şükela:  tümü | bugün
  • sütlü çay'in 3 ayrı dil kullanılarak ard arda 2 kere yazılması ile elde edilen bir starbucks urunu. bir yandan da starbucks sütlü çay satma ve tane tane anlatma sanatı. hintçe chai yani hint çayı ile kastedilen zaten sütlü çaydır. araya müşteriden 1 lira daha fazla isteyebilmek için ingilizce çay yani tea konulur, italyanca latte yani sütle bitirilerek "kahve zincirinde çayın işi ne" sorusunun da önü kesilir. menude chai goren muşteri hintli bir yazılımcı degilse illaki baristaya donup "bunebe!?" diyecektir, chai ardından gelen tea latte bu tarz sorulari engeller, iş akışını hızlandırır, müşteri şikayetlerini minimize eder, 2 kere soylediler sutlu çay diye, daha ne.
  • kaynar denen bir içecek vardır.. doğum yapmış kadınlara 2-3 ay boyunca içirirler.. içerisinde envai çeşit bitki bulunur ve üzerine dövülmüş ceviz serpilerek servis edilir.. adının kaynar olmasının nedeni büyükçe bir tencere içerisinde sürekli olarak ateş üzerinde tutulmasıdır.. çok faydalıdır, doğum yapan kadının sütünü arttırır, enfeksiyonu önler, sağlamlaştırır.. işte tadı aynı kaynara benziyor bu çayın.. muhtemelen içeriği çok benzer..sadece kaynarda süt yok ve kaynar'ın aroması daha yoğun.. güney illerinde paketler halinde satılır bu bitki karışımı ama istanbul'da görmedim.. müthiş bir tadı vardır.. kaynarı bulmak zor ben de onun yerine bu çayı içiyorum..
  • tadı mesir macununu hatırlatan, içinde zencefil olduğundan şüphelendiğim içecek.
  • starbucks ta tattığım, sıcak olarak gloria jeans te daha lezsetli olduğunu düşündüğüm ve cafe nero da soğuğunu denemenizi önerdiğim lezzetli içecek. evde yapmak isteyenler için de basit bir tarif aşağıda :

    1 bardak ıcın

    200 ml sut
    kök zencefıl ( 1 adet )
    tarcın 1 çay kaşığı
    karabıber 1 tutam
    kakula 6-10 cekırdek
    karanfıl 3-4 adet
    bal 1-2 yemek kaşığı

    bunların hepsını karıstırıp kaynar noktasına kadar ısıtıyoruz . en son 1 adet poset cayı ( sıyah cay ) ıcıne atıyoruz. ve rengı donunce ıcınden alıyoruz.

    afiyet olsun :)
  • starbucks'ta vs. basıyorlar şekerli şurubu, oluyor chai tea latte.

    zehir, muhtemelen şekerden daha faydalı. kahve için, şekersiz çay için, bitki çayı için. şuruplu, şerbetli çaylara, kahvelere girişmeyin.
  • sipariş verirken "chai tea latte" demezsen alamıyorsun, öyle ilginç bir içecek.

    arkadaş: ne içeceksin?
    sinabey: chai tea latte içeyim.
    arkadaş: ne, ne?
    sinabey: yahu başka türlü söyleyince alamıyorsun ki?
    arkadaş: hahaha yok artık.
    sinabey: iyi al izle. *kasiyere* pardon bir sütlü çay alabilir miyim?
    kasiyer: efendim?
    sinabey: sütlü çay alacağım.
    kasiyer: ...
    arkadaş: ...
    sinabey: ...chai tea latte.
    kasiyer: chai tea latte! hangi boy arzu edersiniz?

    not: genelde uyduruyorum ama bu sefer gerçek olaylar ve gerçek kişilerden esinlenilmiş, kaynak olarak kıçıma başvurulmamıştır.
  • daha saglikli ve kahve icermedigi icin hafif oldugundan tercih ettigim starbucks iceceklerinin basinda gelir, 450 ml'lik grande boyu 240 kaloridir, yagsiz süt ile hazirlatirsaniz 200 kalori tutar, karsilastirmak gerekirse bu iki deger de white chocolate mocca'nin yarisi kadardir. gerci kalorisi caramel macchiato ile aynidir ama c.m.'yi icmekten daha kolaydir.
  • normal siyah çaya süt karıştırılarak yapılmaz.

    chai tea (ben evde çay çayı diyorum buna) çok azıcık kafein içeren haliyle kahvecilerde sizi çarpıntılardan, taşikardilerden korur bir yerde.
    temelde içinde hafif baharat (tarçın zencefil falan filan) barındıran geleneksel bir içecek. baharatlısı da var mesela, daha bir tarçınlı daha da bir zencefili. bunun hem normalini hem de baharatlısını ingiltere'de büyük marketlerden toz halinde alıp evde yapabiliyorsunuz. onun dışında starbucks, costa vesaire de satıyor bunlardan.

    ayrıca salep bulamadığınız uzak diyarlarda sütlü tarçınlı haliyle size "sözde salep" olarak hizmette de bulunabilecek bir içecektir.

    çay çayı candır canandır yani.
  • @korkmalanyenmez sağolsun bizi sıtarbaks köşelerinde telef olmaktan kurtaran, ev yapımı versiyonuna kavuştuk. korkmalanyenmez'in tarifini ilk denediğimde aromatik olarak biraz eksik bulmuştum. son olarak şöyle bir yöntem geliştirdim. evde bu konularda tek otorite olan eşim onayladı "starbucsktakine baya benzemiş"..

    neyse yöntem şu: sütü bi yandan kaynatın. sonra her bir kupa için 1 adet doğadan gizli bahçe chai poşetini ayrı bir cezveye koyuyoruz. bunun içine her bir kupanın 5'te 1ini geçmeyecek şekilde kaynar su koyup sütle beraber aynı anda kaynatıyoruz. süt kaynarken chailerimizin aroması kaynaya kaynaya suya iyice geçiyor. zaten az olan su gittikce koyulaşıyor. süt kaynayınca kupaların içine kaynamış, koyulmuş chai şurubumuzu koyup üstüne kaynamış sütü ver ediyoruz. sonra da isteğe bağlı tarçın üstüne. ve de şeker isteyene.

    eğer starbuckstaki tadı yakalayabilirseniz bi yudum da benim için içiverin. yok eğer alakası yok diyorsanız o halde şuraya buyurun, daha ne diyem lan.
  • starbucksta satılanını bir çok kişi pek övmüş, ama sanki chai tea latte değil o. içecek olarak güzel hoş, ama chai tea latte, aroma şuruplu süt değil ki. onun yerine, yine starbucksta satılan (malesef her şubede ellerinde olmasa da) sallama çay şeklinde satılan versiyonunu tavsiye ederim. bir tane chai tea çayı (oha peş peşe aynı manaya gelen üç farklı kelime dizdim) isteyin, bir yudum da sıcak süt eklemelerini rica edin. yaklaşık 5 dk sonra (zevke göre daha uzun da demlenebilir) sallama poşeti çıkarın ve tatlandırın.
    alın size chai tea latte - yani sütlü chai çayı.