*

şükela:  tümü | bugün soru sor
  • okeyde yapilcak ufak bi salaklik denebilir.
    hich bi zaman chiftler siz chifte gitme karari verdikten sonra gelmez.
    hepsi onceden gelir ve biterler.
  • (bkz: 51)
  • yapılması çok zordur, eğer takip etmediyseniz mal mal kağıt beklersiniz...
  • oyun öncesinde yapılacak anlaşmaya göre kolaylığı artabilir. çifte gidiyorum diye haber verilince yere atılan taşlar siz takip edebilesiniz diye çarşaf gibi açılır. çapraz taş atma riskiniz de böylece artar gerçi. bazen de gösterge taş son çift olarak alınabilir. göstergeyi bir şekilde çifte gittiğinizi çaktırmadan önce yerden ya da elden kaparsanız beleş bir çiftiniz olur. ancak bu kolaylığı baltalamak isteyenler son çifti oluşturmak üzere göstergeyi alma turuna girdiğinizde ''göstergeye dönüyorum'' şeklinde haber vermenizi şart koşarlar ki bu durumda diğer oyunculardan okey dışarı için dönen varsa bitsin ve sizi yaksın diye. yine anlaşmaya göre çiftten bitilince bazen okey dışarı ile aynı bazen de 2 fazla puan düşülür.
  • (bkz: okeye donmek)
  • 51 oynarken yerden dört çift gelipte arada per yapmaya çalışırken son çiftin gelmemesiyle adamı deli eden sevda... hay ben senin gibi çifte giden zihniyeti diye başalayan bir dizi cümleler kurduran önü alınamaz bağımlılık...
  • masada gerceklestiren biri oldugunda oyunun gidisatini gozle gorulur bir sekilde degistirien, en azindan oyun suresini oldukca uzatan eylem.

    hic okey olmadan yapmasi acaip zordur, o yuzden halihazirda soyle bi en az 3-4 cift yoksa okeysiz cifte gitmek hayalden oteye gidemez. okey veya 3-4 cift varsa, cifte gidilip gidilmeyecegi elin cifte gitmeden bitmeye ne kadar yakin olup olmadigina gore belirlenmelidir. gerci eger 3-4 tane cift varsa elin iyi olma ihtimali oldukca ufaktir ama mesela butun ciftler ayni renk ve sirali ise veya ayni sayinin degisik renklerindense durum degisebilir. eger 3-4 ciftten fazlasi varsa o kadar cifti atip normal ele cevirmeye degmeyecegi icin mutlaka cifte giderek bitme sansi denenmelidir.

    cifte gitmeye karar verdikten sonra oyunu cok iyi takip etmek gerekir. bunun icin soyle bir istaka duzeni secilebilir: butun ciftler istakanin soluna, alt alta dizilir (yani mesela kirmizi 2, siyah 5, mavi 9 ve alt satira gene kirmizi 2, siyah 5, mavi 9). cifti olmayan taslar ise istakanin sagina tek sira halinde dizilir. oyun sirasi geldiginde yerden cekilen tas en sola koyulur, en sagdaki tas atilir ve diger taslar sag tarafa dogru ittirilir. boylece ele gelen taslar belli bir rotasyona sokularak rakiplerden birinin elinde bulunan ve hic bir zaman atilmayacak bir tasi bekleyip durma ihtimali azaltilir. eger bu tek sira halinde bekleyen taslardan birinin obur cifti baska bir oyuncu tarafindan atilirsa, bu tas alinir ve bir sonraki el atilmak uzere siranin en sagina koyulur. oyun esnasinda kimin hangi tasi aldigina dikkat edilir, mesela karsidaki adam yerden kirmizi 5'i almissa bu demektir ki o adamda ya kirmizi 6-7 ve/veya kirmizi 3-4 ya da diger renklerin 5'lileri mevcuttur; dolayisi ile bu taslardan sirada bekleyenler varsa, bunlar siranin sagina dogru ilerletilir (kucuk bir ihtimal karsidaki adam da cifte gidiyordur ama boyle bir sey olduysa o oyun zaten bitmez).

    sonuc olarak, karar verme asamasi oldukca zor olsa da bir kere karar verdikten sonra hem taslari saymayi ve kimin hangi taslari alip verdigini cok iyi takip etmeyi gerektirdiginden oyunu oynamasini daha zevkli hale getirir, hem de mukafati buyuktur.
  • 101 de oyun bitip elinizde kalanları saydıktan sonra iki katı puan yemenize sebep olmaktadır aynı zamanda, bu yüzden çifte giderken elinizde az taş kalmanıza dikkate etmeniz gerkemektedir.
  • tarlanın, kara sabana koşulan öküzlerle sürülme işlemine denir.