şükela:  tümü | bugün
  • tarif edilmesi zor bir fenomen.
    daha çok anti depresan kullanımında ilacı bırakma ya da doz düşürme safhasında gerçekleşen, beyine bir elektrik akımı verilmiş gibi ani sarsıntılara sebep olan, yapısı gereği bazen sadece kafa ile sınırlı kalıp bazen de vücudun aşağı kısımları kadar etki eden bir çarpılma hali. sıklığı hastaya göre değişmekle birlikte bendeniz benzeri kişiler de dakikaya bir ya da iki tane kadar düşecek sıklıkta kadar gerçekleşebiliyor.

    her geldiğinde bir kontrol yitirme, koordinasyon bozukluğu hissiyle birlikte gelse de bazı şiddetli olanlarında bu yaptığınız işi bırakmanıza varacak kadar bir etki bırakabiliyor.

    şimdilik bir zararı olmadığı söylenmesine karşı bir araştırma alzheimer hastalığıyla bir yakınlığı olabileceğini belirtmiştir. bunun yanı sıra bu yan etki ne ilaçların prospektusunde bulunmaktadır ne de bunu yazan doktorlar böyle bir yan etkinin olabilme halinden bahsetmektedir. bunun için bir dava açılıp, açılamayacağını bilmemekle birlikte ileride yukarıda bahsettiğim alzheimer türü hastalıkların ortaya çıkmasını arttırıcı bir etken olarak görülürse ilaç şirketlerini ve madurları çok kara günler bekliyor.

    zarar olduğunu belirtilmesinin yanı sıra, bir yan etki olduğu için zamanla geçeceği de söyleniyor. fakat bu sallanımlardan şikayet eden hastalarda bunun aylar ve hatta bazılarında iki yıl kadar devam ettiği belirtilmiş. beyninizin kafanızın içinde hareket etmeye çalışma hissi ve bu anda gelen koordinasyonu yitimi başlı başına rahatsız edici değilmiş gibi şiddetli baş ağrılarına da sebep oluyor yaşanma sıklığı arttığında.

    şu ana kadar herhangi bir bilim ekibi tarafından buna sebep olanın doğrudan ne olduğu bulunmamış ise de buna ana sinir merkezindeki nöronal aktivitelerden yaşanan değişimler olduğu iddia edilmiştir. fakat yine de ne tür hangi kesin mekanizmalar ile gerçekleştiği daha keşfedilmemiştir.

    anti depresanlara başlayacak olanların bu tür yan etkilerini de düşünerek hareket etmesi tavsiye olunur.
  • antidepresan'i aniden kesince gorulmekle beraber, serotonin reseptorleriyle dans eden baska maddelerin bokunun cikarilmasi sonucunda da bas gosterebilen illet sey.

    mdma brain zap diye aratinca 15 milyar sayfa cikmasi tesaduf degildir.
  • yaklaşık bir yıldır kullandığım efexoru doz azaltarak bırakıyorum. 225 150 75 derken bu sabah ilacı içmeyi unuttum ve sabahtan beri bunu yaşıyorum. lanet bir his. sanki beynimde nötronlar çarpışıyor.
  • altı aylık sürede adım adım doz arttırmadan sonra 10, 15, 20mg cipralexi tek seferde bırakma denendiğinde beyne gelen elektrik çarpması hissi.

    bunun aslında doz azaltarak bırakılması da kesin değil. hani diyorlar ya, yavaş yavaş bırak falan diye, o da bir taktik ama kesin değil. yani tek seferde bıraksan da, azalarak bıraksan da sonuç değişmiyor. zaplıyor beyin.

    madem katlanmayı göze aldın o zaman tekrar başlamamak için tek seferde bahar öncesi güzel bir haberden ya da günden sonra bırak ilaçları. bıraktıktan bir hafta kadar sonra başlıyor zaplama olayı.

    ilk başlarda neredeyse dakikada iki kez elektrik çarpacak beynine, bu direkt bu hızda başlamıyor sakin başlıyor sonra sıklaşıyor, dakika iki en sık hali. gözlerin geriye atacak kendini. titreyeceksin devamlı her çarpışta hani beautiful mind'da bizim john nash'te vardı ya, nöbet geçiriyordu hastanede titreyerek, işte o devamlı bundan oluyor herhalde dakikalarca spam şeklinde. can dayanmaz öyle kıl, öyle rezil bir şey.

    balık yağı almaya başla 1000mg yeterli. epa'sı yüksek olursa iyi olur. ama hepsi iyidir. etkisi hissediliyor. azalıyor.
    zamanla yarım saatte bir olacak zaplama. ilk 30 gün bütün bunlar. direncin artacak, sadece akşam ya da gece saatleri olmaya başlayacak 60. günde. sonra iyice seyrekleşecek ve bitecek. bittiğinin farkına varmazsın. zap gelirse "aa bitmedi mi lan daha" dersin artık seyrek geldiği için. bana bugün geldi gece mesela ama en son ne zaman geldi dersen, herhalde dört gün önce falan.

    neyse balık yağını bırakma. geçince artık "olaya bak bu nasıl şeydi lan" dersin. başta "geçmez bu ne boktan şey ya" diyorsun, bir de kötü haber falan alınca tekrar ilaca dönüyorsun/dönesin geliyor. dönme. (sana demedim)

    not: sadece tecrübe o kadar. başka bir şey yok.

    edit: imla
  • an itibariyle ortalama dakikada birer tane yaşadığım, insan seslerinin matkap sesi gibi gelmesine eşlik eden yoksunluk sendromu. efexor'u başlangıç dozuna kadar inerek bıraktım ama, ikinci gün halim bu.
    daha önceki deneyimlerimden yola çıkarak bende bir hafta kadar sürdüğünü söyleyebilirim. uykuya geçiş ve uyanış anları epey kötü oluyor.
    yaşamayana anlatmak çok zor, çaba da açıkçası biraz nafiledir. "kendimi iyi hissetmiyorum" deyip kaçınız.
    ha, ilacın sağladıkları yanında lanet okuyarak da olsa katlanılır bulduğum bir süreç bu ama.. siz yine de ruhunuza iyi bakın.
    ilaçlar dostunuz değil, dönem dönem kurtarıcınız olsun.
    15 yıllık tecrübem bu yönde.