şükela:  tümü | bugün
  • serinin dördüncüsünün*çıkmasından sonra civilization ile ilgili tüm istek, arzu, görüş ve civilization 5 cıksa olabilecekler gibi konularda bol bol baş rol oynayacak olan bir strateji oyunu

    (bkz: başlık parsellemek)
  • tamamiyle türk ırkı üzerine kurulu geçicek oyun. oğuz boylarından bülent ecevit'e ilginç bir oyun sunacak bize.
  • "civilization 5'i bilmiyorum ama civilization 6 taşlar ve sopalarla oynanacak"
    sid meier, izmir iktisat kongresi, mayıs 2007 *
  • biraz önce resmi olarak duyurulduğu haberini aldığım oyun. bu sonbaharda geliyormuş.

    şimdilik şununla idare edin diyolar;
    http://civilization5.com/

    edit: ekran görüntülerine şöyle bi baktım da şehirdeki binaların ve yolların texturelarına biraz daha çalışırlar umarım, gayet boş gözüküyor şu haliyle.
  • oyunda 18 uygarlık olacakmış. civilization 4 gibi istenildiği gibi modifiye edilebilecekmiş. "o ne ya tek adam gidiyo şehri alıyor" diyen civilization mantığından uzak insanları dinlediklerinden olsa gerek bir karede görülen asker sayısı da arttırılmış.
    (bkz: civilization 5 çıkınca olabilecekler)
  • heyecan yaptırmıştır.
  • aylarca odadan çıkmayıp wow oynayan manyak koreli bebeler gibi bilgisayar başında tahkimat* kuracağımızın habercisi, sıçtığımızın resmidir.
  • cok guzel satislar yapip cok guzel paralar kazanacaktir. buna karsin civ ve civ 2'de gorulebilen, devrim derecesinde gelismelerden uzak duracaktir kanimca. beklentiyi cok yukseltmemek lazim. bunu soyleyen ne yazikki 1992'den beri civ oynayan, hala oynayan bir oyuncudur.

    mukemmel sira tabanli strateji oyunu 1/4 oraninda civ (sehir kurma, yayilma, interaktif, gelisen degisen oyun alani/harita), 1/4 oraninda europa universalis (ic ve dis polikada sagladigi genislik ve derinlikle bizans sarayinin entrikalarini aratmamasi bakimindan), 1/4 oraninda heroes of might and magic 3 (dileyen civ'deki savaslari heroes'daki gibi yapabilmeli. yapabilmeliki kalabalik orduyla saldirmanin bir anlami olsun), 1/4 oraninda da alpha centauri/galactic civilizations (unite modifikasyonu. ihtiyaca gore unite tasarlayabilme olanagi), settlers/colonization/imperialism (kaynak ve sanayi yonetimi, boykotlar, kuresel ticaret, gumruk tarifeleri, ticari ambargo ve donanma tarafindan saglanan ablukalar) serilerinden ozellikler tasimalidir.

    benim gibi micromanagement seven, oyunlarda gercekcilik arayanlar icin orgazmdan daha guzel anlar yasatacaktir boyle bir oyun. buna karsi sid meier'in yakin zamandaki bir roportajinda da belirttigi, din, kuresel sirketler gibi yeni kavramlara isyan eden bazi suserlerin de onayladigi gibi boyle bir oyun hedef kitleyi dusunmeye zorlayacagi icin epeyce daraltacaktir.

    o yuzden fazla bir beklentim yok bu oyundan. ayrica 2010 son bahari pek gercekci bir tarih gibi gelmedi bana. zira firaxis su arada facebook uzerinde oynanabilecek sid meier's civilization network uzerinde calisiyor.
  • çıkış tarihi 1 eylül 2010 gözüken oyundur.