şükela:  tümü | bugün
  • fuat saka nın iddasına göre gerçekleşmiş olay. 1992 yılında "dazlak" adlı parçası demir demirkan ın eurovision birincisi every way that i can şarkısıyla aynı.

    copy paste haber ajansı nın haberine göre;

    'every way that i can' çalıntı mı?
    sertab erener'in eurovision birincisi olan ünlü şarkısının çalıntı olduğu iddia edildi.

    fuat saka, demir demirkan'ı 'intihal'le suçluyor. saka, "every way that i can, 1992'de bestelediğim 'dazlak' adlı şarkının aynısı. yapımcım dava açacak" diyor.
    'every way that i can'in gerçek bestecisinin siz olduğunuz doğru mu? evet, 1992'de yılında 'sen' adlı albüm çıkarmıştım. bu albümümde 'dazlak' diye bir şarkıma yer vermiştim. 'every way that i can'in bestesiyle 'dazlak'ın bestesi aynı.

    * peki bu şarkı eurovision'da birinci olunca tepkiniz ne oldu?
    çok şaşırdım. açıkçası finalden önce 'every way that i can'i dinlememiştim. arkadaşlarımdan bazıları bu şarkının müziğinin, 'dazlak' şarkımın müziğiyle aynı olduğunu söyledi. ben de "benziyordur, aynısı olamaz" demiştim. sonra finalde dinledim. evet, benim bestemin aynısıydı. 'every way that i can' birinci olunca bazı arkadaşlarım tebrik telefonu açtı; "besten birinci oldu" dediler. herkes şarkıyı sertab erener'e benim verdiğimi sanmış.

    * besteci demir demirkan'a dava açmayı düşünmediniz mi?
    hayır. 'sen' adlı kasedin yapımcısı jumbo verlag dava açmak istedi ama ben engelledim.

    ikincisine engel olamadim

    * yapımcınızı neden engellediniz?
    memleketim 30 yıl sonra eurovision'da birincilik kazandı. kendi kendime "boş ver" dedim. jumbo verlag'ın yönetcileriyle de bu yüzden konuştum.

    * bestenizin başkası tarafından kullanılması sizi nasıl etkiledi?
    üzüldüm tabii. ama öyle çok kötü olmadım; kızmadım, öfkelenmedim.

    * iki yıl sonra neden dava açmaya karar verdiniz?
    jumbo verlag, danimarka'nın, eurovision birincileri arasında geçecek bir yarışma organize ettiğini duyunca karar verdi. bu kez engelleyemedim. çünkü adamlar profesyonel; haklarını arıyorlar. bir kez ses çıkarmadılar ama, ikincisinde engel olmam mümkün değildi. benim de hakkımı aramam için günlerce telkinde bulundular. demir demirkan aslında oturup biraz daha düşünse, özgün bir beste yapabilirdi. hazır alıp, 'benim bestem' diye ortaya çıkmak hoş değil. sanatçı ahlakına uymaz.

    * ne kadarlık tazminat davası açacaksınız?
    benim derdim dava açarak tazminat istemek değil aslında. sadece eurovision'da birinci olan şarkının benim bestem olduğu bilinsin. tazminat konusuyla jumbo verlag'ın avukatları ilgileniyor.

    * yıllardır almanya'da yaşıyorsunuz?
    böyle bir durum almanya'da yaşansaydı ne olurdu? almanya'da böyle bir şey yaşanmaz! herkes oturur, bestesini kendi yapar. adamlar orijinal besteler üretmek için büyük bir heves içinde çalışıyor. ama olsaydı, büyük tazminat davaları açılırdı ve kazanılırdı.

    erener: 'ben sadece yorumcuyum'

    "ben söz konusu şarkıyı yorumlayan sanatçıyım. bestenin hazırlanış aşamasında bulunmadım. bu nedenle fuat saka ile demir demirkan arasındaki bu konuda yorum yapamam. bu tamamen iki besteci arasındaki bir mesele. yorumcu olarak söyleyebileceklerim bu kadar."

    'hayretler içinde kaldım'

    fuat saka'nın iddialarını duyan demir demirkan, "hayret içinde kaldım" diyor. sözlerine, "bu iddiaların doğru olmadığını belirtmek istiyorum. fuat saka meslektaşım ve iyi bir müzisyen... ne diyeceğimi bilemiyorum. ama 'every way that i can'in bestesi bana aittir ve fuat saka'nın 'dazlak'ını hiç dinlemedim" diyerek devam eden demirkan soruyor: "benim merak ettiğim konu, dava açılması için neden iki yıl beklemiş?"

    http://www.skyturkonline.com/h_37066_7.html
  • my number one - awaara hoon benzerliğinden sonra dile getirilen ama üzerinde fazla durulmadığından geçip giden olay. bence de sadece benziyordu, çalıntılık bir durum yoktu.
  • muhteşem müzik dehamızın tespitini bir kez daha haklı çıkaran olay.
    (bkz: topu topu 7 nota var kac ayri beste yapilabilir ki)

    ha bu arada noldu da hortlatma gereği duyduk çok merak ediyorum