şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: bitblt) (bkz: bmp)
  • sinch 'in ho$ bir parcasi.* sarkiyi ilk dinlediginizde 'neden bitmap?' deseniz de, dikkatlice sarkiyi dinlediginizde, cevabin sarkinin sozlerinde gizli ozne olarak yer aldigini gorursunuz.
  • bunları büyütünce görüntüleri bozulur.
    neyse ki internette bitmapleri vektöre çeviren faydalı programcıklar mevcuttur.
    vektöre çevirdikten sonra istediğiniz ölçüde büyütebilirsiniz, bişeycik olmaz.
  • piksel başına 1 bit içeren frame buffer

    bir de şu var alakalı olarak (bkz: pixmap)
  • zamanında bir hitap olarak kullandığım fantastik kelime.

    + dilenmene ne gerek var ? bitmap gibi adamsın. çalışıp kazansana
    - mavi ekran.
  • 54 byte'lik header'i icin struct hazirlayan nice c programcisina pragma pack'i ogretmistir.

    gerizekalilar tarafindan tasarlandigina inaniyorum, data section, ekranin en ust sol noktasindan baslamiyor, aksine data section'in sonunda bulunuyor bu veri.

    daha ilginc olan ise width icin hep 4'e bolunecek sekilde padding eklenmesi. 800x600 tarzi bir cozunurlukte, data section'in her row'unda 800*3 (r,g,b) varken, 2x2 gibi bir cozunurlukte 2*3 = 6 byte degil, 8 byte bulunuyor cunku her row'un 4 byte'in kati olmasi gerekiyor. niye boyle bir seye gerek duyulmus elbet tarih oncesi bir sebebi vardir tabii.
  • bilgisayar ekranınızın, piksel büyüklüğündeki minik karelerden oluşan bir dikdörtgen olduğunu düşünelim. örneğin, 3 x 8 tane piksel olsun. ekranınızın tamamını siyah-beyaz bir fotoğraf ile doldurmak istediniz. bunu yapmak için gereken tek şey, her bir piksel karesinin içinin siyah ya da beyaz olduğunu 0 veya 1 rakamlarıyla ifade etmek. mesela, ekrana “u” harfi yazmak için şöyle bir çerçeveye ihtiyacınız var:
    00100100
    00100100
    00111100

    yalnızca siyah ve beyazdan oluşan (yani 0 ve 1’i ifade etmek için yalnızca bir bit kadar yer kaplayan) bu ifade haritasına “bitmap” demişler.
  • bir grafik formatı.

    grafikler bitmap ve vektörel olmak üzere iki türdedir. bu formatlarını çeşitli farklı özellikleri var ancak en önemli ayrıcı nokta olarak; bitmap'lerin çözünürlüğe göre değişirken vektörel olan grafiklerin ise değişmedi söylenebilir. aslında vektörel olanlar da değişir ancak kullanıcı bunu fark etmez. sonuç olarak bitmap grafiklerin örneğin büyütülünce görüntüsü bozulur. vektörel grafiklerin bozulmasının sebebi ise değişen çözünürlüğe göre vektörlerin de değişmesidir. pixel'ler oluşturuldukları çözünürlüğü göre ayarlanmaktadır. fotoğrafı yaklaştırınca pixelleri de bozmuş oluyorsunuz.

    son olarak bir resim dosyası türü olarak da bitmap olduğunu ve bu iki bitmap'ın aynı şeyler olmadığını ifade etmek lazım. dosya türü olan bitmap'in kısaltması bmp'dir. windows'ların ekranında kullanılan bu formattır. bit de denir. 32 bit 64 bit işletim sistemi buradan gelir. bit arttıkça oluşturulabilecek renk sayısı da artar. örneğin 32 bitte 2 üzeri 32 kadar renk vardır. tabiki ki bunlar arttıkça dosya boyutları da artmaktadır.