şükela:  tümü | bugün
  • özellikle osmanlı mutfağı üzerine yoğunlaşmış olmakla beraber akdeniz havzasının belli noktalarına temas etmeyi ihmâl etmeyen restoran. lübnan mezelerine dikkat çekmek gerekir...
  • faysal finans kurulusunun kendine amblem sectigi osmanli deseni.
  • (bkz: cinnamon)
    (bkz: summer jam)
  • mydonose showland'de oynayan hürrem sultan adli oyunun logosunda da gorulebilecek calisma. dikkatli bakıldığında hürrem'in ü harfinde aslinda 3 nokta vardir.
  • the ritz carlton istanbul'un tek restoranıdır. osmanlı mutfağı ve akdeniz mutfağı üzerine kuruludur, gün boyu açıktır.
    http://www.ritzcarlton.com/…/cintemani/default.html
  • (bkz: çin bulutu)
  • arap alfabesi ve osmanlıca'da bulunan üç noktalı harfler -çok nadir gerçekleşen istisnalar dışında- bu uslupla yerleştirilir. noktaların ikisi altta, biri üstte, üçgen biçiminde.
  • çin bulutu da denir. çin dumanı'nın galatı çin temani, diye duydum birisinden.

    benim adım kırmızı'da orhan pamuk sıkça bahseder.
  • insani icine ceken sahane bir desendir bu. dudak formundaki alt kismi baktikca dalgalanacakmis gibi durur, uzun sure baktiginiza figurun tamami hareketlenecekmis gibi gelir.
  • çinlilerde ve japonlarda "tama" tabir edilen buda'nın timsali sayılan bu işaret türk tezniyatına yavuz sultan selim'in (1514) tebriz'i alıp buradaki sanatkarları istanbul'a götürmesi ile girmiş ve 15. yy'dan sonra türk tezniyatının her dalında çok sıkça kullanılmıştır.

    orta asya kaynaklı olan bu motif yan yana uzanan iki dalgalı çizgiden, ikisi altta birisi üstte olmak üzere 3 yuvarlak benekten meydana gelmiştir. japonlar ve çinliler inci olarak yorumladıkları bu üç beneğin buda'nın üç ruhani vasfını gösterdiğine inanırlar. osmanlı saraylarında kullanılan çintemanilerde ise bu üç benek güç, saltanat ve bereket sembolü olarak şehzadelerin iç çamaşır ve kaftanlarında kullanılmıştır. tezniyatta üç yuvarlak benek bazen yalnız olarak, kimi zaman da bu beneğin içine çizilen dairelerle motife, hilal şekli vererek kullanılır. ayrıca şimşek, bulut, post isimleri alan bir başka motifle birlikte kullanılır. ilk dönemlerde timuçin damgası da denilen çintemaniye timur devrinin sikkelerinde de rastlanılmaktadır. (...)

    kaynak: osmanlı süsleme sanatı / zeynep güney, nihan güney.
12 entry daha