şükela:  tümü | bugün
  • çengelköy'den yukarı çıkan nato yolu üzerinde bir ev yemekçisi. yukarı çıkarken yol ikiye ayrılıyor, soldan (yani bahçelievler'e doğru) devam edin, yolun kendiliğinden hafifçe sağa doğru eğildiği ve trafik ışıklarının olduğu yerde, solda.

    yolu bilmeyenler için; beylerbeyi'nden çengelköy'e girerken bir shell var ya, o shell'in oradan girip soldan devam edin, hemen sonra yol zaten sizi sağa atacak. nato yolu orası. shell'i geçip dümdüz devam ederseniz, ilerideki ışıklarda yolun yukarı çıkmayıp tek yön olduğunu düşünebilirsiniz. giriş oradan değil çünkü, shell'in oradan.

    şimdi ben bu yolu böyle uzun uzun tarif ettim ki, iyice öğrenin de gidin diye. gerçi yemeksepeti.com'dan da sipariş verilebiliyor ama illa ki gidip görün, ne olur.

    çağıl ne zamandan beri açık ve kimlere ait bilmiyorum. orada çalışan bir sürü abla/teyze var, onların olduğunu düşünmek hoşuma gidiyor. yemekler tam anne yemekleri, yaprak/lahana/zeytinyağlı sarma, patlıcan/kabak/biber dolma, hünkar beğendi, izmir/ekşili/içli/kadınbudu köfte, patlıcan güveç ve güveçte kurufasulye, illa ki mantı ve illa ki çiğ börek, mutlaka çorba, hamurlu ve hamursuz birkaç çeşit tatlı, envaiçeşit zeytinyağlı, allam çağıl'a bayılıyorum.

    burası "endüstriyel mutfak" değil, bildiğin abla/teyze mutfağı. güneyli olup etli sarma/dolma sevenlerin istanbul'daki dertlerini biliyorum, sebzenin içine basıyorlar eti, dolmanın içinde pirinç olmuyor. burada öyle değil, pirinçli, salçalı, doğru düzgün mis gibisini yiyorsunuz.

    çorbalar leziz, mantı bildiğin mantı. çiğ börekle istanbul'da tanıştım, evde yapılmışını hiç yemedim ama buradaki çok hoşuma gidiyor. hamur değil çünkü. bu arada, çiğ börekte bir porsiyon 5 tane. iştahlı biriyseniz rahatlıkla bitirebilirsiniz çünkü hiç ağır değil ve lüp lüp gidiyor. ama koca porsiyonu tek başınıza bitirmenizi tavsiye etmiyorum, daha yenecek çok şey varken börekle doymayın...

    ya anlatacak fazla bir şeyim yok çünkü bildiğim ev mutfağı burası. normal yani, olması gerektiği gibi. çakma değil, zorlama değil, ağır değil, anneannem nasıl yapıyorduysa öyle. öyle illa etnik olucam diye bilip bilmediği işe burnunu sokmuyor bu teyzeler. zaten evlerinde yaptıklarını yapıyorlar. (bir geleneksel mutfak entry'mde de çiya'ya taş atmayayım be...)

    restoran içi temiz ve düzenli. tuvaletlerini kullanmadım bilmiyorum. yalnız evlere servislerinde bir sıkıntı var. biten yemekleri yemeksepeti'nde belirtmiyorlar, siz mantı hayaliyle sipariş verirken aranıp "pardon mantımız kalmamış başka bişey göndersek olur mu..." gibi şeyler duyuyorsunuz. gerçi beni bozmaz, ben çağıl'dan babam çıksa yerim. ama bilginiz olsun. evlere servis personeli de yetersiz sanırım, restoranda işler aksamıyor ama eve söylediyseniz biraz bekleyebiliyorsunuz.

    fiyatlarını teker teker bilmiyorum, çünkü zaten tabağına 50 lira deseler bile ben bi şekilde gidicem oraya. tabi fiyatı o kadar yüksek olsa ancak nadiren -kendimi ödüllendirmek için- gidebilirim, fakat şu tarifeleriyle kendimizi sık sık ödüllendirebiliyoruz.

    örnek olması açısından:
    2 hünkar beğendi
    1 porsiyon kadınbudu köfte (köfteler büyük, 2 köfte var ama aslında 4 köfte etkisinde)
    2 cacık (cacıklar dereotlu, sevmeyen olabilir. yoğurdu ev yapımı.)
    salata (ikram)
    1 küçük su
    41 lira.

    kış gelince kesme çorba da içicem ben burdan bolca. soğuk havaları hiçbir zaman sevmedim, ama çağıl'dan çorba içicez diye kışı bekler olduk...
  • emekli bir polis çiftin işlettiği ev yemekleri yapan lokanta. çiğ börek'i güzel yapıyorlar. kabak tatlısını da.
  • mutfağına kadar girdiğim için çok rahatlıkla söyleyebilirim ki son derece temiz bir kurum.çalışanlar da bu konuda oldukça hassas.geleneksel tatlara düşkünseniz hiç tereddüt etmeyin fakat seçim yapmak zor olabilir.zeytinyağlılar da çok başarılı özellikle yaprak sarma en çok talep edilenlerden.tatlı seçeneği de çok ama baklavası pek hoş değil baklava konusunda iddialı olmadıklarını söylüyorlar.
  • bir süre evvel yaptıkları tadilatla hem mekan dekorunu yenilediler hem de alan büyüttüler.
    yakın civarda bu kadar çeşidi bir arada sunan başka bir lokanta yok. gerçi yolun yukarısına yeni bir ev yemekleri lokantası açıldı lakin çeşitte burayla aşık atamaz.
    zeytinyağlıları etli yemekleri yoğurdu hep güzel. enginarını filan özel olarak kendine yetiştirtiyor.
    fiyatlara gelince. ucuz esnaf lokantası ayarında değil. pahalı da değil. bu lezzete bu çeşitliliğe göre normal.
  • yediklerinizin nerden geldiğini yerken izleyebileceğiniz mekan.
    lokantada asılı olan ekranlarda kullandıkları ürünleri nereden nasıl aldıklarına dair videoları izleyebiliyorsunuz.
    yumurtası ve zeytinyağı çok lezzetli, yemek yedikten sonra satın alabiliyorsunuz.

    yemeklerden kadın budu köfte, sultan köfte , tatlılardan sufle ,kabak ve ayva tatlısı önerim.

    ücretleri çok ucuz değil lakin alınan ürünlerin kalitesine göre düşündüğünüzde oldukça makul. deneyiniz.