şükela:  tümü | bugün
  • on not: bu entry 100 sene once yazilmistir. o zamanlar ergendik.

    çok komik bi savaş.

    ceza, türkiyenin en iyi flowlarını yapan ama sayın yüce rapçilerimizin underground olarak tabir ettiği, kime gore neye göre ölçüsüyle belirlenen sınırı aştığı ilan edilen kişi. sagopa'nın anlattığına göre kuvvetmiradan ilk kovulan kişi.

    sagopa kajmer, herkesin bildigi mc.

    gerek sözlükte gerek çeşitli "15 yaş altı" forumlarda bu ikili hakkında karşılaştırmalar göze batmakta. fakat bu fan-forumlarda olması bi yerde doğal karşılanırken, sözlükte yok efendim "sagopa cezanın mına koyar", yok "sagopa cezanın ağzının payını verdi" şeklinde o müthiş fantastik betimlemelerle durumun izah edilmesini küçükken yapılan "benim babam senin babanı döver" ifadelerine benzetmekte ve bu kişilerin başucu eserlerinde tuttuğu rapçi (o ne demekse haha)nin şarkı sözlerini görmek durumun vahimiyetini daha açık göstermekte. zira artık sözlükte türk-rap tayfasındaki yaprak dökümünün sebebini daha iyi anlatmakta bu durum.

    konumuza dönecek olursak;
    iki rapçi arasındaki çatışmalar başka ülkelerde olduğu gibi bizde de bulunmakta. fakat bu durum 2pac şakur'un öldürülmesi kadar büyük boyutta değil, daha yeni yeni filizlenmekte olan grup'tan* ayrılıklar şeklinde ortaya çıkmakta.

    tabii ki bu çatışma-söz düellolarının amaçları arasında "başkasına bok atarak gündemde kalmak" en büyük yere sahip. fakat bu iki taraf için de yadsınamayacağı için bunu es geçip durumu incelemek daha mantıklı.

    ceza ve sagopa arasındaki söz düellosu, şu zamana kadar sadece karşı tarafın anlayabileceği şekilde lyriclerin arasına serpiştirilen gizli kelimelerden ibaretti. mesela sagopa'nın bir pesimistin gözyaşları albümündeki 52 denklemli introsunda "nankör=bilgi" demiş, cezanın soy ismini(bilgin) çaktırmadan kullanmıştı.

    ikili arasında son günlerde mürekkep doldurdum - disstortion e polayları yaşanıyor. ayben'in cezanın kardeşi olduğu ve kolera'nın da sagopa'nın eşi olduğu gözönüne alınırsa bu iki bayan da bu meselelere dahil edilip incelenmelidir:

    - sagopa, ceza'nın nankör olduğunu ve daha önce özellikle med cezir albümü için harcadığı emeği belirtiyor. "yediğin tabakları tekmeledin" diyor.
    - kuvvetmira, cezanın lolipop yaladığı reklamları hatırlatıp "yerli yalaka sensin" diyor. para için yapmayacağın şey yok benzeri ifadeler kullanıyor.
    - sagopa, ceza'ya bücür diyerek boyuyla (ceza da koleranın boyuyla dalga geçmişti), askere gitmemesiyle dalga geçiyor.
    - underground olmadığından söz edip "sokak sanatından bihabersin" diyor.

    öncelikle artık bayatlamış sataşmalar bunlar. ceza başına gelecekleri biliyor ki lolipop yalıyor. koz veriyor karşı tarafa bir nevi kullanılsın ve gündemde kalsın diye. oltaya da çok rahat takılacağını biliyor karşı tarafın. reklamın iyisi kötüsü olmaz mantalitesinde. bunu başarıyor da, sırf böyle akıllıca davrandığı için saygıyı hakediyor.

    sıra en önemli noktaya geldi. o da şu: ceza belirtilen parçasında(mürekkep doldurdum) sagopa'ya diss atmamıştı. hatta sagopa hakkında "filozof" dışında ifadeye rastlanmıyor şarkıda. sagopa, daha sonra kendisinin de yaptığı bir duyuruda "ben dinlemedim sadece anlattılar" şeklinde olayı ifade etmiş kulaktan dolma bir şekilde öğrendiğini doğrulamıştır ceza'nın şarkısını. bu da diss'i sagopa'ya aktaranların hayal gücünün sınır tanımadığını göstermekte.

