şükela:  tümü | bugün
  • zannımca başar sabuncu'nun ilk filmidir.. ironi ve mizahın alıp başını gittiği filmde;

    dar gelirli memur ibrahim (şener şen)'in limonculuk vs. gibi ek işler yapsa da ailesini geçirdirememesi sonucu sıyırıp, anadan üryan sokaklara fırlamasıyla birlik medya tarafından keşfi ve kafayı enikonu üşütmesi anlatılır..

    '80 ortalarında çekilmiş diğer dönem filmlerine benzese de; şener şen'in dellenen adam figürü, şu entriyi yazan bünyeyi hala güldürmektedir..
  • ilk izleyi$in uzucu bi $ekilde kucuk ya$lara denk gelmesi sonucu, ziyadesiyle ba$arili olmasina ragmen hatirlanan tek detayin camdan firlatilan televizyonun icinin bo$ oldugu olan guzel film.
    (bkz: yapma x delirdin mi)(bkz: delirttiniz ulan beni)
  • adam meşhur olduğunda reklamlara çıkarırlar ve deterjan reklamında çıplak ayakla yere vurur ki o yıllardaki vim reklamında yere yumruk vuran kola yapılan bir göndermedir, ayrıca burada şener şenin altı ayak parmağı olduğunu da görürüz.ya da onun yerine orada oynayan kişinin...
  • dikkati çeken birçok güzel ayrıntı vardır bu filmde,hep 3 nokta ile biten cümleler,yavaştan genişleyen bunalım, filmdeki havayı birebir yansıtan unsurlardır.ayrıca sener sen'in delirip televizyonu balkondan aşağı atmadan hemen once,televizyonu kucağına aldığı,ve tereyağı reklamında ekmeği yedikten sonra sergilediği surat ifadesi görülmeye değerdir.
    bir de,dikkat edilirse kim reklamında şener sen'in 6 parmağı yoktur,sadece sondan 2. parmağı yukarda kalmıştır...
    (bkz: gün yirmidört saat hafta yedi gün)
  • şener şen in toplumumuzun (halen daha) yaşamakta olduğu geçim sıkıntılarını film boyunca tekrar ettiği; yetmedi, yetiremedim şeklindeki repliğiyle, konu alan filmidir.
  • 80li yıllarda çekilmiş bir film olsa da -70lerde ya da 60larda da çekilmiş olsaydı bişey değişmezdi- konusunun "geçim sıkıntısı" olması nedeniyle, sadece bugün değil belkide 5-10 sene sonra da hala güncel olacak uzun soluklu bir filmdir.

    eski istanbulu, eski mahçup aşkları, eski "sevdiğimi benden aldınız hepinizi dövücem, öcümü alıcam" polisiye filmleri bugun gösterime sunduğumuzda, o günün doğruları, yanlışları, güzelleri, çirkinleri, modası, kültürleri ile günümüzünkiler ile arasında büyük bir uçurum olduğu görülür. fakat bu* film işlediği konu itibariyle baştan sona günceldir. bunun anlamı, türk ekonomisinden sorumlu olan ve olmuş yöneticilerin performans grafiğinin en iyimser bakış açısı ile aynı kötü, bitap, çaresiz düzeyde yatay ilerlediğidir.

    filmde vurgulanan bir diğer nokta da medyanın halk üzerindeki büyük etkisidir. ibrahim*'in başından geçen olaylar yazı dizisi halinde bir gazetede yayınlanmaya başladığında, popülerliğin sebebi ne olursa olsun -ki burada çıplaklıktır- halkın popüler insana sorgu sualsiz sayğı duyduğunun altı çizilmektedir. bu, günümüzün televole kültürü ya da bbg türevi yarışmalardan pörtleyen karakterlerin halk tarafından büyük ilgi ile izlenmesine benzer (bkz: biri bizi evlendiriyor). bu yanı ile de günümüz ile örtüşmektedir.

    geçim sıkıntısı yüzünden akli dengesini kaybetmiş, tipik bir delirme belirtgeci olan anadan üryan sokakta koşma eylemini başarıyla gerçekleştirmiş bir kişinin, reklam filmlerinde, gazetelerde boy göstermesinin karşılığı, günümüzde "ne yapmış, ne üretmiş, uzmanlığı ne" sorularına cevap bulamadığımız kişilerin, tv kanallarının en saygın tartışma programlarına konuk olarak alınıp, görüşlerini türk halkı ile paylaşmasının beklenmesidir.

    ayrıca çıplak vatandaşın popüler olma yolunun tıpa tıp örnek alınması ve herkesin soyunmaya başlaması da günümüz popçıtır ve benzeri "haybeye sms gönder, bize para kazandır" yarışmalarının revaçta olması ile aynı temele dayanır.

    tas ve hamamın yenilenmesi dileğiyle*...
  • ustaaa! bizim bi kuru vardi noldu? repliğiyle aklımıza kazınan/kazıtılılan şener şen - başar sabuncu filmi.
  • bir yetmedi yetiremedim filmi.
    geçim sıkıntısı temasını 80'li yıllarda fazlasıyla işleyen yeşilçam, başrol için değişik yüzleri ön plana sürmüştür. bunlardan ilyas salman fazla bağırması (öğürmesi), hiç inandırıcı olmayan cinnet getirmeleri (bkz: şener şen cinneti) ile benim nazarımda defalarca izlenecek filmlere imzaatamamıştır. kemal sunalbu işi fena yapmamıştır ama o hala bir inek şaban'dır. daha sonra en başarısız denemelere ise sinan bengier imza atmış, ööehh dedirtmiştir.

    şener şen kaşlarını havaya kaldırıp o şaşkın bakışını atması bile filmi yeniden izlemek için yeterlidir.

    ayrıca filmin çekildiği dönemin karakteristiklerinden synthesizer melodileri şahanedir. benzer melodiler aşık oldum gibi filmlerde de kullanılmıştır.
  • film afişiyle unutulmaz olan bir yapım. bambu koltuk mu desem ne desem işte öyle bir koltukta bacak bacak üstüne atmış çıplak şener şen !
    (bkz: şener şen/@wunsch vertrauen)