şükela:  tümü | bugün
  • dert insana yol gösterir doğrudur, adam da eder ya, ders almasını da, adam olmasını da bilene fayda eder ancak bu cümle. yoksa derdi görünce devekuşu misali başını kuma gömmekle adam olunsaydı, devekuşları özerk cumhuriyet kurardı o popülasyonla.
    ameller niyetlere göredir, ondan işte.
  • ahmet kaya'nin acilara tutunmak albümünde yer almistir.. ayrica bende ayri bir yeri var bu albumun..
    1995 yilinda belçika'dan türkiye'ye yolculuk yaparken arabada 3 buçuk gün boyunca bu kasedi dinlemistik.. hey gidi günler heey..
    (bkz: gayri gider oldum)
  • istisnasız her dinleyişimde beni dokunsalar ağlayacak halime büründüren, ahmet kaya nın açık ara en fazla etkileyen şarkısı...
    "benim annem kadın annem, gençlik elden gitti gider...."
  • ahmet kaya'nın "keşke daha uzun olsa" diye yakındıracak güzellikte parçası. annesini çok seven erkek çocuklar için.
  • melodik olarak akıp giden şarkı. sözleri sanki hiç anlamadığım yabancı bir dildeymiş gibi gelir dinlerken.
    dinlerken efkarlanıyorum şu neşeli havasına rağmen. ki efkarlanırken o efkarımın içinde keloğlan'ın ne işi var mesela? yok elbet.
    işte bu nedenden ötürü, bir garip, güzel.
  • sözleri de (galiba bir kısmı ataol behramoğlu'na ait) şöyle;

    eğri büğrü bakar oldum
    şaşkın oldum, sakar oldum
    ikide bir yüreğimi dağa taşa diker oldum
    şunca yıldır karanlıkta göz kırpmaktan bıkar oldum

    benim annem şeker annem gençlik elden gitti gider
    gece gündüz dolaşırım tenhalarda menhalarda
    benim annem güzel annem beni beni beni koyver

    sağ yanımda bir sızı var sol yanımda dağlar duman
    altı patlar, altı patlak bu dert beni bu dert beni verem
    eder

    dama çıktım damdan düştüm
    kılıç kestim rakı içtim
    şahin oldum, keloğlanın külahını kaptım kaçtım
    yare ağlar, güler uçtum
    yarı yolda yorgun düştüm

    benim annem kadın annem bu nasıl iş bana de hele
    gece gündüz düşünürüm tenhalarda menhalarda
    aman annem güzel annem beni beni beni koyver

    sağ yanımda bir sızı var sol yanımda yandım allah
    altı patlar altı patlak bu dert beni bu dert beni adam eder
  • ahmet kaya nın şarkısından evvel ataol behramoğlu şiiridir. ayrıca ahmet kaya nın seslendirdiği şarkıda ki sözlerin bir kısmı değil tamamı behramoğluna aittir.

    hızlı edit: denetimden yırtmak için bir iki kelime değişmiştir şarkıda.

    doğru düzgün hali de şöyledir:

    gece gündüz dolaşırım tenhalarda menhalarda

    benim annem güzel anem beni koyver

    sağ yanımda bir sızı var, sol yanımda yandım aman altıpatlar

    bu dert beni verem eder

    eğri büğrü bakar oldum boyunbağı takar oldum şaşkın oldum

    sakar oldum

    ikide bir yüreğimi dağa taşa diker oldum

    şunca yıl karanlıkta göz kırpmaktan bıkar oldum

    benim annem şeker annem gençlik elden gitti gider

    dama çıktım damdan düştüm kılıç kestim esrar içtim

    şahin oldum keloğlanın külahını kaptım kaçtım

    yâre ağlar güler uçtum yarı yolda yorgun düştüm

    benim annem kadın annem bu nasıl iş bana deyver

    gece gündüz düşünürüm tenhalarda menhalarda

    aman annem güzel anem beni koyver

    sağ yanımda bir sızı var, sol yanımda dağlar duman altıpatlar

    bu dert beni adam eder.
  • bunca yıldır karanlıkta göz kırpmaktan bıkar oldum ve yarı yolda yorgun düştüm sozleriyle halet-i ruhiyemin amina koyan ve içinde bulundugum psikolojiyi iki cumleyle tarif eden en anlamli ahmet kaya şarkısı.
  • ahmet kaya'ya ait macera parçasıyla aynı besteye sahip şarkı.
  • şiiri 1963'te ataol behramoğlu yazmıştır. o dönemlerde halk kültüründen yararlanma, halkın dilinden konuşma yaklaşımını benimsedi bir kısım devrimciler. usta o zamanlar ismet özel'le kankadır. bu tür halk söyleyişleri daha az da olsa o dönemde ismet özel'de de görülür."vurulsun kösleri şu gâvur sevdamızın /vursun isyanın bacısı olan kanım karanlığa" o zamanın güzel çocukları halk için güzel şeyler düşünürlerdi. dünyayı kurtaracak reçeteyi ceplerinde taşıdıklarına inanırlardı. geride kalan bu güzel şiirler oldu.
    "benim annem, kadın annem bu nasıl iş bana deyver"