şükela:  tümü | bugün soru sor
  • piyanist, besteci ve şef.
    (7 ocak 1903 – 12 ocak 1960)
    nickname: el senor del tango

    besteciler arasında onu diğerlerinden ayıran en büyük özellik, tangonun ritmik kadansını armonik strüktür ile kombinasyonunu görünürde çok kolay, ancak değişik nüanslarla süsleyerek gerçekleştirmiş olmasıdır.
    di sarli’nin yapıtlarını çağının önemli iki akımına da dahil edemeyiz. ne canaro ve firpo gibi geleneksel, ne de de caro gibi yenilikçi bir stile sahiptir. di sarli arjantin tango tarihine, uzun kariyeri süresince aynı kalmış ilginç müzik profiliyle kendi damgasını vurmuştur.
    ilk dönemlerindeki sexteti, osvaldo fresedo etkilerini taşımakla ve bu stilin önde gelenlerinden olmakla beraber zaman içinde kendi saf modeli ile müziğinin değişik doğasını yaratmıştır.
    di sarli çok yetenekli bir bir piyanistti. enstrümanı başında kendi orkestrasının senkronizasyonunu büyük bir ustalıkla yönetirdi.
    orkestrasyon yapısında yalnızca enstrüman soloları yer almamakta, bandoneon partisyonu zaman zaman melodiyi vurgulamakla beraber, özünde ritmik ve dans edilebilir bir rol üstlenmektedir. keman zarif bir biçimde, bazen solo olarak bazen de kontr melodi olarak sergilenmektedir.
    piyano, “öneren” ve “yol gösteren” rolünün yanısıra ilginç motifli bas çizgisiyle ustanın imzası haline gelmiş, kibar diliyle ve nazik ritmiyle özellikle dans için çalmaktadır.
    çok sevdiği dostu fresedo’ya adadığı “milonguero viejo” adlı beste kendi müzikal modeline ilginç bir şekilde ters düşen paradoksal bir örnektir.
    di sarli, çocukluğunda piyanoya klasik müzik ile başlamış, 13 yaşında öğretmeni ve babasının muhalefetine rağmen arjantin içinde popular müzik ve tango çalan bir grup ile turneye çıkmıştır. daha sonra yaşadıkları la pampa’da babası gibi italyan göçmeni olan aile dostlarının işlettiği bir sinema ve caféde solo olarak piyano çalmaya başlamıştır.
    1919 yılında 16 yaşındayken yaşadığı kasaba olan bahia blanca’da ilk orkestrasını kurmuş ve uzun sanat kariyerine başlamıştır.
    1923 yılında kardeşi rogue ile buenos aires’e gelmiş, akrabaları olan buenos aires polis bandosu şefi alberico spatola onu bandoneoncu anselmo aieta ile tanıştırmıştır. daha sonra kemancı juan pedro castillo önderliğindeki zamanın popüler oluşumlarından olan "the king of pizzicato" grubuna dahil olmuştur.
    bu arada aynı zamanda "canaro en parís"’in yaratıcısı, alejandro scarpino’nun triosunda görev almakta ve aktris ve şarkıcı olinda bozán’ın elektra etiketi altında yapılan kayıtlarında çalmaktaydı.
    kemancı jose pecora aracılığıyla sonradan çok iyi dost olacağı osvaldo fresedo ile tanıştı ve fresedo orkestrasıyla fenix tiyatrosunda çalmaya başladı.
    1927 yılı sonlarında kemanlarda jose pecora ve david abramsky, bandoneonlarda cesar ginzo ve tito lando, kontrbasta adolfo kraus, piyanoda kendisi olmak üzere ilk sextetini kurdu. ertesi yıl ilk kontratını rca-victor firması ile imzaladı.
    sahnede, kayıtlarda ve radyoda birlikte çalıştığı vokalistler arasında santiago devin, ernesto fama ve fernando diaz’ı sayabiliriz.
  • (bkz: bahia blanca)
  • maestro gavito` :carlos gavito`'nun favori besteci ve orkestrası.
    di sarli'nin hakkını verebilen nadir ustalardandır gavito.
  • tango yuruyu$u cali$mak icin besteleri harikadir. el pollito, la cumparsita bilinen guzel eserlerindendir.
  • (bkz: la mulateada)
  • di sarli orkestrası çalıyor, roberto rufino söylüyor: cosas olvidadas.
  • adımlarınizi düzeltmek için -ki hala uğraşıyorum- müziklerini dinleyebilecegimız basarili bir amcadır. lakin dans ederken keyif almıyorum biraz daha hareketli olanları tercih edilebilir belki.
  • çok anladığımdan değil de dinlediklerimden çıkardığım sonuç, altın çağda ritmin ustası juan d'arienzo ile birlikte tangonun en büyüklerinden. d'arienzo'da ilkin piyano tuşları kulağa çarparken, di sarli'de akordeon sanki daha bir baskındır.

    iki ustanın la cumparsita yorumlarını karşılaştırmak yeterli. di sarli'de akordeon hemen başta çıkarken, diğerinde piyano baskın kalmaya devam ediyor.

    di sarli: https://www.youtube.com/watch?v=tdnt1ru_oxu
    d'arienzo: https://www.youtube.com/watch?v=c0yzvoo8gze

    di sarli'den en sevdiğim eseri de iliştireyim: a la gran muneca'nın enstrümental yorumu. sırf bunu yapsa yetermiş zaten.
  • tu el cielo y tu

    oldukça hüzünlü ve etkileyici