şükela:  tümü | bugün
  • islami kaynaklarda geçen bir tabir. ''iki zıttın birliği/bir arada olması imkânsızdır'' demek.

    ''muhammed s.a.v.'ye tâm ve kusursuz tabi olabilmek için, onu tam ve kusursuz sevmek lâzımdır. tam ve olgun sevginin alâmeti de, onun düşmanlarını düşman bilmektir. islamiyeti beğenmeyenleri sevmemektir. muhabbete (müdâhene), yani gevşeklik sığmaz. âşıklar, sevgililerinin divanesi olup, onlara aykırı bir şey yapamaz. aykırı gidenlerle uyuşamaz. iki zıt şeyin muhabbeti bir kalpte, bir arada yerleşemez. cem-i zıddeyn muhaldir. iki zıttan birini sevmek, diğerine düşmanlığı icap eder.''
    (bkz: imam-ı rabbani ahmed el-faruki es-serhendi)
    (bkz: mektubat)
    (bkz: seni sevmem imkansız)

    6 yıl önce verilmiş unbeknown the black uktesiydi.
  • (bkz: yin yang)
  • kısaca "insan hem iyiliği hem kötülüğü sevemez/onaylayamaz/benimseyemez/savunamaz" demektir. yoksa zıt görüşler dayanışamaz demek değildir.
  • “zıt şeylerin bir araya gelmesi akla ve kanunlara aykırıdır, abestir, mümkün değildir. “ diye türkçeleştirilebilir.

    örneğin, karanlık ile ışık bir arada bulunamaz.

    yin yang şu bağlamda vardır;
    örnekte geçen karanlık, ışığın olmama halidir. “ışık yoksa öküz vardır.” diye kimsenin aklına gelmez. demek ki, ışık ile karanlığın da kendi içinde bir tenasübü var.

    ışıklı bir ortam, daha aydınlık bir ortama nispeten biraz daha karanlıktır.
    burada, “mağluben de olsa karanlık vardır.” denir.

    “islam ile küfrün mücadelesi kıyamete kadar devam edecektir.” sözü de bunu destekler. çünkü mutlak olarak bir zeval zıtlar için yoktur. * kâh biri galebe çalar, kâh zıddı. biri galip olurken mağlup olan zıddı yok olmaz; vardır. mağluben de olsa vardır.
    hz nuh aleyhisselam’a tüm dünyada artık kimsenin ve nesillerinden gelecek olanların da iman etmeyeceği bildirildiğinde, istedi ki yeryüzünde küfürden tek kişi dahi kalmasın.* duasına icabet edilip de helak başlayınca, inananlarla gemiye çıktığı* anda allah hz nuh’a buyurdu; “nesillerinizden küfür edecek olanlar çıkacak.“

    bu zıtlar, mahlukta istidad olarak vardır.
    öyle ya, sırra eren biri demiş; “musa da benim, fir’avn’da.”
    insanın içinde dahi zıt istidadlar dercedilmiş. ne inkişaf edecek? neyi ettireceğiz? bize de bağlı.
  • dualite ye aykırı bir tanımdır.
    tersi doğrudur.

    "bu alem bir sınav yeridir" önermesini yalanlayan bir tanımdır.
    madde evreninde iyi kötüye , kötü de iyi'ye mahkumdur.