şükela:  tümü | bugün soru sor
395 entry daha
  • mike morhaime’in da nisan itibariyle firmadan ayrilacagi kesinlesmis.

    blizzard’dan babam ciksa yerim yillarindan nerelere geldik be. bakalim ne zaman yuzune bakilmayacak bir hale gelecek.
  • bir zamanlar en iyi oyun firmalarından birisi olarak gösterilebilecekken, son zamanlarda birçok oyuncunun tepkisini çeken bir firma haline gelmiştir. bunun sebebini birçok kişi için activision ile birleşme olarak görmektedir. activision ile ortak bir firma olan bungie ayrılma kararı almış ve bu karar sonrasında destiny serisinin tüm hakları bungie'de kalmıştır. blizzard'ın günümüzdeki duruma gelmesinde activision'un ne kadar payı var, activision ile birleşme olmadan durumlar nasıldı, blizzard'ın hiç mi suçu yok, ayrılık sonrası bungie destiny serisini daha iyi konuma getirebilir mi, getirirse blizzard'da activision'dan ayrılarak eski günlerine kavuşabilir mi ?

    blizzard her sene yeni bir oyun piyasaya süren firma değildi. elinde bulundurduğu 3 büyük seri vardı ve bu serilerle büyük hedeflere ulaşmayı başardı.

    warcraft serisi öncelikle bir strateji oyunu olarak piyasaya sürüldü ve çok beğenilmesinin ardından world of warcraft ile online oyunu yapılarak blizzard'ın belki de en başarılı oyunu oldu. zirvede olduğu dönemlerde aylık abone sayısı 12 milyonun üzerine çıkmıştı. kıyaslama açısından yunanistan'ın toplam nüfusu 10.7 milyon civarı. yani bir zamanlar warcraft oynayanların sayısı birçok ülke nüfusundan fazlaydı. o zamanlar warcraft evreninde chris metzen'in sözü geçmekteydi ancak kendisi 2016 yılında blizzard'dan ayrıldı.

    world of warcraft için belli aralıklarla ek paket yayınlanıyor ve bu ek paketler ile oyun şirket için para kazandırmaya devam ediyor. ayrıca oyunu oynamak için aylık ücret ödenmesi gerekiyor (oyun içi alınan tokenin parası oyuncunun cebinden çıkmasa da, blizzard'ın kasasına gidiyor). ancak son zamanlarda warcraft oyununun yeni bir şeyler sunmadığı, oyuncuları oyunda tutacak pek bir şeyin olmadığı oyuncular arasında çok konuşulan şeyler.

    diablo ilk oyunuyla çok beğenilmiş, ikinci oyunuyla kült haline gelmişti. üçüncü oyun aradan 12 sene geçtikten sonra piyasaya sürüldü ve birçok kişi bu oyunun çıkışını dört gözle bekledi. sonuç her ne kadar beklentileri karşılamış olmasa da, yüzüne bakılmayacak kadar kötü bir oyun değildi diablo 3. blizzard hayranlarının merakla beklediği ve yeni oyunların/güncellemelerin duyurulduğu blizzcon'da bu sene herkes diablo serisinden umutluydu. yeni bir oyun, diablo 3 için yeni ek paket veya eski diablo oyunların remaster'ini beklerken diablo'nun mobil oyununun çıkacağı duyuruldu. bilgisayar ve konsol oyuncularını mobil oyuncularla kıyaslamak, işi hiç bilmeyen birisinin yapabileceği bir şeydir. yılda bir kez yapılan büyük bir fuar düzenleyip, buraya mobil oyuncuların gelmesini bekleyin, sizce ne kadar başarılı olabilir ?

    starcraft serisi strateji alanında iyi bir konumda ancak oyunun son ek paketi legacy of the void 2015 yılında piyasaya sürüldü ve oyuna yeni içerik eklenmeyeceği o zaman duyuruldu. 3 yıldan beri hiçbir değişiklik ve yenilik olmayan bir oyunda oyuncuları ne kadar fazla tutabilirsiniz ?

    hearthstone heroes of warcraft çıktığı zamanlarda iyi bir potansiyele sahipti, aslında hâlâ öyle ancak o zamanlar oyunda adı geçen kişi ben brode'du. oyun o zamanlar da çok iyi, hiç şikayet edilmeyecek konumda değildi ancak kendisinin ayrılığından sonra önemi daha iyi anlaşıldı. son ek paket rastakhan rumble'da oyuna eklenen 135 karttan tek bir tanesine bile ihtiyaç duyulmadan eski paketlerdeki kartlarla oynamak mümkündü. bunu gören sadece oyuncular değildi elbet, o yüzden bazı eski kartları değiştirdiler ve rastakhan kartlarını daha işlevsel hale getirdiler ki oyuncular bu kartlara yönelsin. ayrıca her eklentiyle birlikte oyuna tek oyunculuk bir mod eklenirdi ve bu mod oyuncuları bir süre meşgul ederdi. rastakhan ile eklenen modu bitirmek en fazla 2 saat sürdü ki şanslı olanlar ilk seferinde bitirebilirdi bile.

