• frederic chopin'in besteledigi "gece muzikleri". cogunda kirilgan melodiler hakimdir, son iki nokturn'un numarasi da farklidir. son nokturn'un temposu da belirtilmemi$tir. tempolari ve tonlari sirasiyla $oyledir:

    - 1. nokturn, op. 9 no. 1 - larghetto (si bemol minor)
    - 2. nokturn, op. 9 no. 2 - andante (mi bemol major)
    - 3. nokturn, op. 9 no. 3 - allegretto (si major)
    - 4. nokturn, op. 15 no. 1 - andante cantabile (fa major)
    - 5. nokturn, op. 15 no. 2 - larghetto (fa diyez major)
    - 6. nokturn, op. 15 no. 3 - lento (sol minor)
    - 7. nokturn, op. 27 no. 1 - larghetto (do diyez minor)
    - 8. nokturn, op. 27 no. 2 - lento sostenuto (re bemol major)
    - 9. nokturn, op. 32 no. 1 - andante sostenuto (si major)
    - 10. nokturn, op. 32 no. 2 - lento (la bemol major)
    - 11. nokturn, op. 37 no. 1 - andante sostenuto (sol minor)
    - 12. nokturn, op. 37 no. 2 - andantino (sol major)
    - 13. nokturn, op. 48 no. 1 - lento (do minor)
    - 14. nokturn, op. 48 no. 2 - andantino (fa diyez minor)
    - 15. nokturn, op. 55 no. 1 - andante (fa minor)
    - 16. nokturn, op. 55 no. 2 - lento sostenuto (mi bemol major)
    - 17. nokturn, op. 62 no. 1 - andante (si major)
    - 18. nokturn, op. 62 no. 2 - lento (mi major)
    - 19. nokturn, op. posth. 72 no. 1 - andante (mi minor)
    - 20. nokturn, kk (iv)a no. 16 - lento con gran espressione (do diyez minor)
    - 21. nokturn, kk (iv)b no. 8 - (do minor)
  • (bkz: nocturne)
  • arthur rubinstein'ın olağanüstü bir yorumla çaldığı, romantik dönemin belki de en güzel piyano eserleridir... nedense aklıma hep o meşhur "chopin" filminde bunları çalarken piyano tuşlarının üzerine chopin'in ağzından kan damladığı sahneyi getirir hep... öyle etüdler kadar zor değildir çalması... gece çalmak gerekir, hatta bütün ışıkları kapatıp sadece bir mum ışığında... güneş batmadan noktürnleri çalmak sanki hakarettir, ossaat chopin mezarından fırlayıp gırtlağına sarılacak gibi gelir gün ışığında noktürn çalan zevatın... hani o hayatı boyunca bir kutuda taşıdığı ve ölünce içine dökülen polonya toprağının olduğu mezardan...
  • 11 numarali nokturn (op37) insani eritir, sekilden sekile sokar, o kadar etkileyicidir.

    idil biretin 16. nokturn yorumu (lille konseri kaydi) icin:
    https://www.youtube.com/watch?v=9ewvf0trqp8
  • gonul islerinde etkileri buyuktur, evet.
  • aşk acısının üzerine cam kırıkları üzerinde yürümek gibi bir etkileri gözlemlenmiştir..
  • yürekleri parcalayan, nocturne for violin and piano ile kanayan yüreginize son darbeyi indirebileceginiz bestelerdir.
  • si bemol minor, opus 9, no: 1, 1 no'lu olanı gerek girişiyle gerek bütünlüğüyle merdivenlerden koşarak inen bir insanın aceleciliğini yansıtmaktadır.

    ahenkli ve su gibidir. koşa koşa gider içinizden. koşa koşa çıkar dışınıza.

    bravo lan chopin.
  • romantik piyanonun altın çağının liszt ve chopin ile yaşandığı söylenir klasik müzik çevrelerinde. bir anlamda doğrudur da. 1830'ların dünyasında piyano, yaklaşık elli sene öncesinde ilk kez üretilmiş olmasına rağmen, inanılmaz popüler ve yeni sayılan bir enstrümandı. piyano üreticileri piyasada yer alabilmek için kıran kırana bir mücadele verirlerdi (bugünün otomobil üreticileri ile kıyaslamak gerek). rekabet öyle çetindi ki üreticiler yeni modellerini tanıtmak için sponsor olup konserler düzenler ve bu konserler çağın en usta piyanistleri tarafından verilirdi. liszt kendine bösendorfer marka bir piyano seçmişken, chopin pleyel marka bir piyano kullanmıştır. (bkz: pleyel piyanoları)

    chopin'in en derin romantik eserlerden kabul edilen noktürnlerini (ya da bir kısmını) bu piyano ile bestelediği sanılıyor. chopin kendisi de içinde yaşadığı dönem kadar romantik biriydi. ancak liszt'e kıyasla eserleri herhangi bir betimlemeden çok uzaktadır, sadece duygular aracılığı ile kavranabilir. neredeyse tüm eserleri soyuttur ve noktürnler bu eserler içinde en rüya dolu evrene sahiptir. 21 adet noktürnün piyano dünyasının zirvelerinden biri sayılmasının en önemli sebebi virtüözlük içermesinden çok dokusundaki yoğun şiirselliktir. çoğu lied formunda ve "a-b-a" yapısıyla bestelenmiş olan noktürnlerin orta kısımları melodik açıdan insan ruhuna en çok işleyen bölümlerdir.
hesabın var mı? giriş yap