    ilgili parçada ceza, kolera'ya diss atmış, sagopa da eşini koruma içgüdüleriyle onu sahiplenmiş ve bu disse kendi deyimiyle "cezanın rap hayatını bitirebileceği" betimiyle cevaplamıştır. böylece ikili arasındaki asıl savaşı ceza değil sagopa başlatmış olup, sago haksız yere düşmüştür. zaten asıl problem ceza'nın geçmişini inkar edecek kadar nankör olmasından değil; sagopa'nın kendisini tanrı ilan etmesi ve herkesin kendisine tapması gerektiğini belirtmesinden kaynaklanıyordu her zaman.

    aslına bakarsanız ceza, kolera'ya diss atmakta haksız da değil, çünkü kolera şu an kendine özgü bir stil yaratmaktan uzak, sadece ergen kızları hedef almış "sagopa'nın kadın versiyonu"ndan başka bir önem taşımamakta, bunu hepimiz biliyoruz. hatta sagopa da bunun farkında ki disstortion'da kolerayı korumak yerine ceza'ya sataşıp meseleyi ceza'nın nankörlüğüne çevirerek işin kolayı ile haklı çıkmaya çalışıyor.

    sagopa, "2 senelik diskografinizle.." şeklinde ifade kullanıyor ceza'nın kardeşi ayben için. fakat bu ifade şarkıda çelişki yaratmakta zira kolera'nın rap geçmişi 2 sene etmiyor bile.

    sagopa'nın diss'inde bulunan diğer kuvvetmira elemanlarının ise parçalarda ne işi olduğunu anlamadım. yani kusuruma bakılmazsa şöyle sormak istiyorum: "ne skim yapıyosunuz lan siz orda?". bu yeni elemanların, yokluğunda lyrical anlamda sagopa'nın yerini doldurmak dışında pek bi özellikleri bulunmamakta. ama bulundukları yere bakmadan sagopa'nın verdiği fırsatla çok rahat cezaya bk atabilmekteler. bu da disstortion'un başlı başına çelişkiden ibaret olduğunu bir kez daha kanıtlamakta.

    ikili arasındaki söz düellolarında yangını körükleyen ceza'nın kardeşi ve sagopa'nın eşi olmak üzere iki kadın. pek şaşırtıcı olmamakla beraber, erkeğin arkasındaki kadının önemini tekrar anlamamızı sağlıyor bu durum.

    entymi sevdiğim bir forum'dan konuyla ilgili alıntı yaparak bitiriyorum:

    "ya ne dis mis bırakın delikanlı olsalar cıkar yumruklaşırlar"
  • bu savaştan geriye sonsuza kadar dinlenebilecek bir neyim var ki kaldı.
  • mürekkep doldurdum (ceza), disstortion e p (kuvvet mira), günlerin ağlak (ayben), kartlar karışsın (sahtiyan) gibi eserleri türk rap camiasına kazandırmış atışma.
  • ceza ve ayben ıcın kolera'nın sarf ettıgı su sozlerle (bkz: disstortion e p) bıtmıs tartısmadır:

    "rapi saha kaldirmak adina siz ikiniz seker yalayin (bitch)"

    bana dıyen olsa ceker beylık sılahımla vururum kendımı.
  • sagopa'nın ceza'yi mahkemeye vermesine neden olmuş didişme
  • turkiyede rap müzik yapan insanlar ve imkanlar bu kadar sınırlı iken ikisinin didişmesinin zarardan başka birşey vermesi mümkün değildir.özellikle ceza nın belden aşağı vurması ki kendisi buna bir kılıf uydurarak argo dilin cilasıdır der bence hoş değildir çünkü ceza ve cezaseverlerin sagopa kajmer e ve kolera ya söyledikleri dilin cilası olan argonun çok ötesidir.ceza türkçeye olan hakimliğini başka yönde kullanmalıdır.sagopa kajmer ise artık bunlara uğraşmayacağını söyleyerek ve şarkılarından küfürleri çıkararak sadece etkilendiği politik,sosyal,duygusal olayları koyarak ceza yı görmezden gelmektedir ve en doğrusunu da yapmaktadır bana göre.