    ancak blizzard'ın hearthstone'u sevmesinin ayrı bir sebebi var. oyun içi alınan desteler gerçek parayla alınıyor, bu sayede blizzard'ın kasası doluyor. hearthstone için yılda 3 ek paket çıkarılıyor. bir nevi mobil oyun piyasası gibi, oyun geliştirmek diğer serilere göre fazla çaba istemiyor ve kazancı fazla. yani diablo 4 için yıllarca uğraşıp neticesinde zarar etme riskindense hearthsone o parayı blizzard'ın kasasına fazlasıyla koyuyor, hemde daha az çabayla. yeni bir fallout 76 ihtimalindense, işi garantiye almak istiyor yani.

    heroes of the storm yakın zamanda gelen haberle artık esport piyasalarında olmayacağını duyurdu. benzer türde birçok oyun olmasına rağmen bu oyunun arkasında blizzard gibi köklü bir firmanın olması oyuncular için iyi bir şeydi ancak blizzard, kendisine güvenen oyuncuları yarı yolda bıraktı.

    overwatch belki de blizzard'ın son zamanlardaki en iyi işi. belli aralıklarla gelen güncellemeler, yeni karakterler ve haritalarla blizzard bu oyunu mümkün olduğunca canlı tutmaya çalışıyor belli ki. ancak bu oyunun arkasındaki isim jeff kaplan'da diğer isimler gibi ayrılırsa oyunun geleceği muamma.

    bütün bunların activision ile ne ilgisi var ? activision bilindiği gibi her sene aynı oyunu ısıtıp tekrar oyuncuların önüne yeni oyun diye sunan bir firma. call of duty serisi en büyük örneği, guitar hero piyasaya çıktığı dönemlerde yeni müzik eklemenin dışında tamamen aynı oyunlardı. yani güncellemeyle yapılacak bir değişiklik yerine oyunu tekrar satmak. blizzard, parayı düşünmediği zamanlarda birçok projeyi yarıda bırakmış bir firma. starcraft ghost duyurulduktan ve hatta traileri yapıldıktan sonra iptal edilmişti. aynı şekilde titan yapımına başlanmış ve hatta oyunun yapımı için diğer firmalardan personel alınmış bir projeydi. üzerinde bir süre çalışıldıktan sonra "yeterince eğlenceli olmayacağı" sebebiyle iptal edilmişti. blizzard sırf oyunculardan kötü not almamak için yarıya getirdiği projelerini çöpe atan bir firmaydı. günümüzde ubisoft, ea games, bethesda gibi firmalar oyunları yarım ve buglarla dolu çıkarıp, üzerine oyunu tamamen bitirmeniz için dlc ile para isterken, blizzard o yarım oyunları ve eğlenceli olmayacağını düşündüğü projelerini çöpe atıyordu. blizzard'ın günümüzdeki durumunda activision'un suçu yok demek yanlış olur. activision dün neyse bugün aynı, blizzard ise değişti.

    blizzard belki de elindeki kilit isimleri bir şekilde kaçırmasaydı bu kadar kötü bir duruma düşmezdi.

    destiny serisi çıktığı günden beri pek istediği sonuca ulaşabilmiş değil. aslında bunun sebebi oyuna birçok eklenti gelmesi ve bu eklentilerin ücretli olması. yani oyunu satın aldıktan sonra son içeriğe erişmek için para ödemeniz gerekiyor. birçok oyun serisi zaten bunu yapıyor diyebilirsiniz ama o oyunların paket çıkarıp ücret isteme, daha sonra o oyunu çöpe atıp yeni oyun çıkarma ve bu oyunu da tam ücretten satma hızıyla aynı değil. ubisoft online oyun olan for honor'ı çıkardı ve 2 yıldır iyi veya kötü oyunun arkasında duruyor, bunu çöpe atıp yenisini çıkaralım demiyor. destiny serisinin ne olacağı bugünden sonra belli olacak zira bungie ve activision yollarını ayırdı, destiny serisinin tüm hakları bungie'de kaldı. oyun iyi bir yere gelmeyi başarırsa suçlunun activision olduğu ortaya çıkacak.
1 entry daha