şükela:  tümü | bugün
  • vaktiyle ayda 2-3 film alınarak oluşturulmuş mütevazi dvd koleksiyonuma burun kıvırmama neden olan güzel teknoloji. kişisel film arşivciliğim aşağı yukarı şu yolu seyretmiştir, sonu nasıl olacak bakalım, hayırlısı.*

    betamax video --> orijinal vcd --> korsan vcd --> korsan divx arşivi -- orijinal dvd arşivi --> internetten indirilen 720p blu ray ripler (televizyon yok, internet 1 mbit) --> internetten indirilen 1080p blu ray ripler (televizyon var, internet 8 mbit) --> 10 liraya bile alınabilen blu ray filmler sayesinde tekrar orijinal filme dönüş.
  • piyasaya çıkmasıyla dvd'nin uğradığı dışlanmışlığa ultra hd teknolojisi gelince uğrayacak olan teknolojidir.

    vcd video kasetin, dvd vcd'nin, blu-ray dvd'nin havasını söndürdü. hiç unutmam dvd çıktığında da ekrana bakıp "vay anasını arkadaş, ne kadar kaliteli görüntü" diye düşünürdüm. ondan daha iyisini düşünemezdim. ne günlere geldik. blu-ray de artık bizden biri. yani artık bir köşe başı korsan cd tezgahında görsem şaşırmadığım. tezgahtarın "bulurey verek abi" dediğini düşünsene; gitti işte bütün büyüsü. neyse tabi bu değil beni blu-ray'den soğutan. şudur sebebi:

    (bkz: #23774245)
  • ölü doğmuş çocuktur.
    1-artık çok iyi kalitede mkv uzantılı video, dts ses çözen 100 tl'ye bile medya oynatıcılar var.
    2-çoğu insanda sınırsız internet var ve artık selinsu dahi torrent olayını çözdü.
    3-depolama amaçlı kullanalım desen harici bellek fiyatları çok düştü.

    ha dersen ki bu filme aşık oldum, arşiv yapacağım; anlarım.*
    not: korsan filme karşıyız. *

    edit: gençblureyciler rahatsız, tamam lan süper :/

    edit 2: sildiklerim filan dahil 700 entry olmuştur, en uzun süre reaksiyon alan yazım da bu oldu. her baktığımda son oylananlarda görüyorum. bazen de tepki mesajları geliyor. ve bence ortak sorun bunun tam bilinmemesi;
    blu ray sony'nin çıkardığı yeni nesil optik disk formatıdır. ne film ne de müzik biçimidir. sadece ve sadece depolama aracıdır. yazımı da ona göre yazmama rağmen* durmadan ''ama filmler çok kaliteli, senin indirdiğin filmler bundan ripli'' filan diye mesaj alıyorum, yapmayın etmeyin agalar. demem oydu ki bu boyutta fiziksel diske gerek yoktu, ssd filan çıkmışken disk oku yaz çizilsin filan hamallıktan başka şey değil.
    bu yazıyı okuduğunuzdan sonraki aynı şaşkınlığı boş blu ray disk görünce de yaşamızsınızdır.
    bir de sürpriz yapıp bilmemkaç gb lık yeri 320x240 3gp videplarla doldurunca yaşatacağım size bak bakalım diskin blu ray olunca film kaliteli mi oluyormuş kesin. baya da alır yani video.
  • kendisine blue ray denildiginde bunyemde diyeni sopayla kovalama hissiyati uyandiran teknoloji. arkadasim, bunun adinin esprisi blue dememek. marka degeri oradan geliyor yani. anladin mi ? gotunuzden harf uydurmayin sunu yazarken.
  • internetten indirdigi mkv'lerin neyden riplendigini bilmeyenlerce ölü doğmuş ilan edilen teknolojidir.
  • blu-ray; bir görüntü formatı, bir video kalitesi ölçüsü değildir canlar. bildiğin medyadır. yani boş disketten, cd'den zerre kadar farkı olmayan bir teknolojidir. disket neyse blu-ray de odur. tek farkı, evet tek farkı depolama kapasitesidir. disket 1.44 mb alır, cd 700 mb alır, dvd 4.7 gb alır, çift katmanlı dvd 8 gb alır, blu-ray de bilmiyom ne alır ama bunlardan çok daha fazlasını alır. 50-60 gb falan alır herhalde. dolayısıyla yazıcısı da, oynatıcısı da farklıdır. yani sen istersen blu-ray medyayı video için, film için değil de safi yedekleme amaçlı, depolama amaçlı kullan. şu anda süper mega görüntü ve ses kalitesindeki filmlerin sığabileceği tek ortam olduğundan sanki sadece film şeysi gibi algılanmaktadır, bu çok yanlıştır. dvd de ilk çıktığında sadece film şeysi zannedildi, sonra orospuya döndü, boş dvd'lere film dışında birçok şey daha depolama amaçlı yazılmaya başlandı. aha bu da aynısıdır işte. disketin yediyüzelli milyor kat fazla depolayan küçük torunudur. başka da bir özelliği yoktur.
  • vaktinde hd dvd'den yana saf almis warner bros'un doneklik yaparak tercih ettigi teknolojidir. tabii bunun sebepleri bol. warner bros blu-ray'e donunce piyasada buyuk sukse yaratmisti; cunku warner bros'un hd dvd formatini desteklemesi hd dvd acisindan buyuk avantaj olarak yorumlaniyordu. haliyle bunu goren diger firmalar da blu-ray'e agirlik vermeye basladi ve hd dvd'nin kokunu kuruttular. bir aralar hd dvd formatinda satilan filmler de vardi ortaliklarda(2007 civarlarinda falan olmasi lazim) ama artik blu-ray piyasayi ele gecirmis durumda.

    gercekten de blu-ray'e olu dogmus falan diyenlerin acip bir hd dvd'ye bakmalari tavsiye edilir. olu dogmanin en iyi ornegidir.
  • ben çok yapay diye başta sevmiyordum bunu, millet dvd'den ayırt edemiyormuş. bu insanlara tavsiyem direk göz doktoruna gitmeleri.

    ha bir de alışınca, insan divx arşivine çöp gözüyle bakmaya başlıyor.
  • insani dvd'ler icin "lan ben bunlari nasil izliyormusum vaktinde bea" seklinde uzun uzun dusunmelere sevk eden teknoloji. onu gectim ev arkadasim halen vhs'den film izliyor; en asil duygunun insani. (vhs'nin gonlumdeki yeri ayridir)
  • ülkemizde hala satışlarının düşük olduğunu görüyoruz. yükselmesi için neler mi olmalı. bir kere fiyatları fazla. ikincisi blu-ray oynatıcılarının da fiyatları yüksek, üçüncüsü, ülkemizde piyasaya çıkan dvd'ler maliyetlerine değecek kaliteli içeriklere sahip olmuyorlar genelde. sadece filmi koyuyorlar o kadar. e ne anladım ben bu işten. kamera arkası görüntülerini koy, soundtrack klibini koy varsa, röportajları koy, bunlarda en az, tr altyazılı olsun, filmin dil seçenekleri tatmin edici olsun, ne biliyim, içerik anlamında tatmin edici olsun yani. ama o da yok. o da olmayınca satmaz tabi.