şükela:  tümü | bugün
  • belgesel filmci. shoah'ın (1985) ve sobibor'un (2001) yönetmeni. [diğer filmleri: why israel (1974); tsahal (1994); a visitor from the living (1997).] daha çok paris'te yaşıyor, european graduate school'da "belgesel film" dersi veriyor (öğretmenler odasında david lynch, peter greenaway, chantal akerman'la geyik yapma şansı var). aynı zamanda les temps modernes'in genel yayın yönetmeni.

    [27, 28, 29 şubat 2004'te, ykksy'nin mini "shoah günleri" çerçevesinde türkiye'de olacak, iki konuşmaya katılacak.]
  • uzun boylu, sakalli, gozleri cakmak cakmak bakan bir insandir kendisi... robdosambrlarini muzayedede 100 bin$larla satan bir kimsedir ki buradan elde ettigi gelirleri uzun boylu masturbatorler dernegi'ne bagislamistir.
  • yapı kredi yayınları cogito sayı 39'da enis baturun claude lanzmann'la yapmış olduğu bir söyleşi yayınlandı. hayatı ve yapmış olduğu işler ile ilgili bilgi burdan alınabilir.
  • ''1925 yılında paris’te doğan claude lanzmann daha lisedeyken “fransız mukavemet” hareketi eylemcilerinden biri oldu. felsefe öğretimi gördü. direnişçi olarak auvergne’deki maki savaşlarına katıldı. fransız direniş hareketi madalyası, “officier de la legion d’honneur” ve “commandeur de l’ordre national du merite” liyakat nişanlarının sahibidir. 1952’de jean-paul sartre ve simone de beauvoir ile tanışıp dost oldu. o tarihten itibaren, hiç ara vermeden “les temps modernes” dergisine katkıda bulundu. ilk kez 1952’de gittiği israil’e bağlılığını ve sömürgecilik karşıtı tutumunu sürdürdü. 1970’te kendini tamamen sinemaya verdi. 11 yıllık bir emeğin ürünü, başyapıtı “shoah”ın dışındaki filmleri, “niye israil”, “tsahal” ve “sobibor”du. “shoah” 1985’te sinemada gösterime çıktığında bütün dünyada büyük ilgi topladı. belgesel’in senaryosu yapı kredi yayınları’ndan çıktı.''

    claude lanzmann’a göre shoah; ''avrupa'da hiç kimse 'holokost' demez. bu bir felaketti, bir faciadıydı.''

    “insanlık tarihinde benzeri olmayan bir trajediyi anlatacaktım. isim koymada çok zorlanıyordum. holokost ismini kullanmaya hep karşı çıktım. ibranice “yıkım, ortadan kaldırma, felakat ve yok etme”nin karşılığı olan “shoah” sadece trajik bir tanıklıklar silsilesi değil; aynı zamanda bir müzik eserinde olduğu gibi, bir tema üzerine yan temalar (trenler, auschwitz, sodo bor garları gibi) ve çeşitlemelerle süslenmiş görsel bir şiir. filmin, gaz odalarının varlığının reddine dayandırılan rezilce iddialara bir son verilmesi için yeterli bilgileri de ortaya koyuyor. yahudilerin katliama nasıl gittiklerini göstermek istedim, ama asıl aradığım, onların yerine geçmek değil. bu olay gerçekleşti ve ben buna seyircinin tanık olmasını istedim. asıl istediğim belgeseli izleyenlerin bu tanıklık halini devam ettirmesi. böylece bu olayın unutulmayacağını düşünüyorum. “shoah”ta birçok tarihçinin bilmediği hikâyeler yer alıyor. treblinka’daki gaz odalarında kadınların saçlarının kesildiğini hiçbir tarihçi bilmiyordu.”

    bir süre önce 'patagonya tavşanı' isimli bir kitap çıkarmıştır. kitap fransa'da en çok satan kitaplar arasına girmiştir.
  • gün itibarıyla vefat ettiğini öğrendiğimiz yönetmen.

    iyi bildik, iyi bileceğiz.
  • "niçin israil" belgeseliyle 1973 yılında kariyerine başlangıç yapmış, buram buram israil propagandası yapan yapımlarla malum lobi tarafından parlatılmıştır.

    aydınlık gazetesi yazarı tunca arslan'ın kendisi ile ilgili şöyle bir anısı vardır;

    bkz