şükela:  tümü | bugün
  • tek bir şey diyecegim film hakkında.

    gidin izleyin.
  • ulen her şeye, aykırı olmalıyım diye bok atmaktan ne zaman vazgececeksiniz..adam her altın alan adamın filmimi çekilecek demiş ulen kaç halterci naim'in rekolarını kırmış adam time dergisine kapak olmuş kaç sporcuyu kapak yapmışlar bak bakalim..ukalaliginizinda bir haddi hududu olmalı aykırı farklı olacaz diye her şeye bok atmaktan vazgeçin zira sakil duruyor en yumşak tabirle..
  • 6/10 diyorum film için. bundan sonrasi spoiler icerir.--- spoiler ---

    çok iyi olmamış ama gömecek kadar da kötü değil. bir kaç mantik hatasi var göze çarpan. ve asıl mevzu filme dair şu ki 40 senede bi halt değişmemiş türkiye için, o zaman da kandaş ve kardeşlerimiz için pek yumruğu masaya vuramamışız şimdi de pek ipleyen yok bizi. naim için aracın 4. gün gelmesi bile bizim tırt bir politikamız olduğunu gösteriyor. son olarak, fragmani izlediğimde gördüğüm eren bülbül sahnesi filmde ayni etkiyi yaratmayi birak biraz rahatsiz oldum, çünkü savaş uçakları eşlik ettiğinde özel jet zaten türkiye havasahasina girmişti bile. ben yunan yada bulgar üstünde uçarken eşlik etmesini beklerdim ki meğer bizimkilerde o taşak yokmuş bu yüzden eren bülbül kardeşimizi pek gururlandirmamisiz. bu rahatsiz edici bulduğum konular dışında izlenir.
  • naim' i oynayan oyuncunun ödüllü bir oyuncu olması ve türkiye' de bu rolü benzerliği ile yapacak tek kişi olması, selen öztürk' ün annesi rolünde inanılmaz performansı ve yerli ve bulgar oyuncuların etkileyici performansları filmin artıları.konuk oyuncu ismail hacıoğlu ve uğur güneş oyuncu kadrosu çok sağlam.
    araba kovalama sahnelerinin sinemamızda pek benzeri yok.
    hepsinden önemlisi ise güçlü yaşam hikayesinin özgürlük mücadelesi, sportif başarısı, içindeki o masum kahraman.
    film tutkal gibi. ülkücüler naim' i kaçırıyor, diğer ülkücü solcu 17 yaşında asılan erdal eren' e atıfta bulunuyor, türk savaş uçağının burnunda atatürk imzası var, pilotun ismi eren bülbül.
    müzikleri mükemmel... insan insan, öf öf, eypio' nun şarkısı, fahir atakoğlu imzalı parçalar. naim ile beraber türk sinemasıyla gurur duyabilirsiniz.
    türk sinemasını severler kesinlikle gitsin.

    puanım: 7,8 /10
  • gözleriniz dolu dolu izleyeceğiniz harika bir film. türk olmakla gurur duyan herkes izlemeli. komünist kekoların pek hoşuna gitmeyebilir.
  • filmi izlerken acaba muhterem nur'un müslüm gürses ile anılarını anlattığı kitabı senaryoya çevirip yazdıkları gibi, naim süleymanoğlu 'nun da bir yakını tarafından yazılan bir kitap mı vardı da senaryoya çevirildi? diye düşündüm ve araştırdım. evet varmış böyle bir kitap.
    kardeşi tarafından yazılmış. zira filmde naim süleymanoğlu ile ilgili aktarılan bilgiler öyle kolay rastlanır gibi değil. ya sağlam bir araştırma ya da derli toplu yazılmış birinci ağızdan yazılmış sağlam bir kaynak gerekiyor..

    bu film için oyuncu seçimleri yerli yerinde olmuş. ama senaryo yüzeysel yürümüş. izlerken seyirciye pek kancayı takmadı açıkçası. diyaloglar biraz daha güçlü olabilirdi.
    kovalamaca sahnesindeki müzik seçimi çok iyiydi.. sahne çekimi amerikanvari tarzdaydı yani. aynı zamanda yaş üzerinden siyasi gönderme de çok iyiydi..

    velhasıl filmi izlerken göğsümüz kabardı. o koca yürekli adam canlandı gözümüzün önünde. büyük şampiyonla bir kez daha gururlandık. bu gururu bizlere yaşaşatan ve emeği geçen herkese canı gönülden teşekkürler.
  • filmin senaryosunu, naim süleymanoğlu’nun kardeşi muharrem süleymanoğlu'nun anılarını yazdığı, 'kardeşim cep herkülü' kitabından yola çıkarak senarist barış pirhasan yazmış. yapımcısı ise biyografik prodüksiyonlarla anılan mustafa uslu. yönetmen koltuğundaysa özer feyzioğlu oturuyor.

