• akıllara zarar bağımsız bir belçika filmi; kadın, çocuk, yaşlı demeden katleden psikopat bir katil ve onun filmini çeken 3-4 gencin belgeselimtrak hikayelerini konu eden bir uç sinema örneği. orjinal adı "c'est arrivé près de chez vous" (hadise sizin oralarda vuku buldu).
  • voyeur olmanin sinirlarini test eden muthis zeki 3 film ogrencisinin isi bir film. kopya etmeden godard dan etkilenmeyi basaran, belgesel ne zaman belgesel diye sorduran, yardiran bi film. ne zaman yabacilasacaksin ey seyirci, ne zaman kendine geleceksin, ne zaman bu reality showlara dur diyeceksin, ne zaman ha ne zaman da diyen bir film. begendik netekim.
  • yönetmeni remy belvaux'nun 4 eylül 2006'da intihar ederek hayatına son vermiş olduğu bilgisini olağan karşıladığım filmdir.
  • sağlam bir mideden evvel çelik psikolojiyi çelik gibi kıvama getirecek bir hazırlık isteyen film.
    benoît poelvoorde canlandırdığı karaktere imaj olarak da, duruş olarak da tam oturmuş. bir belgesel mi izliyorsunuz, size sunulanlar gerçek yaşamdan enstantaneler mi yoksa bir film mi ayırt etmek güçleşiyor oyunculuğu sayesinde. bir noktadan sonra cinayetlerin birer kurmaca mı yoksa gerçek görüntüler mi olduğunu unutuyorsunuz ve oturduğunuz yerde, bedeninize yüklenecek aşırı doz öfke ve yüksek gerilimden ötürü kudurmaya başlıyorsunuz.

    sevenlere önerebileceğim benzer birkaç film:
    (bkz: henry portrait of a serial killer)
    (bkz: benny's video)
    (bkz: scrapbook)
    (bkz: natural born killers)
    (bkz: funny games)
    (bkz: reservoir dogs)
  • fransızların hafızasında hala onemli bir yer isgal eden (zira bir hukuk ve basın skandalıdır bu dava) petit grégory cinayetine de gondermede bulunan bir kult filmdir.

    benoît poelvoorde harikadır, namur'lu hemserimiz bu kadar iyi bir oyuncu oldugu için film son derece rahatsız edicidir.

    namur'lu yonetmen-senarist rémy belvaux'nun ilk uzun metrajlı çalısması olan
    ( ki kendisi 2006'da 39 yasında intihar edip yasamına son vermistir) film bruksel, namur, louvain-la-neuve, mouscron ve kuzey denizi kıyısında çekilmistir. film, institut national supérieur des arts du spectacle et des techniques de diffusion(insas)'da ogrenci olan belvaux'nun okul bitirme odevidir. belçika'da populer bir belgesel progamı olan strip-tease'in bir parodisi gibi çekilmistir. odevi degerlendiren hocanın kesip-eklemeleriyle film 50 dakikadan 95 dakikaya çıkmıs ve vizyona girmistir.

    petit grégory kokteyli: cin, tonik, kesme seker, bir adet yesil zeytin ve bir iple yapılır. katilimiz tarifi soyle verir:
    petit grégory kokteyli

    izlemesi zor, sahsen tecavuz sahnesini(tecavuz/ siddet/ pedofili içerikli sahneleri izleyemiyorum) atlayıp oyle izlemistim, bir daha da izleyecegimi sanmıyorum.
  • o kadar mükemmel ki fransızca olmasına rağmen izlenebiliyor, ha bir de siyah-beyaz. bunu filmin yarısında, fabrika sahnesinde farkedebildim.
    benoit'in oscara aday bile olmamış olması üzücü, harika bir performansı vardı halbuki. remy de bill gatese kremalı pasta atan ekipten(miş), sonra intihar etmiş. "no c4 for daniel-daniel" dışında başka çalışması yok.

    madem bilgi veriyoruz, filmde ben'in ailesi ile ben hakkında röportaj yaptıkları sahnede direkt benoiti sormuşlar. ailenin nasıl bir film olacağından haberi yokmuş. tabi kaynak youtube, gece gece derin araştırmalar yapmaya üşendim. doğruysa çok güzel bir fikir.
  • muazzam bir toplum eleştirisi yapan filmdir. bunu funny games kadar iyi yapar ama funny games gibi rahatsız etmez. mizahı kullanır. bir de allah affetsin mekke esprisine çok güldüm...
  • 1992 yapımı mockumentary. tam bir gizli hazine. filmin (gerçek) yönetmenlerinin filmi çekme anlarından oluşan mizah dozu yüksek, şiddeti daha yüksek, neredeyse distopya diyebileceğimiz bir dünyada geçen kara film. atmosfer olarak rahatlıkla haneke filmleinin yanına koyabileceğimiz man bites dog seri katil filmlerini ters-yüz eden formuyla izlenmeyi kesinlikle hak ediyor.
  • filmin başlarında bir cesedi nasıl yok edeceğinden bahsediyor. suya atma yönteminde ağırlık bağlamanın öneminden bahsediyor. yoksa ceset şişer ve su yüzüne çıkar. orta yaşlı bir erişkine vücut ağırlığının 3 katı kadar ağırlık bağlamak gerek. yaşı birinin kemikleri arasında boşluklar olduğu için daha çok şişebilir, o yüzden 5 kat bağlamak gerek. cüceler ve çocuklarda durum farklı. cücelerin kemikleri daha olgun olduğundan dolayı onlara çocuklara bağladığın kadar ağırlık bağlamaya gerek yok.

    reality show ile gerçek arasındaki ince kurguyu özetleyen bir film. zaten bunun bir üst versiyonu kısmetse olur.
  • belçikalı üç sinema öğrencisinin hem yonetip hem de oynadığı, bir katilin doğal yasamını kurmaca bir belgesel havasında anlatan film. film boyunca bu belgeselin yapım surecini izliyoruz.
    katili oynayan ve filmi tek basına goturduğunu soyleyebileceğimiz aktor benoît poelvoorde ilginç bir katil profili çiziyor. cinayet işlemesinde belli bir amacı yok ben'in, kimi zaman para için kimi zaman da zevkten önüne geleni rahatlıkla öldürebiliyor. bir yandanda sanat konusunda birikimli bir iyi aile çocuğu..örneğin filmin basında dakikalarca mimari üzerine konusuyor, şiire ve müziğe karşı ilgili, ayrıca zaman zaman sinir bozucu olsa da esprili olduğunu da soyleyebiliriz. belki de bu yuzden manyakça cinayetler işlese de kendisine gıcık olmuyoruz.
    filme gerçek olmayan bir katilin belgeseli diyebiliriz, ama bu gerçek olmama durumu zaman zaman kafa karıştırıyor. özellikle çekimler ve cinayetlerin inandırıcılığı olayın kurmaca olduğunu unutturuyor. tabi oyuncularda bu konuda iyi iş çıkarmışlar. sonuçta basarılı ilginç bir film olmuş, sevdim..
hesabın var mı? giriş yap