şükela:  tümü | bugün
  • boğaziçi üniversitesi'nde kiralık bisiklet hizmeti vermeye çalışan iyi niyetli fakat kötü yönetilen bir girişim.
    kiralanan bisikletlere zarar geldiği takdirde iletişime geçilmesini aksi takdirde kullanıcının 500 dolar yükümlü olduğunu kabul ettirmesine rağmen verilen iletişim telefonunun daima kapalı olması bu işi ne kadar profesyonellikten uzak yaptıklarının göstergesidir.
    hizmet verdikleri aplikasyonda mevcut bisiklet görünmesine rağmen kiralama alanına gidildiğinde ya bisiklet olmamasını ya da olan bisikletlerin kilitli olmasına hiç girmiyorum bile.
    ya da şarjı olmayan bisikletlerin de kiralanmaya devam edilmesine de girmiyorum.
    kısacası dahiyane fikir rezalet uygulama.
  • kullandığım ve girişimcisini muazzam takdir ettiğim şahane bisiklet kiralama girişimi.

    günay meydana gittim geçenlerde baktım iki tane var diyor güneyde. kredi kartımı girdim, 50 kr gibi komik bi rakam çekti ilk üyelik için. iyi güzel sıkıntı yok aldık aletimizi güneyden bastım aşşaa bebeğe. iyi de bisikletler, taze olunca ve henüz yıpranmamış olunca frenler lastikler falan akışımız pürüzsüz. bebekten baltalimanına doğru bastım pedala. bi de motoru sattıktan sonra ilk defa iki tekere biniyorum ki nasıl diyeyim çocuk gibi mutluyum lan. zaten bisiklete düzenli binmeyeli 10 yıldan fazla oldu. baltalimanına geldim, köprü bağlantı yoluna girdim, bilenler bilir burada yokuş başlar yukarı doğru, gerçi bilmeyenler de bilir sonuçta bebek baltalimanı sahilde, köprü de hayvan gibi yukarıda, demek ki köprü-baltalimanı arasında bir yerde yokuş başlamalı. qed.

    neyse, yokuşa gelince dedim açalım şu aletimizin güzide elektrik fonksiyonunu. o da ne? bir terslik var on off tuşu çalışmıyor. yani normalde on yapınca elektrik aksamının devreye girmesi gerekir ki girmediğine göre düzenek falan bozuk olsa gerek. naif kafam benim salak mısın gün içerisinde bol bol dolaşılmış işte şarjı bitmiş. alırken baksana ürünü eksiksiz teslim aldım demeden önce. elektrikli bisiklet. evet bakalım bisiklet mi, bakıyoruz evet bisiklet. peki elektrikli mi? ha, elektrikli mi? ne? bakmadın mı? lan salak bebekten yukarı elektriksiz naabacan baksana şarjı var mı diye?

    yokmuş lan işte şarjı, yok naabayım. bastım pedala 1. vites ama yokuş çıkılacak gibi değil ki. 3 dk gittim gitmedim sonra elime aldım itiyorum yukarı doğru. bi de yolu karıştırayım mı motosikletle o yokuştan çok indim de hiç çıkmadım, hisarüstüne gidecem diye ankara yoluna bağlamışım monaco bi de aşşaa indim bi ton. ob gyn im sekildi yukarı çıkacam diye.

    hasılı geldim teslim ettim. borcum: 92 kr. doksan iki kuruş. 1 tl değil lan. toplam 46 dk kiralamışım demek ki, 92 kr lan. süper mutlu olduk sonuçta. amacına hizmet etmiş olmadı ama kullandım ve destekliyorum. fiyatı falan artabilir belki daha sonra ama yine de hesaplı bir bisiklet kiralama hizmeti. umarım yayılır ve kullananı artar.
  • türkiye’nin ilk ve tek elektrik destekli bisiklet paylaşım sistemi:

    web siteleri

    demo sürümüyle boğaziçi
    üniversitesi’nde 2 ana kampüste yer alıyor. test sürecinde olduğu için aksaklıklar olabiliyor ama şu haliyle (10 bisiklet) bile kampüsün herhangi bir köşesinde bisikletlerin faal kullanıldığını görebiliyorsunuz. şaşırtıcı bir şekilde kişisel bisiklet kullanımı da arttı bu arada. umarım bürokrasiye takılmazlar da yakında her köşe başında görürüz.