şükela:  tümü | bugün
  • kuzey isimli eserinde gotunden uydurmak suretiyle cizdigi buzdaglarinin (bkz: gotunden sallamamanin en guzel ornegi) gercege epey yakin olmasi, sasirticidir.sonralari hudson ekolunden bir genc "o daglar oyle cizilmez boyle cizilir, hitler mukemmeliyetcisi seni" diyerek, isi gucu birakip kutuplara gitmis, gormus cizmistir.
    (bkz: ismi bende sakli)
  • kendisi romantizm akımının simgelerindendir ve resimlerinde tanrının her tarafta olduğunu göstermekle virlikte insanın doğada çok küçük bir parça olduğunu anlatır..
  • gencken kardeşinin buzda bogulması uzerine
    dogayı hem dost hemde dusman olarak gormuş
    ve dogayı derinlemesine cozumlemeden cok peysajı doga ustuleştirmeye calışmış.
    ilerleyen yaşlarda oda kafayı yemiş ve boktan şekilde olmuş(muş)
  • alman romantik manzara resminin en önemli temsilcisidir. en önemli eserinin tetschen sunağı olduğu söylenir. bu resminde doğal imgeler kutsallaşmıştır. manzaralarında çoğu kez insan figürü kullanmamıştır. resimlerinde kilise ya çok uzakta ya da harabe halinde yer alır. çünkü görünen kilise ölmüştür, sadece görünmeyen kilise, insanın yüreğindeki kilise ya ad doğaya yansıyan kilise ayaktadır.
  • insanı bakınca tir tir titretebilen soğuk resimler çizmekte ustalaşmış romantik.
  • erkek kardesinin buz pateni yaparken bogulmasinin en dramatik tarafi önce buza düsenin caspar david olmasidir. kücük kardesinin onu kurtarmak icin yardim ederken suya girip, onu cikarip kendisini cikartamamasi ve gözleri önünde bogulmasi ölümüne kadar ressami etkilemistir. nasyonal sosyalistler tarafindan eserleri cokca propaganda icin kullanilmistir, oysa kendisi döneminin siradan bir melankolik vatanseveriydi. mezari dresden'da bulunmaktadir, mezarina gidilip, ruhuna el fatiha okunmuslugu vardir.
  • özellikle sis bulutları üzerindeki gezgin tablosu müthiş olan ressamdır, bu resimdeki erkek figürü bana hem wagner'i, hem nietzsche'yi çağrıştırır.
  • - sanatçının doğa manzaraları, bugün romantizmin timsali sayılıyor. caspar david friedrich için önemli olan, kopya etmek değil, serbest bestelemek, "kelimelerin söyleyemediğini, renk ve şekillerle ifade etmek"ti. friedrich 19. yüzyılda romantizmin banliyösü olarak nitelendirilen dresden'de yaşadı. novalis [georg philipp friedrich freiherr von hardenberg] ve jean paul [johann paul friedrich richter] ve schlegel kardeşler [august wilhelm schlegel ve karl wilhelm friedrich schlegel] ile sıkı ilişkisi vardı. friedrich'in peyzaj sanatı, ölümünden ancak yüz yıl sonra geniş ilgi topladı.

    kaynak: ünlü almanlar ve kentleri, federal alman hükümeti basın ve enformasyon dairesi, 1995.
  • özellikle genis dis mekan tasvirlerindeki sirti dönük izleyici pathos formulasini derinlikle ve hüzünle isleyebilmis ender isimlerdendir. en etkileyici eserlerinden biri olan „frau am fenster“ ayni formülü *, ic mekana tasiyarak izleyenin "patetik istirabini", kapanmak ve acilmak kutuplarinda anlatir. tablodaki duvarlar arasindaki yalnizlik, acizlik ve hüzün acitir. bu yüzden, karsilastirmali olarak, friedrich‘in karanlik ve ürkütücü doga tasvirleri cogunlukla özgürlük hakkindadir.