onları anlayamamış, şeriatın katlidir deyip söyleyenleri ve bilenleri linç etmişlerdir. nokta her şeyin başı ve sonudur. çizgiler noktaların birleşiminden meydana gelmiştir. yüce kitabımız kur'an da "evvel odur, âhir odur, zâhir odur, batın odur" diye buyurmasının sırrını düşünmek lazımdır. hz. mevlana, besmele'ye “bişnev” sözüyle başlamışsa, aleviler de bu sırra vakıf olduklarından dolayı dualarına "bismi şah" diye başlamalarının sırrı budur.

    bismişah dedim başladım işime
    hem şahımsın, hem dergâhımsın ya ali.
    şah hatayi

    kaynak: ali rıza uğurlu dedem
    (alıntı)
  • muhtesem yuzyil 46. bolumde, sehzade mustafanin kilic kusanma toreni esnasinda arka planda calan muzigin icinde surekli tekrar edilen soz.
  • fahir atakoğlu'nun eli değmiş muhteşem yüzyıl müziği.

    http://www.youtube.com/watch?v=ay01w36wngw
  • "alevilik ve bektaşilikte ali, muhammed ile birlikte allah nurunun tecellisi sayıldığı için, çoğu alevi-bektaşi gülbanki bismillah yerine, ali'nin adıyla anlamında bismişah ile başlar."
  • bismişah allah allah namlı yeniçeri müziğini mp3 joiner ile art arda ekleyerek, 50 dakikalık bir parça elde ettim. dinlemek isteyenler aşağıdaki linkten indirebilirler.

    yalnız siz zikre eşlik ederken, "bismişah" kısmını "bismillah" olarak telaffuz edin. dili ve kalbi öyle alıştırmak lazım. böylesi islami edebe daha uygun.

    ikincisi, peş peşe allah ismi zikredilirken bir müddet sonra farkında olmadan "hallah hallah" şekline dönüşüyor. bu yanlıştır. temiz ve net bir şekilde "allah allah" demek gerekiyor.

    !!!bismillaaah allah, allaaah allah!!!

    https://yadi.sk/d/w9nixgo8k94mk
  • benim gibi uslanmaz bir dinsizi bile oldukça etkileyen kelime.. huuu..
  • muhteşem yüzyıl'ın hayatımıza kattığı mükemmel soundtrack. ayrıca bu dizinin neden diğerlerinden çok farklı olduğunu da göstermekte. şu müziği her dinlediğimde savaşlar, zaferler, atlar, kılıçlar, kuşatmalar aklıma geliyor. insanın eline kılıcı alıp küffarın üzerine sefere çıkası geliyor.
  • şah'a((bkz: şah-ı merdan)) olan sadakat, (bkz: muaviye)'ye ve sapık nesline değil, allah'ın nebisi muhammed'in kutlu nesline (bkz: ehli beyt) olan sadakat, biat, bağlılık ve kurban olmaya and içme duyguları ile cemlerde, genelde (bkz: duaz imam)'lar okunmadan önce telaffuz edilir.
  • alevlerin zikirlerinde besmele yerine kullandıkları kelime.

    o değilde hz. ali mezarından dirilip gelse ve kendisine alevi diyenlerin zikirlerinde bu sözü kullandığını duysa ne yapar acaba çok merak ediyorum.