şükela:  tümü | bugün
  • 2002 kore yapimi,sacmasapanligindan odun vermeyen film.bobrek nakli bekleyen kardesine mafyadan organ almak icin zengin bir herifin kizini kaciran sagir dilsiz adamin bide anarsist orgut uyesi kiz arkadasi olurmus biryerlerde.
    teknik acidan ve kamera kullanimi hususunda eiwallah alirken genel yapidan tokadi yer.
    (bkz: otur sifir)
  • aksam aksam sinirlerimi, midemi ve bobreklerimi birbirine katmis, insanin kafasina biraz fazlaca sert vuran etkileyici film.
  • yönetmen park chan wook'un intikam üzerine olan üclemesinin ilk ayagi olan filmdir. (ikinci ayagi icin (bkz: oldboy)* ) istanbul film festivalinin bu seneki iceriginde de yer alan bu film, festival kitapciginda söyle tanimlanmis:

    eleştirmenlerden övgü alan bu öykü, "iyi bir amaç uğruna adam kaçırma"ya ve kanlı bir intikam vasıtasıyla kore’deki sınıf çatışmasına odaklanıyor. sağır ve dilsiz ryu, ölmekte olan kız kardeşine böbrek nakli yaptırmaya çalışır. kendi kan grubu uygun olmadığından, organ kaçakçılarından yardım ister; onlar da ona para ve kendi böbreklerinden biri karşılığında uygun bir böbrek önerirler. onu kazıkladıklarında, ryu fidye için eski patronunun kızını kaçırmaya karar verir, ama işler sarpa sarar ve kızın babası kanlı bir intikam ağı kurar.
  • oldboy sonrası hayal kırıklığı yaşatmaya mahkum film, hayal kırıklığı yaşamaya mahkum izleyici.
  • sadece intikam filmi olarak bakarsak oldboy kadar görkemli olmadığı bir gerçek. ama bu filmi türlerarası bir biçimde değerlendirdiğimiz zaman daha sağlıklı bir yorum getirebiliriz bu film üzerine.
  • --- spoiler ---
    acikcasi oldboydaki siddetin zerafetinin ve siirselliginin olmadigi; araya basta serpistirilen masturbasyon sahnesi gibi traji komik ogeler disinda; insan vucudundaki deformansyonu, olunce nasil kakasini ve cisini altina kacirdigi, bicak deri keserken nasil gorundugu, ve tene giren bicak sesinin ne tur sesler cikardigi ve baseball sopasi ile kemikler nasil kirikir, ki gaspar noeye rakip olmustur bu anlamda, disinda hicbir sey katmayan, boktan, siddetin gereksiz ve gozumuze sokularak gosterildigi film. ustelik sirf gozumuze soksa iyi, neydi o otopsi sahnelerindeki ozel ses efektleri.
    --- spoiler ---
  • 24. uluslararasi istanbul film festivalinin ve chan wook parkin en güzel filmlerinden biri. iyi kurgulu, mesajlar içeren, yönetmenligi harikulade olan ve izleyici tarafindan gayet begenilen bir filmdir. oldboydan sonra hayal kirikligi yaratti denmesi, izleyenin ikinci bir oldboy izleyelim mantigiyla oturmasindan kaynaklansa gerek.
  • yine bir uzakdogu filmi, yine kanli bir vendetta hikayesi, yine bir o tarafa bir bu tarafa uçan sahane bir senaryo ve en önemlisi yine ekstrem duygular.

    senaryosunu ve vahset dozajini begenmeyenlere saygi duyarim, ama filmi yerin dibine sokanlara sorarim: "en son hangi film size bir yakininiz öldügünde duydugunuz tarif edilmez aciyi bu kadar net verebildi?"****
  • her defasında oldboy'la mukayese edildiği sürece arka planda kalmaya mahkum, senaryosu ise yer yer saçmalık sınırlarını zorlasa da izlenesi bir film. insanı koltuğa çivilediği anlarda chan wook park ben buradayım dercesine selam ediyor.