şükela:  tümü | bugün
  • hemen derdini zikeyim butonu diyeceksiniz ama dinleyin once.

    1: abbas sakir'in nisanlisina goz dikmis durumda. sevsin sevmesin gariban olsun ama ne olursa olsun yengesi durumunda.

    2: ictikleri gece sakir'in kiz kardesi odasina geliyor ve abbas yine yakalanacagiz diyor. odasindan tekme tokat kovmasi lazim. ama abbas gidiklamasindan memnun gibi zaten raki masasinda kizin opucuk atmasina da mal mal bakiyor. tersleme, tepki de yok. adam sana is ve oda vermis. adami seversin sevmezsin o ayri ama yaninda kaliyorsan bu konuda yanlis yapmayacaksin.

    3: bir sahnede sakir icin gulmeyin cocugunuz da boyle olur allah korusun diyor. ve minibusu alir almaz sakir'in kopyasi oluyor. yani kinadigi, elestirdigi topluma zararli gordugu sakir'in birebir kopyasi oluyor.

    4: taksit getirme sahnesi var, o kahvede garibanlarin icinde parayi verirken, 2 aylik pesin mi versem, neyse parasi olan var olmayan var gibi laf ediyor. igneleme sakir'e ama toplumun icinde ve o garibanliktan gelen biri olarak yaptigi terbiyesizce.

    4: minibusu gasp etmesi de var. anlasma sartlari belli. neyse bunu gormezden gelelim.

    5: kisisel hirsiyla yolcu alacagim diye ani makas atmasi var ki yolcularin canina mal olabilir ya da sakir'in eski nisanlisinin yerini kimseye vermemi de ayri bir olay. acgozluluk ve hirs var.

    6: ve en onemli serefsizliginden biri. nazli sakir'i sevmiyor ve babasinin zoru, evden gitme istegiyle evlenmeye niyetli ama kizin abbas'ta da gozu yok. sartlar geregi belki de kendi dedigi gibi bir yuvam olsun, kocam para getirsin mantigiyla evlenmek istiyor. abbas bunu bilmesine ragmen tek tarafli bir askla kizi dugunden kaciriyor.

    7: son soz yani abbas bukalemun gibi bir karakter. parayi bulup degisebilen, geldigi yeri unutabilecek bir karakter. sevdigi kiz icin ben bunu seviyorum diyebilecek bir karakterde degil, firsat kollayan, firsatci bir tip. sessiz ve cakal. arada laf dinleyen, karisan. ben bu filmi yonetmen sinan cetin'e de bagliyorum. adam kendinden cok sey katmis. cogunlugun ceyyar sakir'i tuttuguna da eminim bu konuda.

    edit: arkadas uyardi ayrica secdigi kiz iceride sevisirken nobet tutup, sakir'in zamparaliklarini gormezden gelip ortemeye calidan bir tip

    benzer bir baslik varmis simdi gordum. gercekten baktim cunku cok gorunen bir karakter abbas. kusura bakmayin.
  • bana birini hatırlattı ama neyse...
  • bu tespit daha önce yapılmış.

    (bkz: çiçek abbas'ın ikiyüzlü bir hain olması)

    nerede o eski aramaya inanan yazarlar.
  • (bkz: seni kınıyorum ve sana laflar hazırladım)

    iddia: nazlı aşık değil.
    gerçek: nazlı bal gibi de aşık. tamam başta nazlı, abbas'ı sevmiyor olabilir; ama birlikte zaman geçirdikçe seviyor. o sahildeki buluşmada olsun, abbas'ın çalıştığı dükkana geldiği zaman olsun nazlı'nın yüzündeki o sevgi dolu gülüşü görmeyen var mı? hem sevmeyen kadın durduk yere fakir adamla kaçmaz. kaçtı nazlı abbas'a. hem de o köhne evine.

    iddia: abbas, şakir'e benzedi.
    gerçek: abbas, kıyafetini, yürüyüşünü şakir'e benzettiyse de içinde asla şakir'e benzemedi. yıllarca muavin olup minibüs hayali kuran insan, azıcık şoför gibi hissetmek istemiş ve bunu yaparken şakir'e de dokundurmak istemiş. neyi çok gördünüz bu adama lan? minibüsünü parçalandığında döktüğü göz yaşlarını sahte mi sandınız siz? şu dünyada ne varsa kötülerden yana zaten. bizim yolumuz, abbas'ın yoludur!
  • bu filmin bu kadar güzel ve unutulmaz olmasının sebebi...

    diğer saçma sapan filmler gibi salt iyi ve salt kötü karakterleri yok. karakterlerin iyi tarafları oldugu gibi kötü tarafları da var. gerçekçi olan da budur zaten.

    ne o amk harry potter gibi kınalı yapıncak gibi iyi ve kötü diye insanların ikiye bölündüğü dünya mı var lan