şükela:  tümü | bugün
  • derek jarmanın bir filmi.caravaggionun hayatını filmle almıştır.ressama verilen pozlar ve bu pozların nasıl tuvale yansıdığına dair harika sahneler vardi...
  • michael ondaatje'nin english patient kitabındaki bir karakter.
  • derek jarman'in en stilize ve en iyi filmlerinden birisi. filmde jarman'in fetis oyuncularindan ucu, nigel terry ve sean bean beyler ve tilda swinton hanimefendi muthis bir menage a trois olustururlar. film 1987 yilinda istanbul film festivali'nde altin lale icin yarismis ve juri ozel odulune layik gorulmustur.
  • ilk izledigim de sevdigim, ikinci izledigimde sevmedigim, yakin bir dostumun* bitmek tukenmek bilmeyen israrlari dogrultusunda, uzun bir aradan sonra ucuncu kez izledigimde, bu filmin zamaninda beni cok yaraladigini, bu nedenle filmi bilincaltimin derinliklerine atmaya calistigimin ayrimina vardigim derek jarman filmi.
  • tida swinton'ın rol aldığı ilk filmdir..
  • benim için yirmibesinci uluslararasi istanbul film festivalinin en merakla beklenen filmi.
  • yirmibeşinci uluslararası istanbul film festivali sayesinde çoğunluğunu hatunların oluşturduğu bir seyirci grubuyla izleme şansı bulduğum derek jarman filmi. diyalogların iç bayıcılığı bir yana, sean bean ve tilda swinton'un çıtır çekirdek güzellikleri bir yana. zannedersem caravaggio'nun takıldığı ortamlarla çağımızın (ya da derek jarman'ın çağının) sanatçı ortamı arasında paralellikler kurulmuş. fena olmamış ama iğreti de durmuyor değil. yine de ilgi çekici ve estetik açıdan tatmin ediciydi neme lazım. yalnız kötü bir kopya oynatmışlar ve hatta ben makaslandığından da şüphe ettim. zira yer yer kopukluklar vardı filmde.
  • fazlasıyla dantel bir film olduğu için siddetli biçimde iç bayılması yaşadığım film. evde kitap karıştırıp caravaggio resimlerine baksaydım daha anlamlı bir aktivite olabilirdi diye düşünmekteyim.
  • uyuduğum ender filmlerden biri. çekimler tablo gibiydi ama 2 saat tablo izleyince huzurdan içim geçmiş demek ki.
  • bu ayın 27'sinde istanbul modern`de gösterilecek.

    1986, renkli, ingilizce, 93"
    yönetmen: derek jarman

    "derek jarman 17. yüzyıl ressamlarından michelangelo caravaggio’ya ithafen yazıp yönettiği bu filmde ressamın yaşamını, sanat tutkusunu resimleri üzerinden inceliyor. çizgisel olmayan anlatımı, kırmızı ve mavi renklerin doldurduğu stilize kareleriyle sıradışı bir biyografik film yaratırken, hem dini inançlarıyla cinsel kimliğinin çakıştığı ressamın portresini çiziyor, hem de kendisinin sonuna kadar savunduğu sinema sanatını ortaya koyuyor. tilda swinton’ın da kariyerindeki ilk film olan caravaggio, jarman ile ilham perisi swinton’ın yıllarca sürecek dostluk ve ortaklığının ilk tohumu. " istanbul modern