şükela:  tümü | bugün
  • iddanın doğruluğunu araştırmak için, mevcut siyaset ve memur kadrolarında ki çerkez sayısına bakılması gereken durumdur.

    olmayan iddadır yani...
  • doğru ya da yanlış demenin zor olduğu iddiadır.

    örneğin benim ailemde baba tarafım çerkesdir. bir kısmı osmanlı zamanında bir kısmı cumhuriyet döneminde ülkeye yerleşmiştir. büyükbabam'ın iki dayısı kurtuluş savaşı öncesi kars'ta şehit düşmüş, annesi sarıkamış harekatı esnasında iki askeri şehit olmaktan kurtarmıştır. ailenin bu kanadında asker, doktor, hakim çoktur. büyükannem türkiye'ye geldiğinde çerkes isminin yanına türk ismi de almıştır ama mesela kuzenlerine falan baktığımda bizim nesle kadar çerkes isimlerinin korunabildiği görünmektedir.

    buna karşılık benim ne halalarım ne amcam ne babam çerkesçe bilir. evde anne babaları anadillerini konuşmalarına rağmen çocuklarına öğretmemişlerdir. bu zannımca kişisel bir tercihtir. gelenek görenekler konusunda da çerkes mutfağı konusunda da çocuklarına bilgi aktarımında esnek davrandıklarından bugün torunlar arasında bu konulara hakim biri kalmamıştır. bana sorarsanız bu durum cumhuriyetin asimilasyoncu politikasının sonucu değildir ve yıllar boyunca defaatle sormama rağmen aile büyüklerimden de bu yönde bir söylem duymuş değilim.

    diğer yandan, çerkes akrabalarımızın arasında özellikle ana dil konusundaki endişelerin her geçen gün arttığını görmek mümkün. bunun daha evvel başka yazarlar tarafından değinildiği gibi, geniş bir coğrafyaya dağılan çerkes topluluğunun sayısal azınlığından kaynaklandığını söylemek mümkün. yerleştikleri ülkelerin gelenek görenek ve hayatına hızla adapte olmalarıyla tanınan çerkeslerin haliyle kendi içlerindeki evliliklerin azalmasıyla dillerini kaybetme kaygısı hissetmesi anlaşılabilir. yıllar içerisinde bu kaygının yanına kültürel bilgi akışının kesilmesi de eklenmiştir, eklenecektir. globalleşen dünyada bu endişeler sadece çerkesler için değildir.

    tüm bunları anlatmakla birlikte asimilasyonun ne olduğuna daha dikkatli bakmak gerekir düşüncesindeyim. tdk'ya göre; farklı kökenden gelen azınlıkları veya etnik grupları, bunların kültür birikimlerini, kimliklerini baskın doku ve yapı içinde eriterek yok etme olarak tanımlanan asimilasyonun ulus devletin araçlarından biri olmadığını iddia etmek dünyaya pembe gözlüklerle bakmak olacaktır. bu nedenle cumhuriyetin kuruluşu esnasında efsanevi bir zafer elde etmeyi başarmış kurucu kadroların, halk üzerindeki etkilerini bu tarz konularda yer yer yumuşak yer yer oldukça sert geçişler için kullandıklarını görmek mümkündür.

    benim gözlemlediğim kadarıyla, çerkeslerin hayat tarzlarının sert islami bir yönetimdense cumhuriyete daha uygun olması onların yeni sisteme ayak uydurmada hızlı davranan topluluklar arasında yer almasına sebep olmuştur. bu hız yer yer kendilerinden ödün vermeleriyle sonuçlanmış olsa da cumhuriyetin 100. yılına yaklaşırken, vatana her zaman sadık olan ve bununla gurur duyan çerkeslerin kendi dil ve kültürlerini korumak istemeleri bana anlaşılabilir gelmektedir.

    acı olan bunca yıl sonra gelen taleplerin bile o zaman başka ülkelere gitsinler, vatanı parçalamak istiyorlar vb klişe kalıplarla ötekileştirilmesidir. bu da ülkenin bazı konularda 100 senede bir adım ilerleyemediğinin bir göstergesidir.

    edit: imla
  • türklerin haklarını gözeten bir parti olacak diye oy verdiğimiz parti'de çerkes ırkçılığı yapan vekilin açıklaması.

    oha oha oha. bu kadarını gerçekten beklemezdim ya. açıklamaları zaten rezillik, rus soykırımından kurtardığımız adamlar milliyetçilik iddiasındaki partiye sızıp ırkçılık yapıyor ve asimilasyondan bahsediyor.

    ''türk tarihi; azınlıkların bir kaç hizmetine karşılık binlerce ihanetiyle dolu bir ibret vesikasıdır'' (nihal atsız)

    gerçi türkler her şeyi fazlazsıyla hakediyor. layığı bu..
  • ümit özdağ’ın tepki gösterdiği zırvadır.

    “türk milletinin mensubu olmakla, atatürk, cumhuriyetimizin kuruluş felsefesi, milli-üniter devlet ile sorunu olanların siyaset yapabileceği yer iyi parti değildir. iyi parti türk milliyetçilerinin ve vatanseverlerin partisidir.“

    son dönemde “adam” sözcüğü çok itici hale gelmiş olsa da yeri geldiğinde hakeden için kullanmaktan çekinmemeli. ümit özdağ adamdır.
  • (bkz: diego dur allahını seversen zaten ortalık karışık)

    tanidigim tum cerkesler tarihlerine, orf ve adetlerine bagli insanlardir. asimile edilmis olsalar cerkes olduklarini bile bilmezler. sacma sapan ici bos bir aciklama.
  • gerçek faşist, faşist diye bağırandır derler.

    elin feodal dağlıları her gün çıkıp asimilasyondan, faşizmden bahsederler. asimilasyon yapılsaydı ne olduklarını bile hatırlayamazlardı.

    bu ülkede faşist varsa bunların görece en masumu türklerdir.
  • vekilin yaptığı zırvalıktan daha fazlası değil.

    bir çerkes olarak şunu savunuyorum.eğer bu devletin ekmeğini yiyip bu topraklar üzerinde yaşıyorsan alt kimlikte kim olduğunun önemi yoktur. bu toplum birdir ve türk'tür burası türk yurdudur bayrak türk bayrağıdır. ya kabul edersin ya da kapı orada. ötesi yoktur.bizim ailede aksi kabul edilmez zaten.

    istiklal gazisi dedem de işine öyle geldiği için senelerce savaştı herhalde. böylede garip insanlarız.
  • türkiye'ye en çok hizmet edip kimliğini en iyi koruyan halkın çerkesler olduğu gerçeğinin altında kalan birinin ciyaklamasıdır.