şükela:  tümü | bugün
60 entry daha
  • son durağımız mexico city’ydi ve birçok kişi belki “kızım sen salak mısın?” diyecek ama burası bana ankara’yı hatırlattı :( ben ankara özlemi çekiyor da olabilirim tabii ki...

    tulum’dan cancun havaalanına 1.5 saat süren ve 17-18 dolar ödediğimiz ado otobüsüyle gittik. cancun’dan da mexico city’ye uçtuk. indiğimiz andan beri uber kullandık çünkü inanılmaz ucuz. havaalanından eve yarım saat süren yolculuğa 150 peso verdik, 8-9 dolar gibi bir şey.

    evimiz amerikan konsolosluğu’na çok yakın bir yerde ve birçok güzel yere/restorana yakın bir yerdeydi. çok memnun kaldık. evimizin altındaki restoranda 3-4 kere yemek yedik hatta.

    uber bu kadar ucuz olunca her yere uberle gittik tabii ki. churros yemek için el moro’ya gittik, mükemmeldi. vakti olanlar sıcak çikolata da sipariş ederek tadını çıkarsın. 4 churros 24 peso, yani 1 dolardan biraz fazla.

    teotihuacan piramitlerine de gittik. latin amerika’nın uber’i olan cabify uygulamasıyla gittik, 330 peso gibi bir şey ödedik ve yaklaşık 1,5 saat sürdü.(evet şaka gibi) piramitler cidden çok ilginçti, herhangi bir şehre bu kadar yakın piramitler olmasını biraz garipsedim. hava gayet sıcaktı ve piramidi tırmanırken biraz ölüyorsunuz zaten. bu piramitleri kimin yaptığı ve niye buradan ayrıldıkları hala bilinmiyormuş. aztekler bu şehri terkedilmiş olarak bulmuşlar. anladığım kadarıyla ay piramidi, güneş piramidi, tapınaklar ve ölüler yolu’ndan oluşuyor.

    chapultepec merkezde bulunan bir park ve amerika kıtasının en büyük parkıymış. biz kaleyi gezdik, hatta o sırada bir dans provası vardı onu izledik. park içinde görebildiğimiz kadar yeri görmeye çalıştık.

    atatürk heykeli’ne de gittik, olmazsa olmaz. heykelin bulunduğu cadde konsoloslukların olduğu ve cidden güzel bir bölge. duygusal durumlar, seviyoruz.

    huevos a la mexicana(menüdeki adını yazıyorum direkt) denen bir yemekleri var, bildiğiniz menemen. molletes ekmek üzerinde siyah fasülye ve peynir olan, salsayla servis edilen başka bir yemekleri. fajita, burrito, taco, quesadilla, enchilada... liste uzun gider ve hepsi birbirinden güzel.

    son olarak da meksika international havaalanından evlerimize uçtuk. meksika kesinlikle keşfedilmesi gereken bir ülke, ileride daha iç bölgelerine de gelmek dileğiyle...

    peso ile ilgili soru soranlara yolladığım mesajı buraya da ekliyorum: mexico city’ye inerseniz havaalanında 18.50 oranını bile gördük ki gördüğümüz en iyi orandı ama biz ilk cancun'a indiğimizde çevirdiğimiz için çok geçti. 18 üstü gördüğünüz her yerde çevirebilirsiniz aslında ama biz sadece cancun şehir merkezinde bir kez 18 gördük, onun dışında 17.50 civarıydı. peso inanılmaz bereketsiz bir para, çok hızlı tükeniyor gerçekten anlamadık biz de. amerika’dan gidiyorsanız bankalar ellerinde nakit olmadığı için 5-7 iş günü istiyor çevirmek için, haberiniz olsun. türkiye’den geliyorsanız oranları inanın hiç bilmiyorum ama mexico city havaalanına falan inmiyorsanız nereden geliyorsanız gelin yaklaşık 50 usd civarında bir miktarı pesoya çevirmiş olmanızı tavsiye ederim. aynı zamanda paranızı çevirdiklerinde paraları sayın ve kontrol edin, bazı insanlara saçma sapan paralar vermişler. 200 yazan ve başka ülkenin parası, 1 dolar ediyor mesela. ayrıca kredi kartının güvenli olduğunu düşünüyorum, biz bir sorun yaşamadık. sadece bankanızın keseceği fee/yurt dışı ücretini öğrenmeniz iyi olur.
    sorular üzerine edit: bizim tatil boyunca gittiğimiz hiçbir plaj ücretli değildi. beach cluba gitmek istiyorsanız orası ayrı ama türkiye’deki gibi en güzel yerleri beach clublara ve işletmelere vermemişler, bence en güzel yerler halk plajları. şemsiye ve şezlong gibi şeyler için para ödersiniz ama birçok kişi direkt havlusunu serip güneşleniyor. miami’de dahi meşhur south beach ücretsiz. gördüğüm bütün sahillerin de türkiye’ye kıyasla çok daha temiz olduğunu belirtmeliyim. darısı bizim ülkemize diyelim.

    miami: (bkz: #100552561)
    cancun: (bkz: #100553014)
    tulum: (bkz: #100553433)
2 entry daha