    onur saylak'ın yazdığı gaza filmiyle tanınan ödüllü hayat van eck, naim süleymanoğlu'nu canlandırıyor. fiziken naim süleymanoğlu'nu andıran van eck, omuz problemleri olmasına rağmen filme spor yaparak ve halter çalışarak hazırlanmış. van eck'e süleyman süleymanoğlu karakterine can veren yetkin dikinciler, hatice süleymanoğlu karakteriyle selen öztürk, kurtlar vadisi'nin memati'si gürkan uygun, mustafa uslu'nun sevdiği bir isim olan ismail hacıoğlu, bahtiyar engin, levent ülgen gibi isimler eşlik ediyor. ve gerçekten oyunculuklar çok iyi. göz kırpmayı oyunculuk sananların yanında gerçekten döktürmüş kadroya sahipler.

    filmin müziklerini fahir atakoğlu yapmış. birçok başarılı prodüksiyona imza atan atakoğlu'na, filmin aylar öncesinden dönen ve ciddi bir dinlenme izlenme oranına sahip naim adlı rap şarkıyla eypio ve hatta fazıl say eşlik etmiş.

    filmde 1977 bulgaristan günlerinden 1988 seul olimpiyatları’na kadar geçen 11 yıl anlatılıyor. batuhan davutoğlu, deniz ali cankorur ve hayat van eck birbirini tamamlayan naim karakterleri. ve bence türk biyografik filmlerinde en iyi cast bu filmde var. aslında filmin başarısız olması için ciddi bir çaba sarf etmek gerekiyordu. çünkü naim süleymanoğlu başlı başına ciddi bir hayat hikayesi ve yazıya dökülmese bile ciddi bir senaryoya sahip bir kurgu.

    filmde naim süleymanoğlu'nun güçlü anne-oğul ilişkisi, kazanma hırsı, başarıya giden hikayesi başarılı biçimde yansıtılmış. dönemin bulgar hükümetinin türk asıllı vatandaşların üzerinde kurduğu baskı, isimlerini değiştirme ve kültürlerini yok etme girişimi sert biçimde aktarılmış. bu da naim süleymanoğlu'nun sporcu kişiliğinin yansıtılması değil de daha çok dönem eleştirisi yapan politik bir film gibi algılanmasına sebep oluyor. elbette dönemin şartlarının vurgulanması çok önemli ama kastım, bu yaşananlar bir ara naim'in hikayesinin önüne geçiyor.

    1986’da melbourne avustralya’da, dünya halter şampiyonasından kaçarak türk büyükelçiliğine sığınmasıyla beraber filmde milliyetçilik vurgusu öne çıkıyor. filmde milliyetçiliğin ve bulgar zulmünün dramatize edilmesi yanlış mı, elbette hayır. ama dediğim gibi naim karakterinin önüne geçiyor. ve film ara ara biyografik olmaktan çıkıyor. bu sahnelerde filme çok iyi hazırlanan, naim'i en ibce detayına kadar analiz edip uygulayabilmiş hayat van eck bile çok yetersiz kalıyor.

    filmin görüntü yönetmeni bütün bu sahneyi güzel yansıtmış. başarılı bir iş koymuş ortaya. filmin altı gerçekten dolu. başarılı bir teknik altyapıya sahip. makyajlar çok güzel. dönem filmi olduğu için dekor, araç ve gereçler gerçekten özenilerek hazırlanmış. sporculardan ve bu işin uzmanlarından yardım alındığı için işin diğer kısmı da başarılı şekilde yansıtılmış.

    müzikler sahnelerle muhteşem bir uyuma sahip. yer yer insanı ağlatabilecek müzikler sahneye müthiş oturmuş. filmin ses emekçilerinin başarılı bir iş ortaya koymalarıyla müzik ve sahne uyumu da birleşince ortaya güzel bir iş çıkmış.

    sonuçta güzel bir bitografik film ortaya konmuş. manevi yüküyle beraber dünyayı omuzlarında taşıyan naim süleymanoğlu'na eksik kalsa da vefa borcu olarak görmek lazım bu filmi.

    aynı zamanda bulgar türklerinin sesi olmayı başarmış, çoğu zaman sağlığını hatta canını ortaya koymuş cep herkülü naim süleymanoğlu'nu saygıyla anıyoruz.

    "bıraktım geldim evimi geride, adımı aldılar kan karıştı terime / demişti anam bana buz da olsan erime, kaldırdım dünyayı dertlerimin yerine"
  • bulgaristandan göçen vatandaşlarımızın olduğu semtlerde ki sinemalarda, mendil satışları patlar.
  • yurdum yapımcılarının manipülasyonlarının bir yenisi... baktılar muadilleri tuttu, yeni film naim. bir sonraki hassasiyetimiz olan hangi kişi olacak acaba?
  • komünizm'in ne menem bir barbarlık olduğunu hatırlatan başarılı sinema filmi.

    sayın emine ışınsu ablam'ın "çiçekler büyür" romanındaki ilay karakteri geldi gözlerimin önüne. bulgaristan türkleri ve bütün türk dünyası hürriyet için büyük mücadeleler verdi. naim süleymanoğlu, dünyaca ünlü bir sporcu olmasının yanında, bu mücadelenin sembol şahsiyetlerindendi.